Vinn lyxiga HTPC-chassin med Moneual

Permalänk
Melding Plague

Vinn lyxiga HTPC-chassin med Moneual

Det drar ihop sig för augusti månads stora tävling. Denna gång är det HTPC-experterna Moneual som står för riktigt lyxiga priser för alla smaker. Var med och tävla!

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Nice priser, svårt att vinna denna typ av tävlingar dock

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat! Först en recension och sedan möjlighet att vinna en!

En fråga bara - betalar vinnarna skatt på vinsten och hur beräknas värdet av vinsten?

Är student och vill hålla mig under fribeloppet...

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonglum
Snyggt jobbat! Först en recension och sedan möjlighet att vinna en!

En fråga bara - betalar vinnarna skatt på vinsten och hur beräknas värdet av vinsten?

Är student och vill hålla mig under fribeloppet...

Hej,

Såhär säger skatteverket: http://www.skatteverket.se/skatter/formaner/ovriga/tavlingsvi.... Om du vinner något till ett värde utav mer än 1200 kr så skall du skatta på detta och då är det bäst att höra med skatteverket hur du gör vid en eventuell vinst, du bör ha med vinsten i din deklaration exempelvis.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Hej,

Såhär säger skatteverket: http://www.skatteverket.se/skatter/formaner/ovriga/tavlingsvi... Om du vinner något till ett värde utav mer än 1200 kr så skall du skatta på detta och då är det bäst att höra med skatteverket hur du gör vid en eventuell vinst, du bör ha med vinsten i din deklaration exempelvis.

Skickar ni in information om vinsterna till skatteverket eller är det upp till ens eget "rymliga" samvete att deklarera vinsten...

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Avstängd

Det är ju ingen som skattar på en vinst vad jag har hört. Har hört rykten om man skriver i tävlingen att vinst skatt betalas så måste man inte göra det, låter konstigt. Vet faktiskt inte någon annan kanske kan svara. Vad kan de göra om man inte skattar, det är väl inte så att de går in och kollar på sådant.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, vad är det för fil som ska laddas upp???

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Jag fattar inte, vad är det för fil som ska laddas upp???

OM man har några skisser/ritningar.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

hmm.. har perfekta ideen och måste bara ta reda på viljken snubbe som nämde de i sitt tal haha.. jobbigt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
OM man har några skisser/ritningar.

Har man sämre chanser om man inte skickar in något?

Permalänk
Medlem

Till ni som inte förstod riktigt med skatten på vinsten;

Så här borde man betala skatt på vinsten, eftersom de inte lottar ut en vinnare. Har jag rätt?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Har man sämre chanser om man inte skickar in något?

Tror jag knappast, de kollar ju efter idéen, eller jag vet faktiskt inte, de tidigare tävlingar där de har haft med att man kan ladda upp har de vunnit som har skissar och då riktigt riktigt fina 3D skisser vilket jag tycker är fusk för alla kan inte göra så fina bilder =(

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Tror jag knappast, de kollar ju efter idéen, eller jag vet faktiskt inte, de tidigare tävlingar där de har haft med att man kan ladda upp har de vunnit som har skissar och då riktigt riktigt fina 3D skisser vilket jag tycker är fusk för alla kan inte göra så fina bilder =(

Då är det ju den som skickligast som vinner, och det är väll så det ska vara?! Gratis 3D Renderings program finns ju, det är latheten som sätter stop.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Då är det ju den som skickligast som vinner, och det är väll så det ska vara?! Gratis 3D Renderings program finns ju, det är latheten som sätter stop.

Knappast, Bilden ska vara för skojs skull eller hjälpa tillverkarna inte för att höja chansen. Då blir ju det att alla proffs vinner hela tiden och det är ju knappast roligt.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Knappast, Bilden ska vara för skojs skull eller hjälpa tillverkarna inte för att höja chansen. Då blir ju det att alla proffs vinner hela tiden och det är ju knappast roligt.

