SweClockers foldinglag intar plats 50

Permalänk
Melding Plague

SweClockers foldinglag intar plats 50

SweClockers Folding@Home-lag klättar upp till plats 50 på topplistan över världens bästa proteinvikare. Laget har därmed tagit sig förbi många välkända internationella medtävlare, och även en hel del storföretag.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt, bra jobbat och keep on folding

Permalänk
Medlem

Bra

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Medlem

Jag gick med i F@H när man kunde börja folda på grafikkortet. Har på bara ett par veckor med datorn på endast under dagarna klättrat till ca plats 300. Grafikkorten måste verkligen vara sjukt snabba när det gäller sådana här beräkningar!

Permalänk

kanske lite dumm fråga men hur fungerar det här hur kan man använda cpu och massa gejer över internet

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cholkadkaka
kanske lite dumm fråga men hur fungerar det här hur kan man använda cpu och massa gejer över internet

För mig gick de lite segt, men det fungerar.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cholkadkaka
kanske lite dumm fråga men hur fungerar det här hur kan man använda cpu och massa gejer över internet

Ptjah, tänk dig att du har massa matteuppgifter du skickar ut till ett visst antal deltagare. Varje deltagare löser varsin uppgift och skickar tillbaka resultatet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Bra med reklam.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Jag började folda men fick faktist ta och sluta då datorn blev alldeles för varm, sitter i ett litet rum så den är ganska varm över huvetaget,

Kör med PowerColor 4850 som ligger på runt 60 grader idle (45% fan) och cpu på 50-60 idle.
Men bra nyhet för övrigt!
Folda på.

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Jodå. Men en fråga, hur mycket bandbredd tar det att folda?

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

hehe hittade denna artikel med tanke på hur bra grafikkorten presterar: http://www.nordichardware.se/nyhet,14449.html

Permalänk
Medlem

började folda nu
synd bara att grafikkortet är ett x1950 så man inte kan vara med på det
men det kommer några hd48xx som snart kan hjälpa till

Permalänk

skulle folda om jag hadde lite bättre dator men tyvär en geforce 4200 xD och celeron clockad till 2ghz

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
började folda nu
synd bara att grafikkortet är ett x1950 så man inte kan vara med på det
men det kommer några hd48xx som snart kan hjälpa till

ati client 1 funkar med dom korten om jag inte mins fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Jodå. Men en fråga, hur mycket bandbredd tar det att folda?

typ inget efter som den laddar ner lite filer sen tuggar i ordning dom och laddar upp X antal timmar senare det är Megabyte stora sifror tror dom vanliga ned laddningarna är 3 till 15 mb max (kan ha fel dock är osäker)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Har foldat rätt så mycket med min ps3a. Men värkar inte gå med win2k så servern kan inte det.

Permalänk
Medlem

Min temp gick bara upp några grader, segar inte ner datorn märkbart heller. Är ju inga problem att ställa ner hur mycket kraft den får ta.

Kul nyhet!

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Jag har foldat med min PS3, men fläkten drar igång lite väl mycket med tanke på att jag sover i rummet. Så då tänkte jag att man kan köra med grafikkortet (4870). Men jag hittade ingen länk till clienten eller så, någon som kan länka så jag kan hjälpa till lite?

Permalänk
Medlem

Foldade ganska intensivt ett tag men har lagt ned kort medan jag fläng runt.
Sen klarar jag inte av att spela på min stackars gamla lappis med F@H vikandes i bakgrunden, så det är on hold nu och ett tag framöver

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vill gärna hjälpa till men förstod inte första gången jag testade, är det någon kunnig som har lust att hjälpa mig punkt för pricka med hjälp av t.ex. msn, isåfall skicka gärna PM

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Javisst, min jobbet dator (core 2 Duo) står på o kör dygnet runt sedan jag läste att det behövdes lite hjälp i laget

Permalänk
Medlem

Har foldat med mitt grafikkort några dagar nu och jag tycker det går väldigt bra. Har ett 4870x2 som brummar på. Dock kan man inte spela samtidigt, men jag foldar då jag inte spelar på datorn.

Visa signatur

Dator: Intel C2D E8400 3.0Ghz @ 3.6Ghz | Moderkort: Gigabyte EP35 DS4 | Hdd: Hitatchi 500 Gb | Grafikkort: Sapphire 4870x2 | Chassi: Antec 900| Nätagg: Corsair Tx 750W | 8 Gb Ram PC 6400 | Nec brännare | Skärm: 20" WIdescreen (L207WT)

Permalänk

hur får man reda på vilken plats swec ligger på om typ en dag eller not

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem

man kollar på trendkurvan

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Har gått med idag och foldar i erat team

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cholkadkaka
hur får man reda på vilken plats swec ligger på om typ en dag eller not

använder denna, http://kakaostats.com/t.php?col=2&t=37451&offset=1&search_tex...

Permalänk

Jag foldade med SMP och GPU-klienten men jag bytte till Ubuntu för inte så längesen och det finns ingen gpu klient till ubuntu så då finns det nästan ingen idé att folda för mig på min cpu gör ca 800-1000 ppd

Permalänk
Medlem

folding@home får ju gärna satsa lite på användarvänlighet, då kanske man börjar.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Kan folda på ett gäng burkar om jag får fri el I annat fall inte.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Man kommer upp en hel del i rankingen för swec om man har folding-klienten i autostart. Den segar inte ner nått alls förrutom om man ska spela (glömmer man stänga av foldingklienten går det uuuuuuuuuubersegt hehe).
Filmer går att glo på utan problem.

Dock tycker jag det är dags att man fixar en egen forumdel för foldingen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM

Dock tycker jag det är dags att man fixar en egen forumdel för foldingen. [/B]

Haha