Har du mecenatkort? Grattis då får du Windows Server 2008 gratis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Så du klagar på att man får ladda ner en kompetent produkt gratis?

Gratis och gratis. Det är fortfarande ett OS som har en hel del restriktioner som inskränker på användandet . Detta är ett sett för Microsoft för att "lura" in studenter till deras produkter. Dessutom via en statlig myndighet.

Permalänk
Inaktiv

Va? Bara för att man inte har tillgång till källkoden så betyder inte det att den inskränker på användandet.

Tycker att konfigurationsmöjligheterna är väldigt stora, speciellt i server verisionerna.

Gratis innebär väl att man inte betalar? Lurar, det är väl fritt att man får ladda ner det. Då kan du ju lika gärna säga att ubuntu lurar till sig personer?

Permalänk

1. Vet någon ifall drivrutinerna till Server 2003 fungerar till 2008?
Sitter nämligen på ett P35 DS4 och där finns tydligen inte specifikt drivrutiner till Server 2008 utan endast 2003.

2. Fungerar Folding@Home på Server 2008, i synnerhet GPU-klienten?

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlgustav
1. Vet någon ifall drivrutinerna till Server 2003 fungerar till 2008?
Sitter nämligen på ett P35 DS4 och där finns tydligen inte specifikt drivrutiner till Server 2008 utan endast 2003.

det är större sannolikhet att det fungerar med vista drivrutiner

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

Går det fortfarande ladda ner Server 2003 gratis någonstans?
Klickar jag in på "Server 2003" på csn-kortet.se länkas jag till dreamspark där endast 2008 finns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Går det fortfarande ladda ner Server 2003 gratis någonstans?
Klickar jag in på "Server 2003" på csn-kortet.se länkas jag till dreamspark där endast 2008 finns.

Provat mecenat.se?

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlgustav
Provat mecenat.se?

Fungerade inte!

Men tankar en trial version från Microsoft nu hursomhelst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Fungerade inte!

Men tankar en trial version från Microsoft nu hursomhelst.

Lite smått typiskt, hade tankat ner 2003 versionen för någon vecka sedan men bestämde mig för att radera den förra veckan eftersom 2008 var mer aktuell för mig.
Hoppas att det löser sig.

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Gratis och gratis. Det är fortfarande ett OS som har en hel del restriktioner som inskränker på användandet . Detta är ett sett för Microsoft för att "lura" in studenter till deras produkter. Dessutom via en statlig myndighet.

Du måste vara världens mest paranoida person

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlgustav
Lite smått typiskt, hade tankat ner 2003 versionen för någon vecka sedan men bestämde mig för att radera den förra veckan eftersom 2008 var mer aktuell för mig.
Hoppas att det löser sig.

Mjo, det var syn! Hittade inte server 2003 på svenska från MS sida heller, viket fanns på csn-kortet.se (?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Mjo, det var syn! Hittade inte server 2003 på svenska från MS sida heller, viket fanns på csn-kortet.se (?)

https://downloads.channel8.msdn.com/Products/Windows_Server_2...

Där har du 2003 Eng..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
https://downloads.channel8.msdn.com/Products/Windows_Server_2...

Där har du 2003 Eng..

Ah, perfekt! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Ah, perfekt! Tack så mycket!

Happy to help

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Har CSN-kortet och får det inte att funka hamnar bara på en sida som säger "Sorry !!!
We were unable to successfully process the access code in the URL you used to get to this site. The code is showing as either ALREADY USED or INVALID.

We apologize for the inconvenience. Please attempt to use the URL link again. If it fails again, please email the link and the email address to which it was sent to DreamSpark support and we will look into the situation.

Thank you. " När jag klickar på länken från CSN-kortets hemsida. Klickar jag på verifiera så kommer kartan fram och sedan väljer jag Mecenat och då skickas jag vidare till Mecenat hemsida och ska logga in vilket jag inte kan då jag har CSN-kortet. Hur löser jag det. Skulle vara trevligt att testa 2008 lite

Tack så länge

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk

Fungerar tyvärr inte längre. =/

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Det var tråkigt. Hade varit kul att testa det lite.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk

Då kan jag meddela att så sent som igår morse så fungerade det, åtminstone för mig.

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Sötast

www.dreamspark.com
((https://www.dreamspark.com/Products/product.aspx?productid=16...))

Fungerar utan minsta problem!
C22H28N2O borde dricka lite med kaffe!

Permalänk

För mig funkar det inte så bra

Jag kommer till den här rutan:

När jag valt land kommer de här alternativen upp:

Vad ska jag välja? Om jag tar Mecenat kommer jag till deras sida, och där kan jag inte logga in eftersom jag har CSN-kort.

Permalänk
Sötast

gå in på www.csn-kortet.se - Regga ditt kort till ditt passport (Billyblaze@hotmail.com) eller vad du nu har.

