Nytt kraftfullt nätaggregat från Corsair

Permalänk
Melding Plague

Nytt kraftfullt nätaggregat från Corsair

Ett nytt kraftfullt nätaggregat från Corsair levererar 850 watt med 80 Plus-certifiering.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det såg jag på prisjakt för över en vecka sen, men då fanns det inte på corsairs hemsida...

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Snart finns det ett nätaggregat för varje hundrande watt. Saknas bara 900-950W och en vettig 300-350 wattare.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Man väljer ju Antec TruePower Quattro 850W före Corsair.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Snart finns det ett nätaggregat för varje hundrande watt. Saknas bara 900-950W och en vettig 300-350 wattare.

Jo, skulle väldigt gärna se en 300-350 wattare som har en hög verkningsgrad. Känns som om de flesta nätaggregat som säljs med 300-350 är 3+ år gamla med relativt dålig verkningsgrad och utan modulära kablar, vilket inte är så kul.

Permalänk

modulärt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
modulärt?

HX heter Corsairs modulära agg.

Permalänk
Medlem

TX = Ej modulärt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Hmm, kändes som det hade varit vettigare att fylla ut med ett modulärt agg istället, när ju redan icke-modulära TX750 finns redan

..

Postaldude, varför Antec:en före Corsairen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag hade också valt Antec före Corsair.

På de flesta Antec's modeller så kan luften färdas rakt genom hela nätdelen genom bakdelen som har "galler".

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
På de flesta Antec's modeller så kan luften färdas rakt genom hela nätdelen genom bakdelen som har "galler".

Dock är det inte så lustigt med 80mm fläktar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag hade också valt Antec före Corsair.

På de flesta Antec's modeller så kan luften färdas rakt genom hela nätdelen genom bakdelen som har "galler".

Du menar på Earthwatts, den idag utdaterade Neopower HE och Svindyra Signature?

Men håller med, några fler 80mm agg vore trevligt.

Vad gäller lågeffektsagg finns ju CX400, det borde väl räcka för de flesta? Dagens agg har hög effektivitet ganska rakt genom så ett 400W agg för en dator som inte kräver mer än ett 350W är ju inte något dumt val egentligen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag hade också valt Antec före Corsair.

På de flesta Antec's modeller så kan luften färdas rakt genom hela nätdelen genom bakdelen som har "galler".

Jo, föredrar nätaggregaten som har en 80mm fläkt som blåser ut, istället för en stor fläkt som blåsen in i datorn.

Mitt ultimata nätaggregat:

  • Hög verkningsgrad, gärna >85%

  • Runt 300-350W, onödigt att skaffa ett kraftfullare för min del

  • Modulära kablar

  • 80mm fläkt som blåser ut

  • Halvpassiv fläkt som bara sätts igång när det blir riktigt varmt, så när datorn idlar eller bara surfar runt, så är den helt tyst.

Enligt www.80plus.org så finns det några nätaggregat som har blivit märkta med 80 Plus Gold (>90% vid 50% belastning), men har inte sett några av dem till salu. Vore trevligt om de kom ut på marknaden.

Vore trevligt om Antec gjorde ett nytt aggregat i Phantom-serien, men det verkar som om de lagt ner den serien nu

Permalänk
Avstängd

Hederliga Antec har riktigt fina nätagg som jag själv tycker är helt klart bäst. Men jag får köra Corsair så länge då min plånbok inte fixade ett från Antecs Signature serie. Har ett TX750 nu så de vart trevligt å se att dom har fått fram ett på 850W. Fyller igen lite mer då de är ett glapp mellan 750W och 1000W.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Jo, föredrar nätaggregaten som har en 80mm fläkt som blåser ut, istället för en stor fläkt som blåsen in i datorn.

Såvitt jag vet så finns det inga nätagg som blåser in i datorn, även de med stor fläkt blåser in i nätagget och luften förtsätter ut baktill på agget ut ur chassiet.
För att en 80mm fläkt ska flytta lika mycket luft som en 120mm så krävs det att den varvar betydligt mer och då låter den också bra mycket mer.
Av den anledningen väljer jag ett agg med 120 fläkt framför ett med 80mm alla dagar i veckan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Av den anledningen väljer jag ett agg med 120 fläkt framför ett med 80mm alla dagar i veckan.

Själv använder jag ett agg med 120 fläkt 6 dagar i veckan. Den sjunde dagen byter jag till ett med 80 fläkt för att sedan dagen därpå byta tillbaks till ett med 120 fläkt. Har gjort det i 6månader och börjar bli less på det.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Jag har ett Corsair 750w och min blåser ut luften.. iaf vad jag kan avgöra då jag sätter handen bakom datorn..

850w.. vad är skillnaden i kabel väg med 750w? Jag har kaos i mitt antec three hundred pga att 750w är så himla mycket kablar..

