Sileo 500 – tyst chassi från Cooler Master

Permalänk
Melding Plague

Sileo 500 – tyst chassi från Cooler Master

Cooler Master börjar skeppa Sileo 500 – ett chassi med inriktning på låg ljudnivå.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

snygg, den vill jag gärna se en recension på.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Inaktiv

Tog ju bara ett halvår för Swec.com att snappa upp denna nyhet.

@heande, läste en recension ett par dagar tillbaka.

http://www.cpu3d.com/review/6712-1/coolermaster-sileo-500-sil...

Permalänk
Medlem

Jävlar vad fint chassi! Väcker starka ha-begär. Priset var ju inte helt fel heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tog ju bara ett halvår för Swec.com att snappa upp denna nyhet.

@heande, läste en recension ett par dagar tillbaka.

http://www.cpu3d.com/review/6712-1/coolermaster-sileo-500-sil...

Verkar nice, kanske man kan få in fler fläktar på något sätt ändå... Vill ju gärna ha lite bättre temps än vad dom fick

Permalänk

Sett denna innan.. lite synd att folk inte tipsar redaktionen. 4-5st kan inte bedriva allting utan behöver lite tips uteifrån dessutom

Kanske borde införa något med bästa tipsare år 2008 osv så får tipsaren som tipsat mest/bästa nyhet någon lite hårdsak i brevlådan?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tog ju bara ett halvår för Swec.com att snappa upp denna nyhet.

@heande, läste en recension ett par dagar tillbaka.

http://www.cpu3d.com/review/6712-1/coolermaster-sileo-500-sil...

Den recensionen sa inte så mycket, inga jämförelser med andra chassin eller hur mycket den låter. Hoppas SPCR recenserar den också, så man faktiskt får veta vad det går för.

Permalänk
Medlem

"fyra stycken 3,5”-enheter, varav två är dämpade"

varför dämpar man bara två av dem?! :E
uppenbarligen hade något annat är ljudnivån prioritet där.

Permalänk

bangar inte på detta chassi

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Snyggt och tyst? Tror detta kommer bli en hit för alla som inte vill punga ut 1000kr+ för ett chassi!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tog ju bara ett halvår för Swec.com att snappa upp denna nyhet.

@heande, läste en recension ett par dagar tillbaka.

http://www.cpu3d.com/review/6712-1/coolermaster-sileo-500-sil...

Tack för recensionen.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Såg ju rätt sobert ut faktiskt.

Btw: Skall man rapportera om ett tyst chassi, så hade det varit fördelaktigt om det nämdes vilket material och dess tjocklek chassit vart gjort i.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Snyggt o stilrent måste jag säga
Trevligt att det hänger med dämpmattor osv för det priset oxå!

Dock verkar det vara lite restriktiva ventilationshål fram... Och blir ju inte bättre kombinerat med den halvrestriktiva hårddiskburen.
Ingen revolutionerande burk för övrigt heller, men ändå trevlig och vettigt pris.

Lite av en Antec Solo konkurrent kanske?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det ser opraktisk ut. jag håller mig till mitt p150 tills jag införskaffar ett p182. Detta chassi ser ju onekligen ut som en vidareutveckling av "Black Thunder" som DB hade förut...

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Typiskt, har precis köpt en antec solo för dyra pengar, och så kommer en ännu bättre... (antar jag). Var kan man köpa såna där ljudisolerande mattor? Finns ingenting sånt i solon.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Typiskt, har precis köpt en antec solo för dyra pengar, och så kommer en ännu bättre... (antar jag). Var kan man köpa såna där ljudisolerande mattor? Finns ingenting sånt i solon.

Solon har en annan typ av ljuddämpningsmattor på sidopanelerna, tycker fortfarande Solon är ett bättre chassi personligen. Olika typer av mattor gör olika saker likaså. Tycker du ska var nöjd med solon som trots allt kostar under tusenlappen med frakt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet att den har tunna små mattor på sidorna, men det läcker ut massor av ljud genom övre delen av fronten (där man har 5.25-enheter). Tror det skulle bli mycket bättre med sånt där skumgummi också. Men vad kallas sånt och var köper man det?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Jo, jag vet att den har tunna små mattor på sidorna, men det läcker ut massor av ljud genom övre delen av fronten (där man har 5.25-enheter). Tror det skulle bli mycket bättre med sånt där skumgummi också. Men vad kallas sånt och var köper man det?

Sök på ljuddämpning på valfri datorbutik typ, annars finns det massor med tips att inhämta i moddningsforumet här, sök på ljuddämpning där med, eller så söker du dig till silentpcreview.com och går igenom forumet för mängder av tips.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och bra pris! Blir intressant att läsa rescensioner när de börjar komma.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Ja ? Vad säger Andreas och resten av staff, kan vi få en rec på detta chassi av SweC ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafs
"fyra stycken 3,5”-enheter, varav två är dämpade"

varför dämpar man bara två av dem?! :E
uppenbarligen hade något annat är ljudnivån prioritet där.

Det framgår ju litegrann i recensionen: två är rakt monterade och tänkta för att kunna används för externa enheter och där har de inte brytt sig om dämpning. (inte så viktigt för en diskettstation eller fläktkontroller eller dyl, så rätt rimligt tycker jag)
Sen är de tre stycken sidmonterade för vanliga hårddiskar i botten där de har ett primitivt "dämpningsclip".

Kanske lite overkill för de flesta, med 5 stycken 5.25 platser, jämfört med i huvudsak tre platser tänkt för hårddiskar?

Personligen kör jag i princip alltid med bara en eller möjligen max två diskar, så mig gör det inget... Jag skulle nog vara sugen på att veta om det går att montera ur den nedre hårddiskburen och få till upphängd hårddisk istället

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Jag skulle nog vara sugen på att veta om det går att montera ur den nedre hårddiskburen och få till upphängd hårddisk istället

Tycker det verkar som om man kan borra/bända loss hdiskcagen och sätta den på mattor och åt rätt håll, Roger.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

det ser ut som ett blått sugrör längst ner

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Skulle vilja ha en recension när den kommer ut här på Sweclockers!

Permalänk

Hoppas ljuddämpningsmattorna fungerar bättre än vad de gjorde på nzxt hush då (där de inte gjorde någon skillnad)