Gott och blandat från Dreamhack Winter 2008

Permalänk
Melding Plague

Gott och blandat från Dreamhack Winter 2008

Knappt ett dygn har gått sedan Dreamhack stängde portarna för årets stora event. SweClockers avslutar bevakningen med bilderna som blev över.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Fler DH-bilder till folket.

Permalänk

Skoj skoj Fast jag trodde det skulle vara mer företag som visade upp produkter..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

snart är det roligare och gå och se allt på DH. Kanske handla lite biligt.
Än och spela spel:D

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
snart är det roligare och gå och se allt på DH. Kanske handla lite biligt.
Än och spela spel:D

Ja, 200:- för en MX518 är ju inte fy skam.

Permalänk
Avstängd

Kanske blir en tur på nästa års vinter dh! vore kul o se hur det är! dock inte släpa med sig burken!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Lite intressant med bilder, ty har aldrig varit där.

Men för att vara språknazist: börjar inte 'stänga ner'sjukan sprida sig lite väl mycket? Program avslutas, programfönster stängs. Festivaler avslutas, 'når sitt slut', eller t.o.m. 'når sin ände', just som de 'startar' snarare än 'öppnar upp'.

Eller kanske bör man 'stänga ner' dylika kommentarer?

Edit. 'Stängde portarna' var faktiskt ett väldigt bra alternativ.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd

Vad fan gör PC CITY på DreamHack?

Snart kommer väl SIBA, El-Giganten och OnOff också dit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Vad fan gör PC CITY på DreamHack?

Snart kommer väl SIBA, El-Giganten och OnOff också dit.

Är väl bara bra om det dyker upp mer företag där antar jag, dock känns ju inte riktigt EG och Siba vara de företag man kan väntas dyka upp där. En notis, hade Pc-city bara tagit dit unga tjejer för att stå i kassan, antar att det var en ren slump med tanke på att det mest är unga killar där...haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Vad fan gör PC CITY på DreamHack?

Snart kommer väl SIBA, El-Giganten och OnOff också dit.

Dom tog över efter datorbutiken konkade. Så enkelet var det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Är väl bara bra om det dyker upp mer företag där antar jag, dock känns ju inte riktigt EG och Siba vara de företag man kan väntas dyka upp där. En notis, hade Pc-city bara tagit dit unga tjejer för att stå i kassan, antar att det var en ren slump med tanke på att det mest är unga killar där...haha

PC-city verkar ha mest tjejer anställda. Iallafall om man går och besöker deras butik i jönköping.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Och vad är det för fel på PC-City?? PC-City är grymma!

Får väl se när vi åker till DH nästa gång.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Nån som vet va Antec 300 såldes för på PC city?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Är väl bara bra om det dyker upp mer företag där antar jag, dock känns ju inte riktigt EG och Siba vara de företag man kan väntas dyka upp där. En notis, hade Pc-city bara tagit dit unga tjejer för att stå i kassan, antar att det var en ren slump med tanke på att det mest är unga killar där...haha

Jag vet inte om du är bög, men om jag skulle vara kvar i mina unga år som datorkille så skulle jag föredra unga tjejer i kassan, jag tror dom tänkt till ganska väl att dom skulle stå där just då.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Och vad är det för fel på PC-City?? PC-City är grymma!

Får väl se när vi åker till DH nästa gång.

Jag tycker PC-City käns som en vanlig butik i ett köpcenter där personer som inte är så värst upplysta om datorer kommer och handlar, typ folk i 40års åldern ( Det finns undantag, jag vet) som vill ha en bärbar dator eller kontorsdator och får köpa en för 2000kr dyrare än vad det behöver kosta på riktigt.

Men jag var på DH och det är sant att dom hade en del bra erbjudanden (dom sänker antagligen saker till det rätta priset eftersom man säljer till åldersgruppen 14-25(?) typ) vilket innebär att konsumenterna vet vad det är dom köper osv.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd

fyyyyyyy vad avundsjuk vill också uppleva dh någongång >:(

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jag vet inte om du är bög, men om jag skulle vara kvar i mina unga år som datorkille så skulle jag föredra unga tjejer i kassan, jag tror dom tänkt till ganska väl att dom skulle stå där just då.

Du kanske kan läsa men du kan inte förstå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Du kanske kan läsa men du kan inte förstå.

Okej Semjonov, kan du förklara ditt uttalande då? Varför skulle unga killar inte vilja ha tjejer i kassan?
Jag har läst och förstått ditt uttalande alldeles utmärkt, sen om du skrivit helkonstigt är inte mitt problem

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Att det inte var en slump att det stod unga tjejer i kassan på ett ställe där det mest är yngre killar...=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Vad fan gör PC CITY på DreamHack?

Snart kommer väl SIBA, El-Giganten och OnOff också dit.

PC City gjorde förövrigt ett mycket bra jobb på DH. Underbar service och låga priser förutom på gfx (2500pix för ett ATI4850).

Jag ser verkligen fram emot ett nästa år med dem där.

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Att det inte var en slump att det stod unga tjejer i kassan på ett ställe där det mest är yngre killar...=)

Som du förstår så såg jag inget "inte" i din mening som jag kommenterade, därför blev det helknasigt eftersom du antagligen glömde lägga till det hehe

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Är väl bara bra om det dyker upp mer företag där antar jag, dock känns ju inte riktigt EG och Siba vara de företag man kan väntas dyka upp där.

Jo, fler företag där får det gärna vara.
Intel och AMD får gärna visa upp sina senaste engineering samples, och roadmaps, men PC CITY, Siba, El-Giganten, OnOff, och Computer City har fan inget där att göra.

Eller kanske är det så att DreamHack år så dåligt att det är just där PC CITY och sådana företag hör hemma.

Nej orka DreamHack och P12 cs fjortis pojkar. Orka warez, jolt, etc.
Nej, det ska vara demos, code obfuscation tävlingar, hack-CTF, seminarier. Det ska vara demoscenen och assembler kod med 64kb som begränsning, det ska vara DirectX 10.1 / OpenGL 3 med pixel shaders, det ska vara hackathon, FreeBSD folk ska visa benchmarks från CVS, det ska vara hårdvaru-mod med TV-B-Gone, SBC och Arduino. Det ska vara mod på Xbox, och jailbreak på iPhone. Det ska vara cluster av PS3. Det ska vara texturer genererade från algoritmer. Det ska vara Wii-kontrollen på PC datorn. Det ska vara tävling där "den som först hackar sig in på datorn får den". Det ska vara nallar med Puffy motiv. Det ska vara routrar patchade med FreeWRT, OpenWrt, DD-WRT, Tomato firmware, etc. Det ska vara dekrypteringstävling. Det ska vara FPGA som kör egen kod, med RS-232 och JTAG.

Permalänk
Medlem

Starkt av pc-city att blixtagera som dem gjorde.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

PC City komponentcenter är riktigt bra så jag tycker inte man ska säga "PC City eller Siba". Det är inte riktigt samma sak. Att de har kapacitet att driva ett sånt komponentcenter tyder på att det finns vissa där med väldigt bra koll på datorprylar - långt över vad normala "elektronikstormarknader" har.

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jo, fler företag där får det gärna vara.
Intel och AMD får gärna visa upp sina senaste engineering samples, och roadmaps, men PC CITY, Siba, El-Giganten, OnOff, och Computer City har fan inget där att göra.

Eller kanske är det så att DreamHack år så dåligt att det är just där PC CITY och sådana företag hör hemma.

Nej orka DreamHack och P12 cs fjortis pojkar. Orka warez, jolt, etc.
Nej, det ska vara demos, code obfuscation tävlingar, hack-CTF, seminarier. Det ska vara demoscenen och assembler kod med 64kb som begränsning, det ska vara DirectX 10.1 / OpenGL 3 med pixel shaders, det ska vara hackathon, FreeBSD folk ska visa benchmarks från CVS, det ska vara hårdvaru-mod med TV-B-Gone, SBC och Arduino. Det ska vara mod på Xbox, och jailbreak på iPhone. Det ska vara cluster av PS3. Det ska vara texturer genererade från algoritmer. Det ska vara Wii-kontrollen på PC datorn. Det ska vara tävling där "den som först hackar sig in på datorn får den". Det ska vara nallar med Puffy motiv. Det ska vara routrar patchade med FreeWRT, OpenWrt, DD-WRT, Tomato firmware, etc. Det ska vara dekrypteringstävling. Det ska vara FPGA som kör egen kod, med RS-232 och JTAG.

Jag vet inte vad som var värst; det faktum att du sitter och vill ha det där eller att jag börjar dagdrömma när jag läser det.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Layon
Starkt av pc-city att blixtagera som dem gjorde.

Tror inte de gjorde det för att just "ställa upp".

Tänk dig att ha monopol på att sälja glass på en strand när det är rekordvärme och rekord mycket folk och alla har ett och samma intresse, GLASS.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

PC City jämför med Siba, Elgiganten och onoff, siktar ju fortfarande bara in sig på datorer och väldigt närliggande artiklar så som lcd-tv och spelljud-anläggningar. De säljer ju inte rakapparater, strykjärn, dvd-spelare /tror jag) och stereoapparater.

Vilket gör dom mycket mer troliga att vara på Dreamhack än Siba&Co.. eller hur?

Och hellre än PC-City för mycket på Dreamhack än ingenting plus att de verkar lyckats riktigt bra. Så ser dom gärna där i sommar när jag tänkt dra dit.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

PcCity tycker jag är en väldigt bra butik. Dock är priserna inte alltid dom bästa, men det händer att man ser riktiga kap där ibland

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Om någon undrar vad det är för program : http://sweclockers.com/imagebank/200812/Wolv001.jpg

Så skulle jag gissa på cmatrix, linux
Väldigt tuff, fast inte tuffare än programmet "sl"

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Sälja neon borde ge enorma summor pengar.