Tror jag gjorde om kabeldragningen 4 gånger i min burk då jag satte ihop den, och då visste jag inte ens om den skulle starta.. Nu är kabeldragningen duglig..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Kör själv ett Corsair HX620 sedan ett år tillbaka. Ruskigt kraftigt, men ändå väldigt tyst. Kommer att fortsätta använda Corsairs nätagg i mina datorer och alla de jag bygger.
Har tidigare använt diverse billigare märken, men även Hiper, FSP 400w och deras Epsilon 700w. Corsair är klart tystast.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Spännande men endå inte, hade helst sett ett 750w modulärt agg eller ett 300-350w agg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Spännande men endå inte, hade helst sett ett 300-350w agg.

Håller med.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Snart finns det ett nätaggregat för varje hundrande watt. Saknas bara 900-950W och en vettig 300-350 wattare.

Man kan fråga sig vilka som behöver de starkare nätaggen? Det är snarare så att det har blivit/varit coolt med starka nätagg även om man inte alls behöver det. För de allra flesta (kanske inte spelare med senaste grafikkortet men dessa är ju ändå i minoritet bland befolkningen) skulle ett 300-350W med hög verkningsgrad vara optimalt. Jag har ett 450W Corsair och jag tycker att det är onödigt högt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Jo, föredrar nätaggregaten som har en 80mm fläkt som blåser ut, istället för en stor fläkt som blåsen in i datorn.

Kan du länka till ett nätagg som blåser in luft? Om det verkligen finns sådana så är fläkten felvänd av misstag eller idiotiskt konstruerade då innehållet i nätagget blir ganska varmt och inte ska skickas in i datorn.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Man kan fråga sig vilka som behöver de starkare nätaggen? Det är snarare så att det har blivit/varit coolt med starka nätagg även om man inte alls behöver det. För de allra flesta (kanske inte spelare med senaste grafikkortet men dessa är ju ändå i minoritet bland befolkningen) skulle ett 300-350W med hög verkningsgrad vara optimalt. Jag har ett 450W Corsair och jag tycker att det är onödigt högt.

De köps väl av de som faktiskt behöver dem. Man ska inte underskatta nätagget. Mitt 430W-agg verkar inte räcka om jag skulle vilja överklocka lite mer seriöst och jag har ingen extrem rigg tycker jag.

De som har GTX280, 4870X2 eller SLI/Crossfire och en överklockad quad behöver rätt kraftiga nätagg annars så får de problem. En sån maskin kan dra rätt mycket i maximal belastning. Och man bör ha hög marginal då nätagget är effektivast vid 50% load.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Nej, jag håller med heande. Det är väldigt få som behöver mer än 450 watts nätdel så länge man håller sig till kvalitetsgrejor. Mitt 620 är ren overkill. Men den nätbutiken jag köpte mitt 620 från hade inte Corsairs 520 wattare när jag köpte resten av grejorna så därför fick det bli den större modellen. Har byggt flera med 400 watts FSP och de har funkat hur bra som helst även med lite överklockning.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Hederliga Antec har riktigt fina nätagg som jag själv tycker är helt klart bäst. Men jag får köra Corsair så länge då min plånbok inte fixade ett från Antecs Signature serie.

Tycker inte att du ska fundera allt förmycket över det. Om inget förändrats nyligen så tillverkar Seasonic nätaggen till Corsair och deras grejer är minst lika bra som Antecs. Om det stått Seasonic på agget så hade det kostat cirkus 2gg så mycket; säljs främst i professionella sammanhang.

Permalänk
Avstängd

Kan dom inte satsa på lite tystare agg.. Mitt TX750 låter som in i helvette när jag spelar i SLI... Inte så kul alls. Dessutom hade jag hellere sett ett 800-850w modulärt med förbättrad kylning från Corsair!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Haha tänkte någon på att agget skulle dra max 12A från primärsidan ??

LOL ja då får man snart då dra fram en egen "grupp" till datorn med 16A
säkring

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaves
Kan dom inte satsa på lite tystare agg.. Mitt TX750 låter som in i helvette när jag spelar i SLI... Inte så kul alls. Dessutom hade jag hellere sett ett 800-850w modulärt med förbättrad kylning från Corsair!

Med tanke på värmeförlusterna som inte går att undvika, så är det rätt svårt att fixa ett agg där inte fläkten rampar upp i en SLI-maskin!
Tyvärr är väl just 750 en av de varvvilligare och ljudligare Corsairaggen.
Vill du ha hyfsad chans till tystnad vid hög belastning så tror jag zalmans 850 och 1000w agg är de som är mest rekommenderade på SilentPCReview.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vad menas med modulärt eller inte?

Permalänk
Medlem

I korthet: Att man kan koppla loss onödiga kablar.
(provat sökfunktionen? )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
I korthet: Att man kan koppla loss onödiga kablar.
(provat sökfunktionen? )

Jaha så enkelt tack då vet jag utan att behöva söka