Permalänk

LGD börjar spotta ur sig 120Hz & full HD-paneler för 10.1". Bra, äntligen!

DIGITIMES 2009.03.12 - LGD gears up development of 120Hz and full HD notebook panels

"With netbook demand likely to reach 25-30 million units this year, LGD will introduce several 10.1-inch netbook panels in 2009, the sources said, adding that besides the existing 1,024x576 resolution 10.1-inch panel, LGD will start to produce 1,366x768 resolution 10.1-inch panel in the first quarter this year. The sources noted that LGD also plans to start producing 11.6-inch netbook panels in April this year."

Permalänk
Medlem

Jag är i behov av en netbook men tvekar mellan nc10 och x110, dock är nc10:an 1200 kr dyrare är det värt det?

Permalänk
Medlem

Funderar också på en netbook med inbyggt 3G. Har dock hört olika bud angående nyttan. En del säger att man har bättre känslighet med en dongel, som är specialtillverkad för uppgiften, andra säger att det är bättre med ett inbyggt modem. Vad är det som är rätt och kan man använda en dongel även om man har modem inbyggt? Skulle ju vara suveränt att kunna surfa trådlöst inne i stan och använda en dongel (om det nu är bättre) när man är i stugan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilu
Funderar också på en netbook med inbyggt 3G. Har dock hört olika bud angående nyttan. En del säger att man har bättre känslighet med en dongel, som är specialtillverkad för uppgiften, andra säger att det är bättre med ett inbyggt modem. Vad är det som är rätt och kan man använda en dongel även om man har modem inbyggt? Skulle ju vara suveränt att kunna surfa trådlöst inne i stan och använda en dongel (om det nu är bättre) när man är i stugan.

Jag har en lg x110 som jag använder tillsammans med mitt telenor mobila bredband. Jag har tidigare kört samma bredband med dongel, och min uppfattning är att det är betydligt stabilare, bättre och snabbare med det inbyggda än det var med dongel. Vill du dock köra med båda två, så är det säkert inga problem, de använder ju troligen var sitt program osv.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem

Ville bara påpeka att Teknikmagasinet säljer ut de examplar de har i butik för 3999:- just nu. Inte helt synligt på prisjakt eftersom de inte går att beställa.

Jag köpte en

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk

LG's nya X120 är väl snart påväg? Den kommer med 2 OS, windows xp och ett snabbstart OS. Kanske därför de börjar rea ut de gamla x110-orna.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

hej,
är x110 prisvärd jämfört med acer/asus? Borde man vänta på den nya?

Permalänk

Acer Aspire One är enligt mig den mest prisvärda UMPC:n på marknaden. Är bara att läsa recensionerna på IDG

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollebacken
Acer Aspire One är enligt mig den mest prisvärda UMPC:n på marknaden. Är bara att läsa recensionerna på IDG

jag tror dig. men min AAO var på reparation 4 gånger innan acer gav upp och dustin återköpte den av mig. Så jag är lite osugen på att köpa en ny.

Permalänk

Gisses! Det måste verkligen ha varit ett måndagsexemplar. Har inte hört att de krånglat så mycket. Vad var det för fel på din AAO?

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollebacken
Gisses! Det måste verkligen ha varit ett måndagsexemplar. Har inte hört att de krånglat så mycket. Vad var det för fel på din AAO?

Ssdn slutade fungerade efter några reboots. deras serviceverkstad i tyskland vägrade tro på att det var något fel på den så de installerade bara om linpus på den och skickade tillbaka den utan åtgärd 3 ggr, sen den fjärde gången när jag hotat med diverse konsumentprogram så tog de sig tid och hittade ett fel på moderkortet. men då hade 4 månader gått sen inköpet så jag var måttligt sugen behålla den. Dustin gav mig pengarna tillbaka, så jag står här nu med precis lika mycket pengar som vid inköpet fast 30 mail, 30 telefonsamtal, massa paket till ups och dåligt humör. Fast jag verkar haft otur, de flesta aao går väl bra?

Permalänk
Medlem

Nån som petat i mer minne i sin X110?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Nån som petat i mer minne i sin X110?

Det går inte att installera mer minne i den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pko
Det går inte att installera mer minne i den.

Tur man har försäkring på den och att den snart har utgått. Jädra smörja!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Synd att batteritiden inte är i klass med nc10an, hade annars slagit till på en...

Permalänk
Medlem

jag har en liten trevlig x110. Använd dagligen sedan januari. På sistonde har den börjat bli attans varm under. strax till vänster under touchpaden. Får fram en temp på 77 C.
Känns för varmt.

Finns det en fläkt i den ? I så fall tror jag att min har lagt av ? Någon som råkat ut för liknande problem ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cybber
jag har en liten trevlig x110. Använd dagligen sedan januari. På sistonde har den börjat bli attans varm under. strax till vänster under touchpaden. Får fram en temp på 77 C.
Känns för varmt.

Finns det en fläkt i den ? I så fall tror jag att min har lagt av ? Någon som råkat ut för liknande problem ?

Det där fixas med BIOS-update har jag för mig. Det finns fläkt i datorn och har den lagt av så bör du nog kontakta återförsäljare eller LG angående detta. Men pröva att uppdatera bios först.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cybber
jag har en liten trevlig x110. Använd dagligen sedan januari. På sistonde har den börjat bli attans varm under. strax till vänster under touchpaden. Får fram en temp på 77 C.
Känns för varmt.

