Googles användaravtal "en miss"

Permalänk
Melding Plague

Googles användaravtal "en miss"

Google lanserade nyligen en betaversion av webbläsaren Chrome. En av de mest kontroversiella aspekterna är användaravtalet, som sökmotorjätten efter många uppskruvade diskussioner nu justerar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Failure to comply will result in death by catapult.

lmao xD

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Failure to comply will result in death by catapult.
hAHAHhaa

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

lol, alltså i princip kan företag skriva in vad som helst i EULA:s, ingen som läser det ändå, jag har då aldrig läst någon i alla tonvis av program jag använt mig utav genom åren. Kanske dags att börja göra det, vill ju inte gärna råka ut för katapultdöden

Permalänk
Medlem

Kul med att dem inte vågar stå för vad dem har skrivit...det är alltid "en miss" eller att någon klantat sig när han skrev det o.s.v. likadant med alla företag=)

Stort jädra asgarv på skämtet:)

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Bra att dom ger med sig och helt enkelt klockrent av spelutvecklaren!

Visa signatur
Permalänk

Som tidigare sagts, man kanske skulle börja läsa EULA...

Annars kan man ju tydligen få en flygtur med en katapult!

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Medlem

själva kostnaden för en dålig recension är hög nog den, men död via katapult? jaja, google är allt bra roliga.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk

Så, om man postar något illa om Chrome när man använder själva webbläsaren så blir man skickad katapultdöden. Det låter ju illa ^^

Nåja, nu kan man iaf ge Chrome en till chans

EDIT: Jag ångrar mig, när det kommer eller om det kommer en adblock då ska jag gå över för fortare går det ju inte om läsaren ska ladda all reklam...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Så, om man postar något illa om Chrome när man använder själva webbläsaren så blir man skickad katapultdöden. Det låter ju illa ^^

Nåja, nu kan man iaf ge Chrome en till chans

EDIT: Jag ångrar mig, när det kommer eller om det kommer en adblock då ska jag gå över för fortare går det ju inte om läsaren ska ladda all reklam...

Håller med. På tal om det är det nån som kom in på swec med chrome.. Jag var minst sagt förvånad.. Var det verkligen så mycket adds på swec förut...

Firefox3 ett tag till med adblock iaf...

Permalänk
Medlem

Tror det där med att bli dödad av att bli slungad från en katapult är en gammal EULA från något tidigare spel/program. Det är iallafall vad jag får fram av att läsa det sista i denna artikel. Alltså, det handlar inte om Chrome, för jag är ganska säker på att det skulle skrivits mer om att man får dödsstraff om man skriver en dålig recension om Chrome än att de "hotar privatlivet".

Permalänk
Medlem

jag tycker att chrome är en klockrent läsare, så nu alla som har varit lite "oroliga" nu finns det ingen orsak att inte prova denna helt suveräna läsare ( enligt mig )

grymt snabb läsare, tycker att opera var väldigt snabb men det här ..... mycket trevligt

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Det blir Firefox 3 med Noscript och adblock plus en bra tid framöver. Oslagbart.
Folk som kör IE får skylla sig själva och Chrome verkar inte vara "my cup of tea".

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

IE7 med IE7Pro addonet är faktiskt riktigt bra. adblockern är superb och de extra funktionerna är faktiskt så bra att jag hellre använder det än FF för alldaglig användning
http://www.ie7pro.com/

Permalänk

Facebook har något liknande...

Permalänk
Medlem

google spionerar redan på det mesta vi gör på nätet...nej tack men jag står verkligen över deras webbläsare hur bra den må vara...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

herregud google "spionerar" ju enbart för att få statistik över hur vi söker osv för göra bla söktjänsten bättre, så jävla paranoid behöver man ju inte vara...

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

Jag håller med MIffOPS, hur paranoid får man vara? FRA-lagen är för mycket, men vem fan bryr sig om dom använder webläsaren till att få bättre statistik över folks surfvanor särskilt som inprivate browsing har kommit nu (Aldrig använt det men ändå)

Permalänk

gulligt avtal <.<... death by catapult, har jag läst nån annan stanns. Neh! det blir Opera ett bra tag framöver <3

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Jag trivs med FF3 och AdBlock. Ser inga som helst fördelar med att bytabort något som fungerar perfekt för mig.

Permalänk

Ett fel med Chrome som jag ser det (efter att ha testat den i ett par minuter) är att sparade lösenord går att få utskrivna i klartext. Och det verkar inte finnas någon möjlighet till att skydda dessa heller! Snacka om säkerhetsrisk!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Ett fel med Chrome som jag ser det (efter att ha testat den i ett par minuter) är att sparade lösenord går att få utskrivna i klartext. Och det verkar inte finnas någon möjlighet till att skydda dessa heller! Snacka om säkerhetsrisk!!

Går ju med ff3 också.
Gå in i verktyg -> inställningar -> säkerhet -> sparade lösenord -> visa lösenord -> ja.
Och alla sparade lösenord visas i klartext.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

I Ff3 så kan du skudda dessa med ett lösenord, inte i Chrome!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Så, om man postar något illa om Chrome när man använder själva webbläsaren så blir man skickad katapultdöden. Det låter ju illa ^^

jag drar slutsatsen att läsande av EULAs inte kommer hjälpa så stort framöver...

hursomhelst, om man har nått viktigt att förmedla i en användaravtalstext så borde minimumkravet vara att den: A. inte är 3 A4-sidor. och B. inte är krångligt formulerad i det uppenbara syftet att orsaka att den inte läses. samt C. om man likväl inte kan undvika A & B så ska alla klausuler som hotar användarens intellektuella rättigheter ska de stycken markeras med tjock röd text.

-by reading this here sentence you have agreed to sign over all your liquid and solid property to the author of it.-

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

I opera syns inte lösenorden i klartext, det finns dessutom ett alternativ som gör att du måste skriva in ett lösenord för att kunna använda de sparade lösenorden(kan vara bra om flera har tillgång till datorn). Där är ett tips till Chrome

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Medlem

Miss? Troligen ett desperat försök till världsdominans.

Permalänk
Medlem

Min väns kusins halv bror är vän med en "säker" källa som är helt övertygad om att google säljer all information om oss till USAs makthavare. Jag tvivlar inte en sekund!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DegJ
IE7 med IE7Pro addonet är faktiskt riktigt bra. adblockern är superb och de extra funktionerna är faktiskt så bra att jag hellre använder det än FF för alldaglig användning
http://www.ie7pro.com/

Älskat IE7 sen den lanserades=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIffOPS
herregud google "spionerar" ju enbart för att få statistik över hur vi söker osv för göra bla söktjänsten bättre, så jävla paranoid behöver man ju inte vara...

Eh nej. Google "spionerar" för att kunna sälja riktad reklam, eftersom företag givetvis betalar bättre för sådan. Det är därför de fejkade kontaktannonserna du ser på vissa tveksama sidor påstår att flickorna kommer från just DIN hemort. Eller gick du på det?

Surfar du mycket på sweclockers tex kan det tänkas vettigt (lönsamt) att exponera dig för datorreklam även när du besöker sidor med andra inriktningar. Information om dina sökvanor innebär alltså ökad lönsamhet i reklamförsäljningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Min väns kusins halv bror är vän med en "säker" källa som är helt övertygad om att google säljer all information om oss till USAs makthavare. Jag tvivlar inte en sekund!

Min kompis, syrras, pojkväns, kompis, kompis, flickväns, brorsas, kompis säger att det bara är bullshit.

edit: quote

Visa signatur

Jag sover bäst under bord