Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rivergoal
Registrerad
Dec 2007

Vart finns programmet @bios?

Hejsan, hörde att det skulle finnas ett program som heter @bios från Asus som gör att man kan uppdatera biosen från windows, vet någon vart man kan hitta det? Har sökt på asus sida som bara den men blir småtossig här.

Mvh Rickard

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Finns inte den på din cd, du fick med ditt moderkort?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

eller på gigabytes hemsida under uppdateringar till ditt moderkort. kolla under fliken utilities

Alternativt:
http://europe.giga-byte.com/FileList/Utility/motherboard_util...

/zonar

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rivergoal
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zonar
eller på gigabytes hemsida under uppdateringar till ditt moderkort. kolla under fliken utilities

Alternativt:
http://europe.giga-byte.com/FileList/Utility/motherboard_util...

/zonar

Fungerar gigabytes på Asus då?

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Dra hem Everest Ultimate Edition så ser du vad du har för krejjer

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005

Re: Vart finns programmet @bios?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LtdRichard
Hejsan, hörde att det skulle finnas ett program som heter @bios från Asus som gör att man kan uppdatera biosen från windows, vet någon vart man kan hitta det? Har sökt på asus sida som bara den men blir småtossig här.

Mvh Rickard

@bios är väl en Gigabyte-applikation (jag fick med @bios med mitt Gigabyte-kort i alla fall).

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2006

@bios är för Gigabyte ja, asus har ett eget program.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rivergoal
Registrerad
Dec 2007

Jag vart felinformerad om programmet, men avhjälptes av första svaret. Tyvm sire!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne !
Registrerad
Jun 2008

Programmet för ASUS heter AsusUpdate

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2001

Eller ASUS WinFlash

Hata postsorteringen i Ånge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Men använd inte AsusUpdate, då många många har fått förstört bios av detta program.
Om du har ett någorlunda nytt moderkort från Asus finns ett utmärkt uppdateringsprogram inbakat i Bios som fungerar betydligt bättre.

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rivergoal
Registrerad
Dec 2007

Gjorde det och det fungerade fint