Google först med alkolås för e-post

Permalänk
Melding Plague

Google först med alkolås för e-post

På tjänsten Gmail har Google introducerat en form av alkolås som ska förhindra att användare skickar e-post i onyktert tillstånd.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har många gånger förbannat mig över att inte mobiler har alkolås, vad mycket lättare mitt liv hade varit då.

Permalänk
Medlem

Jag har förbannat mig över att inte kunna skicka när man väl är onykter

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Vilken rolig mojäng...

Dock, tänk om man är sån där matematik-inte kunna-fatta-alls person. Då är väl matte inte rätt väg att gå, eller är jag bara persimistisk?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hitta bästa pris på OBH Nordica 6502 DraughtMaster

Hmm....

Permalänk
Medlem

Larvigt? Bara förnamnet på det hela. Stäng av mobilen nattetid om du inte vill ha fyllesms/samtal.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Vad hindrar då folk ifrån att bara använda kalkylatorn?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Haha värdelöst, vem fan sitter vid datorn på fyllan?

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem

Jag läste igenom texten flera gånger, tänkte noga "Det är alltså inte 1 april idag, vad kan det vara för speciell dag?" men kom inte på något..

I och för sig kan det kanske vara något för de som uppenbarligen har problem med det, eftersom det går att stänga av och endast ha på vissa delar av dygnet.

Har de månne alkolås på inställningen att ta bort alkolåset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
Haha värdelöst, vem fan sitter vid datorn på fyllan?

Seriösa.

Permalänk
Medlem

Med sånna där mattetal kommer jag inte ens kunna skicka epost spiknykter

Permalänk
Avstängd

Men det här måste väl vara något skämt?

Permalänk
Avstängd

Seriöst riktigt löjligt,men jag är för allmänt alkolås i alla bilar iafall:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

Det är jättekul med såna här nyheter ibland, bra sweclockers!

Permalänk

Måste säga att jag har en jäkla självdisciplin i att låta bli att ringa/sms:a personer man inte ska ringa/sma:a på fyllan. Maila gör jag ju inte ens annars så...

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

schysst när någon som har mattedyslexi ska skicka mail och inte klara av det.. iofs finns kalkulatorn, men wtf. Varför skulle man INTE få skicka mail när man är onykter? :s

Permalänk
Medlem

Tänkte också på om det var 1sta april idag
Men alltså, den är väl useless...?!?!? Hur svårt är det att köra igång en kalkylator på burken och räkna ut dessa tal?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Räknar man såå sämre när man är halvfull?

Permalänk
Medlem

1 April idag eller ?

Kanske inte så dumt ändå, jag hade sluppit 2 av mina varningar här om jag hade haft ett sånt

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ge mig på mobilen nuuuu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
Haha värdelöst, vem fan sitter vid datorn på fyllan?

tjao, det har väll mer hänt efter fyllan, eller när man kommit hem.
Det är direkt skitsvårt att flyga helikopeter i Battlefield 2 när man är packad.

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sukaii
Det är direkt skitsvårt att flyga helikopter i Battlefield 2 när man är packad.

Svar ja:)!

Men alkolås för e.post, vart är världen påväg..

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zear0x
Jag har många gånger förbannat mig över att inte mobiler har alkolås, vad mycket lättare mitt liv hade varit då.

Tänk om se skulle fixa ett alkolås som gör att man måste säga personens namn rätt utan att sluddra. va jobbigt det skulle bli om man skulle ringa efter en taxi xD.

Men vafan detta tog mig 40 sekudner att ränka ut i huvudet >.< jag är slö ja och det finns folk som är slöare än mig >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Svar ja:)!

Men alkolås för e.post, vart är världen påväg..

Det är väl frivilligt ? Jag skulle fanimej behöva det på mobilen ... och facebook

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Googlehumor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
Haha värdelöst, vem fan sitter vid datorn på fyllan?

Jag är en av dom som sitter vid datorn på fyllan när man kommer hem efter att varit ute och druckit

Men alkolås på email ? Njaa .. Tjejen skulle nog tycka om att det fanns alkolås på datorn istället

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Avstängd

föresten skulle det vara bra att ha alkolås på typ wc3. jag går jämt in på fyllan och gör bort mig och blir bannad av personer:D

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Det är ju inget tvång, så folk med uppenbar mattedyslexi får väl bocka ur alkolåset tills kluringarna inte är enbart matematiska

Permalänk
Medlem

6 sekunder, fastnade på 2x5...
Aldrig varit full så har ingen aning om hur långsamt jag skulle räkna då. Kanske går att ställa in tiden också.
Men vad är felet? Man kan ju stänga av den både manuellt och automatiskt vid förbestämda tidpunkter.

Vore dock ännu bättre med ett flash-spel där man fick "balansera" på något

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
Haha värdelöst, vem fan sitter vid datorn på fyllan?

Finns oss som avnjuter pilsner, brännvin, whiskey framför datorskärmen.

Då jag inte har ett vanligt jobb kan jag unna mig berusningar av varierande grad 6-7dagar i veckan.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •