E det ngt speciellt med minnen i paket/kan jag anvanda olika i samma dator?

Permalänk

E det ngt speciellt med minnen i paket/kan jag anvanda olika i samma dator?

Hej alskade sweclockers medlemmar!

Jag e for tillfallet bosatt i costa rica, darav den totala bristen pa aa och o(ni fattar), och jag hade tankt uppgradera en dator. Nar jag kom till minnen sa var det en sak som slog mig, av ngn anledning sa saljs inte minnen i par har nere utan alla saljs i styck.

Jag gissar att detta inte spelar ngn egentlig roll och att man nog kan anvanda lite olika minnen hipp som happ, men det kanns anda bast att fraga ngra som vet.

Sa min fraga e som foljer: finns det ngn anledning till att salja minnesstickor i par eller e det bara ett marknadsforingsknep?
Och finns det ngt speciellt att tanka pa nar man mixar stickor?

Mycket tack pa forhand och tack for den basta sidan pa natet!

Visa signatur

In a world without walls and fences who needs Windows and Gates

Permalänk
Medlem

Så länge du köper minnen av samma märke och modell så bör det inte vara några problem.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Egentligen behöver det inte vara samma tillverkare eller ens samma hastighet på minnena. Men om du ändå köper nytt så kan du lika gärna köpa två (eller fler) stickor av samma sort.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |