PC-City tar över för Datorbutiken.com – på Dreamhack

Permalänk
Melding Plague

PC-City tar över för Datorbutiken.com – på Dreamhack

Vanligtvis brukar Datorbutiken.com öppna en butik på världens största datorfestival, Dreamhack. Efter konkursen finns dock inte den möjligheten, trots ett redan tecknat avtal.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det framgår inte om PCCity tar över Datorbutikens verksamhet (utanför Dreamhack alltså). Eller är det bara jag som inte läser ordentligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Det framgår inte om PCCity tar över Datorbutikens verksamhet (utanför Dreamhack alltså). Eller är det bara jag som inte läser ordentligt?

Det står att de tar över på dreamhack. Vilket borde betyda att de tar över på... Dreamhack.
Och inget annat.

Permalänk

Snyggt att det är en dump på Component Centers framsida då..
Eller är det samma företag?

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Snyggt att det är en dump på Component Centrums framsida då..
Eller är det samma företag?

samma.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
samma.

Ok.. Konstigt att det inte länkades direkt till http://www.pccity.se/ istället..

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
KomponentCenter

Hej!

Vi skall förklara lite;
KomponentCenter.com är en del av PC City.
Vi tar hand om butiken på DreamHack men har inget med Datorbutiken.com att göra.

Nu en viktig fråga till er läsare, vad vill ni se i butiken under DreamHack? Vad skall vi ta dit?

Permalänk
Avstängd

Som företagare hade jag nog tagit med:

Grafikkort
Hårddiskar
Minnen
Processorer

Samt hörlurar,Tagentbord och möss..

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Eftersom centrallagret ligger 10km från Elmia
hinner ni fylla på några gånger.

Permalänk
Medlem

ta med ett Sparkle 8800ultra till mig:D

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog se till att ha ett utbud av moderkort, när jag var in på en PC-City blev jag grymt besviekn på sortimentet.. fans väll en 5 olika moderkort för intel och ett gammalt föråldrat AM2 utan + om man ville ha en AMD... skärpning på den punkten. sen är det ju de givna hittarna hårddiskar, både interna och externs som kommer gå åt, och några grafikkort, ram osv.. fläktar är nog en bra grej med. skärmar med bra priser kan jag tänka mig går åt med, vet många som köpte skärm förra vintern när DB hade erbjudande på de då.. chassin brukar folk köpa med, och med chassin och gajmerfjortisar på samma ställe kommer lysrör (ccfl) sälja bra med.
Edit: nätverkskabel får man inte glömma, det brukar många göra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KomponentCenter
Hej!
Nu en viktig fråga till er läsare, vad vill ni se i butiken under DreamHack? Vad skall vi ta dit?

Kan tänka mig att nätaggregat kommer gå åt, det brukar vara det första som går sönder i en dator... I alla fall för mig

Permalänk
Medlem

var kommer dreamhack hållas ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
var kommer dreamhack hållas ?

http://letmegooglethatforyou.com/?q=dreamhack+

Permalänk
Medlem

Nätverkskablar? ^^

Permalänk
Medlem

japp, du anar inte hur många som kommer till support och har lämnat tp:n hemma..

Permalänk
Hedersmedlem

Billiga nätverkskort kanske vore vettigt?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Det som sålde mest på dreamhack för datorbutiken var:

1: nätverkssladdar
2: strömsladdar
3: möss
4: tangentbord

Jobbade på DB strax efter dreamhack summer 07

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit på dreamhack men på lan brukar det behövas: -alla möjliga typer av sladdar, -närverkskort, -möss och tangentbord, -fläktar för att folk oftast gissar på överhettning när något inte fungerar, -ram minnen, se föregående punkt, -skärmar, men det kanske inte kan appliceras här, -grafik och ljudkort, -skruvar etc från allt i allo lådan.

Permalänk

Nu hoppas vi bara att ni inte gör som datorbutiken när jag var på DH senast.
Priserna var högre på DH än ordinariepriserna på hemsidan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Elgiganten gör sitt intåg i nurdarnas boning nummer ett Nåja PC City verkar vara ett vettigt kedja så why not.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Ta med ett gäng billiga skärmar...Inget roligt när en sådan dör....

Permalänk
Medlem

Vet inte om det redan finns på dreamhack, men ta med någon servicetekniker också vissa brukar behöva en sån!

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

I crew teamet support på DH finns det tekniker. Och det är 12 st stycken tekniker som jobbar med att laga och felsöka deltagarnas datorer. ( 3 skift a' 4 st per skift ) Sen finns det även andra tekniker som tar hand om nät och el fel.

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 1700 - EVGA GeForce GTX 970 4GB GDDR5 - Ballistix Sport LT 2666MHz DDR4 16GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VEmpire
I crew teamet support på DH finns det tekniker. Och det är 12 st stycken tekniker som jobbar med att laga och felsöka deltagarnas datorer. ( 3 skift a' 4 st per skift ) Sen finns det även andra tekniker som tar hand om nät och el fel.

Bevisligen har du ingen koll alls.. vi får inte ens öppna besökarnas datorer egentligen. detta (vad jag hört) pga att nån skyllde på support för att deras dator var trasig sen och bråkade en massa om detta.. Det vi däremot fixar är switcharna på borden, inställningar och drivrutiner osv i mån av tid, och även tips och råd för hur de pillar själva. det har varit lite snack om att vi skulle fixa hårdvara i år, men isf med att besökarna först får skriva på nått om att de inte håller oss ansvariga. Däremot för er som vill få grejerna felsökta "brukar" nordichardware vara där och felsöka och montera grejer för en billig penning. dock var de inte där nu i sommras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeVeN
Bevisligen har du ingen koll alls.. vi får inte ens öppna besökarnas datorer egentligen. detta (vad jag hört) pga att nån skyllde på support för att deras dator var trasig sen och bråkade en massa om detta.. Det vi däremot fixar är switcharna på borden, inställningar och drivrutiner osv i mån av tid, och även tips och råd för hur de pillar själva. det har varit lite snack om att vi skulle fixa hårdvara i år, men isf med att besökarna först får skriva på nått om att de inte håller oss ansvariga. Däremot för er som vill få grejerna felsökta "brukar" nordichardware vara där och felsöka och montera grejer för en billig penning. dock var de inte där nu i sommras.

Det var för att dom inte var där i somras som jag trodde support tagit över det.

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 1700 - EVGA GeForce GTX 970 4GB GDDR5 - Ballistix Sport LT 2666MHz DDR4 16GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB