Samsung in på svenska marknaden

Permalänk
Melding Plague

Samsung in på svenska marknaden

Det gigantiska konglomeratet Samsung börjar sälja bärbara datorer på den svenska marknaden. Först ut är fyra påkostade modeller.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är det inte lite klent graffe för en bärbar dator på 10 kkr?

Permalänk
Medlem

Kanske men den e allafall snygg

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Riktigt stilren design :D!

Permalänk
Avstängd

X360 har bland den häftigaste designen jag sett på bärbara såhär långt O.o

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

samsung designa lite chassin så blir vi glada!

kom på att det finns folk som kmr säga "det har dom ju precis gjort"

jag menar självklart till stationära datorer!

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

X360 är den snyggaste bärbara jag sett, plus att den klarar av allt jag kräver av en bärbar.

Tyvärr så är 16000 över min prisklass Men kanske något i sommar? Priset har förhoppningsvist sjunkit lite då också.

Permalänk
Medlem

Grymt fin är X360.
Ser inte ut som dessa datorer är anpassade för spel, men med tanke på den låga vikten så är den nog värd priset. lixom en 17" som väger 400 gram mer än asus Eee PC.

Permalänk
Medlem

Äntligen nån som kan seriöst konkurrera med Sony och Apple i bärbar design!

(HP's försök med konstiga mönster på sina bärbara var bara patetiskt).

Har undrat när Samsung äntligen ska ge sig ut på den svenska marknaden, nu behöver man inte undra längre!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Sjukt med 10 timmar batteritid...när började detta hända? hade för mig att alla bärbara kämpades med 3-4 h

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Hedersmedlem

X360! *dreggel*

Permalänk

x360 var skit skygg <''': o.O
hoppas på ett bra pris tills innan sommaren 09 eller eter då jag ska köpa en ny bärbar <:

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Ge mig X360! Dirr!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Samsung nästa för mig!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexorg
x360 var skit skygg <''': o.O

Och ÄNDÅ lyckades de fånga den på bild, det är rätt häftigt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Bara VGA-utgång, inget digitalt?

Permalänk
Medlem

X360 har jag dregglat efter ruskigt länge nu. Billigare än jag trodde också. Synd att de valde att basera alla daorer på nVidia kretsar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ibland blir man lite sne över att ens jobb har avtal med HP...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Grymt fin är X360.
Ser inte ut som dessa datorer är anpassade för spel, men med tanke på den låga vikten så är den nog värd priset. lixom en 17" som väger 400 gram mer än asus Eee PC.

Det är en 13.5 tums skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jock3
samsung designa lite chassin så blir vi glada!

kom på att det finns folk som kmr säga "det har dom ju precis gjort"

jag menar självklart till stationära datorer!

De säljer ju redan stationära datorer och jag antar att det är med egendesignat chassi. Finns dock inte i Sverige vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Det här kommer bli intressant. Mer eller mindre alla marknader Samsung har gett sig in på har det blivit giganter på.

Bildskärms och TV-sidan gick de från budget för ett par år sen till idag, premium.

Permalänk
Medlem

X360 ser ju riktigt intressant ut och priset är rimligt (för den som har de pengarna). Ska bli kul att läsa lite recensioner om den och se vad den går för.

Permalänk

Nvidiakrets och magnesiumskal. Snackar vi en hemmagjord bomb nu?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Nvidiakrets och magnesiumskal. Snackar vi en hemmagjord bomb nu?

Är en Intel X4500, så du kan sova tryggt

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Äntligen lite mer designade laptops som inte är mac

Permalänk

De där var riktigt snygga. Iofs inte intressanta för mig eftersom jag är Mac-användare, men kul att se att det är fler än Apple och Sony som kan göra snygga saker.

Permalänk
Medlem

Det gigantiska konglomeratet låter som något äkkel päkkel

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Klart dom snyggaste bärbara jag sett
Design, det kan dom på Samsung i alla fall, annars verkar det väl inte vara nåt större fel på modellerna, kommer säkert fler och billigare modeller senare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Snik gfx kort i alla pfftt..

Man vill ju ha ett schysst gfx kort för dom pengarna.. nejdu aldrig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
Det gigantiska konglomeratet låter som något äkkel päkkel

Frågar du sydkoreanerna själva så är Samsung äkkel päkkel samtidigt som företaget(na) onekligen bidragit till att göra Sydkorea till det i-land det är idag. Likt de andra Chaebol:arna i korea så har dom nått den position dom är genom mutor och statskorruption.

Bor du i korea så kan du inte bara inreda hela ditt hem med Samsung-varor, din bil kan vara från samsung och du kan faktiskt ha Samsung som hyresvärd, elleverantör etc. Lite skrämmande.