Finns det en fläkt i den ? I så fall tror jag att min har lagt av ? Någon som råkat ut för liknande problem ?

Eller så provar du att blåsa rent från damm som ett förstasteg.

Permalänk
Medlem

hur ser jag om fläkten snurar ?
Bios updateras genom något av LG update program i XP (har jag för mig) kör Ubuntu annars. (funkar bra)

Permalänk

Du bör höra att den surrar, i annat fall får du känna på vänster sida av datorn om det är något vinddrag där. Ja, det är det lättaste, alltså att gå genom XP och LG:s program.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem

har updaterat bios men det gjorde ingen skilnad på värmen..

Permalänk

Okej, men då får du nog känna om det finns något vinddrag på vänstersidan. Är de inte det så bör du nog ladda ner typ speedfan och kolla om det hittar någon fläkt och isåfall styra den från programmet. Funkar inget av detta bör du nog kolla upp detta med din återförsäljare.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk

För att ens laptop ska hålla längre och må bättre så ska man ha som rutin att städa den då och då.

För en bärbara dator ska må bra så krävs:
*Rengöring
* Hårddisk underhåll
* Programuppdateringar

Hårdisk-underhåll innebär bland annat diskfragmenteraren samt städa disken.

För att hålla en laptop ren, var aktiv, inte reaktiv. Förvara inte vätskor och ät inte vid laptopen. När du gör rent din dator så använd inte starka rengöringsmedel eller lösningar som innehåller ammoniak.

För att göra rent din bärbara dator så är det här bra saker att använda:
* Tryckluftsapparat
* Lätt rengöringslösning
* Mjuk, luddfri rengöringsduk

VARNING: Koppla ifrån alla strömkällor på din bärbara dator innan du genomför ovanstående rengöringsmetoder.

Rutinunderhåll omfattar rengöring av dessa laptop komponenter:

* Utsidan
* Ventilationshålen (kylningen)
* I / O-portar
* Display
* Tangenbord

Överhettning av laptops beror ofta på att ventilationen är igentäckt. Så nu har jag bjudit på några av mina nyinlärda cisco kunskaper

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Det tackar vi för. Det talas för lite om detta, och min egen laptop -- en Vostro 1500 -- är snart varm nog att steka ägg på. Dags att sköta om fläktarna!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Det tackar vi för. Det talas för lite om detta, och min egen laptop -- en Vostro 1500 -- är snart varm nog att steka ägg på. Dags att sköta om fläktarna!

Bara kul att hjälpa till

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag behöver lite hjälp.

Jag har en x110 och har nyss köpt 3bredband kontant utan modem, för att jag tänkt använda det inbyggda modemet.

Ni som använder det inbyggda modemet, hur bär ni er åt för att få till en anlutning?

Jag kan ingenting om anslutningar, och jag har varit i kontakt med 3:s support, men av dem får jag ingen hjälp då jag inte köpt deras modem

Så om någon skulle kunna förklara ingående hur jag kan skapa en anlutning så är jag evigt tacksam!

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Det tackar vi för. Det talas för lite om detta, och min egen laptop -- en Vostro 1500 -- är snart varm nog att steka ägg på. Dags att sköta om fläktarna!

Det talas inte för lite om det och undertecknad har till och med skapat en guide i hur man får bukt med värmeproblem.

Problemet ligger i att folk aldrig läser samlingstrådarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilber
Jag behöver lite hjälp.

Jag har en x110 och har nyss köpt 3bredband kontant utan modem, för att jag tänkt använda det inbyggda modemet.

Ni som använder det inbyggda modemet, hur bär ni er åt för att få till en anlutning?

Jag kan ingenting om anslutningar, och jag har varit i kontakt med 3:s support, men av dem får jag ingen hjälp då jag inte köpt deras modem

Så om någon skulle kunna förklara ingående hur jag kan skapa en anlutning så är jag evigt tacksam!

1. Stäng av datorn och ta bort batteriet.
2. Stoppa in SIM-kortet, se till att det blir åt rätt håll.
3. Sätt tillbaka batteriet och starta datorn.
4. Använd Wireless Manager-programmet som bör finnas i startmenyn.
5. Låt programmet söka efter SIM-kortet och du bör få ange PIN-kod, därefter skall det bara vara att köra.

Funkar inte detta så får du gärna berätta var det blir fel så skall jag/andra på forumet nog gärna försöka hjälpa dig.

Lycka till!

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk

Hej, intressant tråd!

Tänkte bara höra om nån av er som använder det inbyggda 3g-modemet har kommit på om man kan kolla saldot direkt från datorn?

Såg att det var någon som frågade detta tidigare, och det är ju som sagt lite omständigt att behöva plocka ur sim-kortet och stoppa in det i mobilen för att slå ex. *120#.

Har registrerat mig på telias "mina sidor" men väntar forfarande på aktiveringsbrevet (gick inte att regga direkt med endast kontantkort). Så det är möjligt att det fungerar att se saldo därigenom, men om man kan slå nummer direkt från datorns 3g-modem (SMS fungerar ju direkt) så vore det guld!

Visa signatur

bla bla bla... :P

Permalänk

Ang. Varma LG x110or så måste man plocka ut batteriet några minuter efter tydligen så ska de funka sen!

http://forums.msiwind.net/bios/new-bios-out-for-x110-t6732.ht...