Idag tog jag ett beslut som kommer ändra mitt liv för alltid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxd
Registrerad
Okt 2001

Idag tog jag ett beslut som kommer ändra mitt liv för alltid

Nu får det vara nog. Jag har bestämt mig för ett nyktert liv.
Jag har sedan tonåren druckit till och från. Första fyllan kommer jag mycket väl ihåg, en kompis storasyster köpte en flaska Sangria och jag blev snorfull, allting snurrade och jag trodde allvarligt att jag skulle dö. De som var med tänkte ringa ambulans.
Vaknade upp dagen efter i en kompis garage/ förråd. Tänkte att det var inte så farligt. Den sommaren (när jag var 15-16) söps det alltid varje helg, vi gjorde fulblandingar av det som snoddes av föräldrarna, vin, glögg, sprit, whisky, likör. Allt blandades i samma flaska och smakade rent utsagt skit, men fulla blev vi.

Tiden gick och snart blev det 18års-åldern med allt vad krogbesök heter, varje helg eller ledighet fylla. Jag ringde och sjukanmälde mig med 10-15 personer i lägenheten för att fortsätta festa.

Nu, snart 20år senare är mönstret nästan detsamma, men skillnaden är att kompisarna är sedan länge borta. Det är alltid jag som blivit snorfull, gjort bort mig och varit odrägligast, man tror man är snyggast i världen när egentligen det nog är en sorglig syn för alla andra. Nu när jag druckit har det varit ensam framför datorn, med poker som sällskap. Sen när jag blivit tillräckligt full eller ölen slut, krogen med resultat kanon igen och absolut ingen aning som vad som hänt dagen innan.
Det har hänt många gånger jag ringt en bekant för att lugna mig och höra för vad som hände.

Jag kan väl i all bedrövelse beskriva lite om vad jag gjort:
- Vaknat upp dagen efter med ett par trosor i skjortfickan. Vems det är, har ingen aning.
- Fyllekört en gång för 20år sedan. Kompisarna som var hemma hos mig drog iväg, jag fattade inte varför och tog bilen för att prata med dem.
- Hamnat i fyllecell 2 gånger för 6-7år sedan. Efter det tog jag inte en öl på ett halvår, men sen kom sommaren..
- För många år sedan på en nyårsfest, började smöra och kladda på värdinnan. Det slutade i ett sovrum och vi i princip skulle börja ha sex när hennes sambo kom in. Blev utkastade och gick därifrån, utan ytterkläder. Minnet kom igång när jag var 2-3km därifrån och hade absolut ingen aning om var jag var (vi var bortresta). 20c kallt och höll på att förfrysa mig, fick hjälp av ett par i en villa som skjutsade mig tillbaka.
- Bråkat och varit odräglig på midsommarfirande för några år sedan så det gänget vill inte ha med mig att göra överhuvudtaget sedan dess. Umgicks mycket med dem innan.

Kort sagt kan man säga att i princip varje gång jag druckit händer det någonting konstigt eller olyckligt.

Nu har jag börjat slira på jobbet, ett flertal sjukanmälningar och cheferna begriper nog mer än vad jag hittills själv kunnat erkänna. Senast förra veckan sjukskriven, mådde så fruktansvärt dåligt med ångest och depression.
Nu äter jag antideprissiva för att kunna sova...

Idag har jag efter mycket, extremt mycket tankar tagit beslut att såhär kan jag omöjligt hålla på. En kompis sedan ungdomen har varit nykter ett antal år, jag sökte upp hans nummer och pratade med han om hur jag beter mig.
Han har gjort precis samma sak, ljugit för sig självt, stängt in sig, mått psykiskt dåligt, slirat från jobbet etc.

I morgonkväll ska vi tillsammans gå till AA, han kommer vara min stödperson och han blev mycket glad att jag ringde och börjat inse fakta. Tänk att det ska ta så extremt länge innan man börjar inse hur man håller på, jag har i princip de senaste 20 åren levt ett liv i lögn.
Jag alkis? Inte en chans, det är dom där loseerna som sitter på parkbänkar som har problem, inte jag! När det i själva verket är 2-4 promille som sitter på parkbänkarna av alla som dricker för mycket, de flesta sitter hemma.

Det kommer bli mycket skönt att äntligen börja ett nytt liv utan ångest och sjukdomar. Ser fram emot att träffa vänner igen, kunna leva ett normalt liv och återskapa kontakter med alla dem som jag skrämt bort av mitt beteende.

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Det låter som att du verkligen vill förändras och har motivationen. Önskar dig lycka till!

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill 4x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 |
|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Sep 2006

håller tummarna för dig.

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Maj 2002

Hoppas att det går bra för dig, glöm inte att uppdatera här emellanåt. Och skriva hur det går för dig.

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxd
Registrerad
Okt 2001

Tack för vänligheten. Det måste funka för mig, så är det bara. Den närmsta tiden kommer säkert att bli jävligt tuff, att erkänna för mina föräldrar, jobbarkompisar etc men förhoppningsvis har jag stödet bakom de alla.

Jag kan förresten ta tillfället i akt och be samtliga medlemmar här om förlåtelse om jag på något sätt förargat eller sårat någon, vilket jag vet finns (piercing-tråden bl.a). Jag är normalt inte en tjurig idiot, det har varit alkoholen som pratat.

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

håller tummarna för dig.
En del klarar av alkoholen , en del inte, en del tror dom gör det men ändå inte gör det.

Sen finns det dom som erkänner att dom ej fungerar med alkohol, och det är starkt i mitt tycke!

Önskar dig all lycka & en trevlig fortsättning på jul-ledigheten och nyår.

