Riktigt bra lunchställen i stockholm?

Permalänk
Medlem

Om den bästa maten man kan fåtag på i Stockholm är hamburgare förstår jag inte att så många väljer(?) att bo där.
Sedan att det får kallas Sveriges huvudstad när det ligger söder om dalälven är bra underligt också, men det hör inte hit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Om den bästa maten man kan fåtag på i Stockholm är hamburgare förstår jag inte att så många väljer(?) att bo där.
Sedan att det får kallas Sveriges huvudstad när det ligger söder om dalälven är bra underligt också, men det hör inte hit.

Va???

Ingen har påstått innan dig att hamburgare är den bästa maten som går att få i Stockholm. Vilken mat man tycker är godast är ju högst subjektivt, och har inget att göra med vilken stad man bor i. Men om du nu inte förstått det, så finns det väldigt många bra restauranger i Stockholm som inte serverar hamburgare.
Att det har diskuterats en del om hamburgare är väl för att många tycker om hamburgare. Men det är inte det samma som att Stockholmare bara tycker om hamburgare.

Är man ute efter "fin" mat på "fina" restauranger så har Stockholm ett bra utbud.

Och vad har Stockholms placering att göra med att den är Sveriges huvudstad? Stockholm är Sveriges huvudstad för att den under lång tid haft flest innevånare jämfört mot andra Svenska städer. Inte för att den låg i mitten av Sverige eller vad du nu tror.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
Stockholm är Sveriges huvudstad för att den under lång tid haft flest innevånare jämfört mot andra Svenska städer.

Suck

Permalänk
Medlem

Thaistället i korsningen Malmskillnads/Brunnsgatan är bra om man har bråttom och vill ha mycket mat. Alltid lång kö men det går snabbt ändå, men inte så trevligt att sitta där och käka...

Permalänk
Medlem

Re: Riktigt bra lunchställen i stockholm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoBo
Vad har ni för favoritlunchställen i stockholm?
Då menar jag inte kebaben eller pizzerian runt hörnet. Utan det ska vara riktigt riktigt bra mat. För att sätta standard kan jag ju säga mitt favrotiställe som är glennfidish i gamla stan som har de bästa hamburgarna jag ätit. Synd att de slutade med viltburgare

Hört att de serverar riktigt god mat på thaivagnen i haninge, lyxigt

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Det finns en resturang vid namn Haninge Hus i Jordbro industriområde vid Jet Macken som serverar väldigt god lunch

Har inte ätit där själv, men kan intyga att många knegare käkar där dagligen, dock är det nog inget jag skulle rekommendera att åka till från stan tex

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Tungelsta värdshus har den bästa jävla pizzan någonsin. Och det bästa är deras trädgård där man kan sitta. Avskilt och lagom skuggigt en sommardag, perfekt för långlunch.

värdshuset har ju GALET god pizza, dock tar ju Odens Kebab Pizza ALLT. Finns ingen pizzeria som tar den Oden ligger i Åbylund bredvid Din Mat om du inte vet, är du vh/tungelsta-bo så måste du fan äta där innan du dör

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
Om du har bil och åker genom Haninge nån gång så rekommenderar jag dig att testa Vegabaren.

QTF. Sambalburgaren kan man ju döda för <3

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Götakebab som ligger på götgatan har väldigt smarrig kebab.

Palmyra kan jag inte rekommedera då jag tycker deras kebab är något torr.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Fan vad sugen jag vart på kebab nu...blir väll kebbe senare idag

Är inte så haj på ställena inne i stan men käka kebab vid Hornstull på ett ställe som heter Piccolo eller liknande, bra pris, saftig kebab framförallt god sås (i mitt tycke)

Ska man käka redigt så är det Texas burger i Sickla som gäller annars har vi Filips ökända pitaburgare i Fisksätra eller varför inte kebabrullen vid Neglingegrillen.
Svårslagen top3 lista.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesen:

annars har vi Filips ökända pitaburgare i Fisksätra
Svårslagen top3 lista.

Du vet väl att filips har öppnat ett nytt ställe i stan? Pitaburgare kan fås på birger jarlsgatan 62 numera. Stänger kl 20.00. Lika gott som i fisksätra. Tokgrymt mycket mat.

Permalänk
Medlem

Big Hanks inne i nacka forum, större och godare hamburgare finns inte i sverige.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

gott Tokgrymt mycket

Pics or it didnt happen

Permalänk
Medlem
Skrivet av PenPusher:

Lao Wai, c:a 80 kr
Vegetarisk mat från det Sichuanesiska köket.

Nu snackar vi!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Josefina på Djurgården, gott och dyrt, som det ska vara

index

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keso:

Om den bästa maten man kan fåtag på i Stockholm är hamburgare förstår jag inte att så många väljer(?) att bo där.
Sedan att det får kallas Sveriges huvudstad när det ligger söder om dalälven är bra underligt också, men det hör inte hit.

Det handlar inte om Max hamburgare här utan om riktiga grejjer.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Skrivet av PaE:

Relativt "billigt" också, ~55 kr för en lunch.

Varför citattecken på billigt?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.