Gör du detta så binder du din studentrabatt till ditt passport.
När du sedan ska trycka på verify så väljer du bara att skriva in din passport och då blir du godkänd.

Själv har jag inte ens sett liknande knappar, att välja ut mecenat och att peka på kartor och dylikt, fungerar automatiskt via passport.

Permalänk

Tack för hjälpen men det är precis det jag gjort, jag har loggat in på csn med min hotmail, men det verkar inte som att den vill lägga ihop min mail med mitt csn-konto... För jag kommer till samma ruta oavsett vad jag gör.

Permalänk
Medlem

Som sagt igen, grattis studenter, microsofts bästa OS sen win2k gratis. Snabbaste och stabilaste just nu. Det finns dock nackdelar, vissa program känner av att det är ett server OS och går ej att installera.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
www.dreamspark.com
((https://www.dreamspark.com/Products/product.aspx?productid=16...))

Fungerar utan minsta problem!
C22H28N2O borde dricka lite med kaffe!

Det fungerar icke, och det är inte mitt kaffeintag det är fel på kan jag ju säga.

Har förresten CSN-kortet, inte Mecanat. När jag ska verifiera mitt kort så finns inte CSN-kortet med, utan bara Mecanat. Väljer jag mecanat så kommer jag till mecanats hemsida där jag inte kan logga in. Och det är fail.

EDIT: Alltså exakt så som det ser ut för Blaze.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Då har alla studenter tillgång till ett fullt dugligt windows, då server 2008 kan ställas om till att fungera som Vista. Likt 2003 kunde göras till desktop-OS som XP.

Själv har man tillgång till alla dessa redan via MSDN:AA

Hur fungerar detta? Är det värt att uppgradera från XP till Server 2008 och köra desktop-läge? Vad "vinner" man på detta så att säga?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Det fungerar icke, och det är inte mitt kaffeintag det är fel på kan jag ju säga.

Har förresten CSN-kortet, inte Mecanat. När jag ska verifiera mitt kort så finns inte CSN-kortet med, utan bara Mecanat. Väljer jag mecanat så kommer jag till mecanats hemsida där jag inte kan logga in. Och det är fail.

EDIT: Alltså exakt så som det ser ut för Blaze.

Jag undrar vad skillnaden är då egentligen, kanske de har höjt kraven i efterhand?

Jag har inte heller mecenat, utan CSN kortet för att jag går på Komvux, ändå har jag full "åtkomst" på dreamspark, kan det vara för att jag var tidigt ute?

Jag har aldrig behövt Verifiera något alls, utan jag trycker "login" och sedan "download"

Väldigt udda är det iallafall!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Hur fungerar detta? Är det värt att uppgradera från XP till Server 2008 och köra desktop-läge? Vad "vinner" man på detta så att säga?

Det är absolut snabbare än både XP och Vista iallafall.

Jag har dock gått tillbaka till XP igen då jag hade lite småproblem med vissa spel, videouppspelning och att vissa program menar på att detta OS inte är tillåtet.

Det mesta går mest troligtvis att pula bort om man har orken att fibbla lite, och utan dessa problemen så klår det både vista och XP vilken dag som helst

Jag var helt enkelt för lat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Hur fungerar detta? Är det värt att uppgradera från XP till Server 2008 och köra desktop-läge? Vad "vinner" man på detta så att säga?

nu har jag inte haft nöjet att testa windows server 2008, men min kvalificerade gissning är att om du har "någorlunda" ny hårdvara (alltså med andra ord vista kompatibel) så är det definitivt en bra idé att byta till desktop ws2008.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag undrar vad skillnaden är då egentligen, kanske de har höjt kraven i efterhand?

Jag har inte heller mecenat, utan CSN kortet för att jag går på Komvux, ändå har jag full "åtkomst" på dreamspark, kan det vara för att jag var tidigt ute?

Jag har aldrig behövt Verifiera något alls, utan jag trycker "login" och sedan "download"

Väldigt udda är det iallafall!

Det är absolut snabbare än både XP och Vista iallafall.

Jag har dock gått tillbaka till XP igen då jag hade lite småproblem med vissa spel, videouppspelning och att vissa program menar på att detta OS inte är tillåtet.

Det mesta går mest troligtvis att pula bort om man har orken att fibbla lite, och utan dessa problemen så klår det både vista och XP vilken dag som helst

Jag var helt enkelt för lat

Som du sa, de kanske har höjt kraven efter du registrerade dig. Men det skumma är ju att jag vart och laddat ner där förr, och då gick det perfekt. Och då behövde jag inte registrera mig. =/

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Re: Har du mecenatkort? Grattis då får du Windows Server 2008 gratis!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Windows Server 2008 finns nu att tanka via MS Dreamspark:

https://downloads.channel8.msdn.com/Products/win_2008_server_...

Tack för tipset. Laddar ner 2008 nu