Google kan köpa Valve

Permalänk
Melding Plague

Google kan köpa Valve

Det cirkulerar rykten om att sökmotorjätten Google är nära att köpa upp spelutvecklaren Valve – kända för storsäljande titlar som Half-Life och Counter-Strike.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant!
har google fått storhetsvansinne?
#1

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem

Hm, vet inte vad jag ska tycka om detta..

Man kan ju hoppas att ifall de köper Steam så kommer de utöka utbudet av spel där. Inte så mycket RTS direkt

Permalänk

Jag har inget emot att Valve blir uppköpta och således mer konkurranskraftiga, men om Google köper Valve avinstallerar jag Steam samma dag.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Nej Nej Nej Nej Nej Nej!

Steam ska vara självständigt! Det ska binda dom andra idioterna ihop och inte ta någons sida!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Nej Nej Nej Nej Nej Nej!

Steam ska vara självständigt! Det ska binda dom andra idioterna ihop och inte ta någons sida!

Permalänk
Medlem

Men usch. Använder Steam istället för msn/skype osv för att jag tycker det är så himla stil rent, enkelt och funkar alltid. + Man slipper reklam. Hoppas bara inga större förändringar sker :/

Permalänk
Medlem

Jag ser inte varför Google inte skulle kunna köpa Valve. Vad har Google gjort som skulle påverka Valve negativt?
Jag tror dock inte att Gabe Newell tillåter Google att påverka Valves spelutveckling eftersom den fungerar/har fungerat väldigt bra!

Valve<3

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte att detta händer.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

ganska rimlig kombination ändå, att sökjätten köper spyware. nu vet de inte bara vilka hemsidor man besöker utan även vilken hårdvara man sitter på. om det är bra eller inte har jag ingen uppfattning om då jag bojkottar drmskräp som steam..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Kan bli intressant!
har google fått storhetsvansinne?
#1

Det är ingen tävling...

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Nej Nej Nej Nej Nej Nej!

Steam ska vara självständigt! Det ska binda dom andra idioterna ihop och inte ta någons sida!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Verkar bara vara ett rykte, dvs om denhär sidan stämmer

http://kotaku.com/5051164/valve-kills-google-buy+out-rumor

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre sett att valve slagit ihop sig med någon annan speltillverkare än att google ska köpa upp dom. Då kommer det ju säkert komma sjukt mycket reklam precis överallt och förstöra hela steam.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Vad är det som säger att folks förtroende för google är större den här gången?
Dom lade ju ner första, att dom köper ett stort/känt företag gör ju skit samma när det är samma företag som misslyckades första gången.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lombardi har redan sagt att det bara är rykten.

http://kotaku.com/5051164/valve-kills-google-buy+out-rumor

Edit : ah barf han visst före
dessutom så tycker ja att om google ska köpa nån så ska de fan va EA, o sen spaka ut alla som ser till att EA bara tillverkar dåliga julklappar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Det är ingen tävling...

Nej, det har du rätt i.
Blev bara förvånad över att ingen annan skrivit något tidigare, folk verkar vara rätt rappa i kommentar trådarna

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Detta låter som en dålig kombo för mig...

Jag tycker inte om tanken på att google (som ju har haft skumma saker för sig med bland annat sin webbläsare) ska styra och ställa över steam..
Jag vill verkligen inte att det ska dyka upp en massa sökfält och reklam för det ena och andra i steam, inte heller vill jag att Google ska veta vilket spel jag spelar, vart jag spelar det, hur jag spelar det, om jag har webbkamera, hur lån... ja ni fattar.

Jag är heller inte överlycklig över tanken på att Google ska börja distrubitera spel. Jamen pengagalna superföretag som ger ut spel... det vet vi alla hur det går.. ta bara ea som exempel... (ea är förövrigt enda anledningen till att jag stödjer Blizzard och Microsoft Games for Windows)

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem

Valve är ju redan en av världens bästa spelutvecklare. Tror inte det blir bättre med ett bolag som google över sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Det är ingen tävling...

Det verkar tyvärr vara de :/, google kör microsofts teknik och köper upp allt.

Permalänk
Medlem

Om Google tog över Steam kanske det skulle leda till bättre Linuxstöd.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Om de skulle köpa upp Valve och använda Steam till musik och video distribution så skulle säkert bara forumen och nätverket infekteras av folk som inte alls är intresserade av spel och detta skulle endast nog påverka negativt mer än positivt.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Google och Valve? Google får makt över steam? Jag kan inte se ett enda JÄVLA plus med det. Bäst att det förblir rykte.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Nej Nej Nej Nej Nej Nej!

Steam ska vara självständigt! Det ska binda dom andra idioterna ihop och inte ta någons sida!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Ja hoppas google köper Steam och Valve!

För att Steam suger sten hårt just nu, så jävla kasst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roronoa
Jag ser inte varför Google inte skulle kunna köpa Valve. Vad har Google gjort som skulle påverka Valve negativt?
Jag tror dock inte att Gabe Newell tillåter Google att påverka Valves spelutveckling eftersom den fungerar/har fungerat väldigt bra!

Valve<3

Reklam:)

Ne men om de gör det bra så kan säkert ne hel del gott komma ur det.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

google och valve.. snäll

finns inget positivt med det, bara jävla massa äckelreklam från google och annat skit..

Valve & Steam, nothing more nothing less!

Permalänk
Avstängd

Nej fan varför ska vi ha en massa jävla ointresserade musik/film jägare som sabbar våran fina spelcommunity på steam för??
Bort med google,rena skräpet även om dom är snabba,det enda dom är bra på är att motverka microsoft så den credden ger jag dom dom.Men dom skall inte rota i en väl fungerande spelcommunity som funkar alldeles utmärkt förutom call of duty 4 då där steam stinker fullständigt med världens kassaste support.Om inte annat så kommer dom(google) sno massa bandbredd av oss i steam och det gillas inte alls.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Hade ni hellre sätt att EA games köpt upp steam? =/

Permalänk

Känner mig lättad att det är ett rykte.
Men jag gillar ändå inte tanken att google tar över.

Men det kan ju vara värre så som att EA eller Microsoft köper upp dom istället.