Permalänk
Medlem

Acer E946GZ, nån som vet nått?

Tja,

Jag har nu efter några veckors frenetiskt sökande i många av internets hörn, och jag sökte också igenom forumen här (och på andra ställen),
men har inte lyckats med att hitta nån vidare information om mitt moderkort,
Model E946GZ tillverkad av Acer.

Vad jag försöker luska fram, är först och främst om det är PCI-E 2.0 eller 1.0, misstänker dock 1.0.
Sen skäms jag också lite över att jag inte lyckats ta reda på vad jag kan klämma in för någon processor i datorn, eller jag Tror jag vet, men är inte säker, någon för gärna säga vad jag borde skaffa.
Dessutom har jag, av garanti-skäl, inte öppnat luckan på datorn än, så om någon har en bild på hur moderkortet ser ut, så skulle det vara till stor hjälp det också

Och i förbigående kan jag nämna att datorn är en Acer Aspire M5600, utan några ändringar i originalkonfigurationen. Dvs. följande;
CPU: Intel Pentium E2160 Dual-Core @ 1.8 GHz, Socket 775 LGA, L1-D cache 2x32 KB, L1-I cache 2x32 KB, L2 cache 1024 KB.
Minne: 2GB DDR2 (2x 1GB).
Grafik: GeForce 8300GS, DXdiag säger 883MB minne.
HDD: en s.k. 300GB på 288GB
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG (enligt DXdiag) || Phoenix Technologies Ltd. Version: R01-A3 (enligt CPU-Z)

Alla svar är välkomna!

Och ja, tänkte skaffa mig lite julklappar, som i ny processor och nytt grafikkort, men som sagt, eftersom moderkortet är det enda egentligen som jag inte vet nått om, tänkte jag det passar bäst i den här delen av forumet. Var god flytta på det om det borde vara någon annanstans som jag missat