Äh, då får vi väll träna lite i 3DProgram så får de någon konkurens

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Som sagt, tidigare tävlingarn av denna typ har alltid vunnits av en som skickat in en skiss. Har man inte tänkt det kan man säkert avstå, jag gör då det. tråkigt, men man kan ju inte kvalificera sig för alla tävlingar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Tror jag knappast, de kollar ju efter idéen, eller jag vet faktiskt inte, de tidigare tävlingar där de har haft med att man kan ladda upp har de vunnit som har skissar och då riktigt riktigt fina 3D skisser vilket jag tycker är fusk för alla kan inte göra så fina bilder =(

Isf är det väl fusk att Usain Bolt springer snabbare än mig på 200m för han har ju tränat Jag vill också vinna OS-Guld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Isf är det väl fusk att Usain Bolt springer snabbare än mig på 200m för han har ju tränat Jag vill också vinna OS-Guld

Nja så kan du inte jämföra direkt, han vet ju när den är och hur länge han har på sig.
Jag hinner inte bli proffs på ett 3d program på 2 veckor.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Nja så kan du inte jämföra direkt, han vet ju när den är och hur länge han har på sig.
Jag hinner inte bli proffs på ett 3d program på 2 veckor.

Man ska inte känna sig besegrad redan innan tävingen avslutats.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Man ska inte känna sig besegrad redan innan tävingen avslutats.

Nejda, jag vinner ju det så.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Jag har en jättebra idé för mitt bidrag!

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Ska inte alla ha en ärlig chans att vinna?

Vi tar två killar:

Kille 1 - Jobbar på ett spelskapande företag och skapar 3d modeller
Kille 2 - Jobbar som tandläkare

Båda älskar datorer och sweclockers och tillbringar resten av sin tid.
Båda tävlar i tävlingar där man hela tiden måste skicka in snygga 3d-bilder.
Kille 1 vinner jämt. Rättvist kanske men knappast roligt.

Permalänk

borz, alla passar inte för alla tävlingar. Jag suger på att rita så jag står över, simple as that.

För övrigt har ju tidigare "ritningar" inte alltid varit direkt snygga även om idéerna varit bra och vunnit på det.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Ska inte alla ha en ärlig chans att vinna?

Vi tar två killar:

Kille 1 - Jobbar på ett spelskapande företag och skapar 3d modeller
Kille 2 - Jobbar som tandläkare

Båda älskar datorer och sweclockers och tillbringar resten av sin tid.
Båda tävlar i tävlingar där man hela tiden måste skicka in snygga 3d-bilder.
Kille 1 vinner jämt. Rättvist kanske men knappast roligt.

Kille nr 2 tjänar troligen mer så whatever.

Permalänk
Medlem

Är som vanligt. Ofta ber de en motivera varför man ska vinna, sen är det den som skrivit något roligt eller bara dumt som vinner, inte den som motiverat på bästa sätt. De tävlingarna jag gillar bäst är de som man ska skriva en slogan. Då är det tydligt nog vad de vill ha. Annars vet man inte om de ska ha rim, bra motivation, låta ömklig eller allt möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Kille nr 2 tjänar troligen mer så whatever.

Kille 2 som jobbar på Folkis tjänar hälften så mycket som en maskinist på Pertorps AB med lite övertid. Alla tandläkare kör inte Porschar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
borz, alla passar inte för alla tävlingar. Jag suger på att rita så jag står över, simple as that.

För övrigt har ju tidigare "ritningar" inte alltid varit direkt snygga även om idéerna varit bra och vunnit på det.

Jag har inte den blekaste aning om vad som gick hem hos jury tidigare. Det jag reagerade på var att snygga 3d-modeller var lika med vinst. Sen är det också så att det kommer alltid finnas folk som klagar... jag klagar ofta.
Ska man vara helt ärlig så har jag inte tid att lära mig 3d-modellering då jag jobbar heltid och pluggar på distans på fritiden.

Min ide är dock så pass bra att jag måste ta patent först innan jag skickar in det

Permalänk
Medlem

Får man skicka in 2 ideér på samma bild?

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KjM
Får man skicka in 2 ideér på samma bild?

Tror det om du kan ha med båda idéerna i samma dator.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Själv så ritade jag en bild i paint. Kanske inget vinnarbidrag men det är alltid roligt att fantisera om hur man själv skulle vilja ha det.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Tror inte bilden är det viktigaste, bara om man förklarar så bra som möjligt!
En bild säger mer än 1000 ord så det är bara att börja med sin beskrivning

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!