Intel lanserar ny Core 2 i oktober

Permalänk
Melding Plague

Intel lanserar ny Core 2 i oktober

I takt med att lanseringen av den kommande värstingprocessorn Core i7 närmar sig har Intel börjat satsa på de lite billigare processorerna i Core 2-serien. En ny "Duo" kommer att höja ribban i oktober.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rätt hård press på amd nu, får hoppas deneb blir tillräckligt bra för att pressa Intel lite på deras territorium.

Permalänk

Är inte den som e8200?

Permalänk
Medlem

Intel måste släppa något tämligen extraordinärt för att folk skall vilja uppgradera från Core2, i7 verkar vara aningen för kostsam och inte innebära ett alltför stort steg i prestanda... Näe nu är det upp till AMD att komma med en överaskande och innovativ processor som kan ta tillbaka tronen från Intel.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att den kommer att va lika prisvärd som 8400, verkar ju som priset kommer hamna runt 1000kr. Antagligen lite över i början.

Permalänk
Medlem

Nice prispress

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning varför man skulle ta en sån framför 8400 eller 8500. Ett par hundralappar är inte tillräckligt att tjäna.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Hedersmedlem

Intel ser ut att göra 775 till en ren budgetplattform.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag vilja köpa ny processor överhuvudtaget frågar jag mig? Marknaden verkar ju minst sagt ha helt stagnerat sedan minst ett år tillbaka.

Permalänk
Medlem

En E8700 hade passat bra nu, med den sedvanliga prisdumpen på modellen under

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är onödigt med så jävla många olika modeller.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Intel ser ut att göra 775 till en ren budgetplattform.

Snarare mainstream.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Snarare mainstream.

skillnad?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Snarare mainstream.

E7xxx serien är budget och Q8xxx serien kan man kalla mainstream om man går efter pris men inte efter prestanda.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Q8xxx kan man inte kalla för mainstream. Tänk till lite.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Som nämnts så känns det rätt onödigt att fylla ut ytrymmet mellan 8200 och 7200 ytterligare... Luckorna är rätt små minst sagt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Under bilden:

"Detta kan jämföras mot E800 som har 6 MB L2-cache"

E8000 antar jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Varför skulle jag vilja köpa ny processor överhuvudtaget frågar jag mig? Marknaden verkar ju minst sagt ha helt stagnerat sedan minst ett år tillbaka.

Känns som att min överklockade E4300 som jag köpte för en billig peng för ganska länge sen nu fortfarande står sig bra.