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Jag håller tummarna för dig:P Det kommer bli tufft, men skönt att din polare har viljan att vilja stötta dig. Vi här kommer att stötta dig.

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2004

Hoppas det går bra för dig!

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Du ska ju ha en Eloge för att du kommer frma och pratar om det Det är ett stort steg! Hoppas verkligen för din skull att det går vägen!

Lycka till!

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Lycka till är allt jag kan säga. Se till att prata mycket med din nyktra vän och att hitta något sätt att få bort tankarna så fort suget kommer, kanske ringa honom eller nån annan vän, eller varför inte alkohollinjen (020-84 44 48).

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2005

lycka till! jag är övertygad om att dina nära och kära kommer att stötta dig!

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2007

jag kom inte på nått klyftigt att skriva nu, så får räcka med ett "Lycka till!"

AMD Phenom II x6 1090T - Gigabyte GA-78LMT - EVGA GTX 680

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsbyn
Registrerad
Maj 2002

Håller tummarna sålänge man har erkänt det för sig själv så tror jag man kan tamefaan klara det mesta

Mera COOP åt folket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2003

Woooooow sluta med alkohol, vilken otrolig uppoffring....som om det någonsin har varit en mänsklig rättighet

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Woooooow sluta med alkohol, vilken otrolig uppoffring....som om det någonsin har varit en mänsklig rättighet

När man är beroende av något så är det väldigt svårt att sluta. Testa själv att vara ifrån datorn, från och med nu.

Skriv i denna tråden sen när du startar datorn igen, slår vad om att du inte ens kommer att ha stängt av den...

AMD Phenom II x6 1090T - Gigabyte GA-78LMT - EVGA GTX 680

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Behöver du skriva av dig så gör det här! Även om inte alla svarar så lovar jag att det är det många som läser och ser dig som en bra kille.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008

Lycka till! Har man väl insett så kommer du klara det

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vancouver
Registrerad
Maj 2007

Beroenden är alltid svåra att bli av med, men det svåraste är att inse att man har dem!

Lycka till!

Citera så att jag hittar tillbaka! Intel i7 4770k | Gigabyte GA-Z78X-UD4H | 8GB Corsair XMS3 1333Mhz
| Geforce GTX 980 | OCZ Agility 3 120GB | Corsair HX750 | Windows 10

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
När man är beroende av något så är det väldigt svårt att sluta. Testa själv att vara ifrån datorn, från och med nu.

Skriv i denna tråden sen när du startar datorn igen, slår vad om att du inte ens kommer att ha stängt av den...

Eller ännu värre, sluta med socker. Går inte beskriva abstinensen, fy fan.

Lycka till TS!

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora och Oslo
Registrerad
Jul 2003

Lycka till!
Kom ihåg också, Det går att ha roligt utan alkohol!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007

det går också att dricka alkohol utan att ha roligt;) och varje gång man dricker alkohol har man det VÄLDIGT tråkigt dagen efter

Ryzen 1700x @ Corsair 16gb 3200mhz lpx @ Gigabyte 7950 @ Msi x370 plus @ Evga 650 80+gold modulärt @ Fractal r5 @ Corsair hydro 110i = Benq 144hz 1920-1080 24tum

i5 4670k @ Asus z-87a @ Corsair vx450 @ Corsair 16gb 1600mhz @ Fractal r3

c2d e4400 @ 4gb noname @ 10tb+ @ noname chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Aug 2006

GRATTIS!!! Skulle jag vilja börja med att säga. Inte till ditt tidigare liv, utan till det att du har gjort det svåraste, att erkänna och bestämma. Under många år är det spriten som har bestämt vad du ska göra, nu har DU bestämt. Grymt starkt! Efter att ha levt med en alkoholiserad pappa i hela mitt liv, vet jag hur svårt det är att gör det du redan har gjort. Tyvärr tog han aldrig det beslutet, istället valde han att supa ihjäl sig. Du har alltså inte "bara" bestämt dig för ett nyktert liv, du har även bestämt dig för att leva. I första hand är det naturligtvis för dig själv du gör det här, men det kommer också föra med sig att du gör något stort för din familj och dina vänner. Lycka till, och återigen ett stort grattis!

/Jonas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2001

Ett stort lycka till, jag ser fram emot att läsa om dina framsteg i den här tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vadstena
Registrerad
Nov 2005

Fasen vad härligt att du själv insett allt och själv tagit beslutet! Riktigt starkt jobbat, ditt liv kommer nog få en riktig skjuts uppåt på stegen!

Lycka till // Ingemansson

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Apr 2005

Lycka till, hoppas det går bra för dig.
Blir förmodligen inte det lättaste du gjort i ditt liv men är säker på att du kommer må otroligt mycket bättre om ett tag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Dec 2001

Bra jobbat med att erkänna ditt problem, framförallt för dig själv.

Känner själv folk som trillat ner ganska långt p.g.a. alkohol, men tagit samma beslut som du nu har gjort. Det är verkligen sanslöst hur ett sådant beslut kan påverka en person positivt.
Alkoholstoppet har inneburit att dessa personer gått från att ha varit personer man helst undviker till folk man har en stor respekt för.

Lycka till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gränna
Registrerad
Sep 2008

Respekt..

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Lycka till, låt inte abstinensen få ner dig, den är tillfällig!

Lite info som du kanske kan behöva på vägen.
http://www.netdoktor.se/?_PageId=490&AreaId=19

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~
Registrerad
Jul 2001

Bra jobbat, hälften vunnet genom att erkänna för dig själv! Bara den svåra halvan kvar, men jag är övertygad om att du klarar av det. Keep going!

Arch Linux, i3wm, Ansible, Vim, LaTeX - allt som behövs för att göra mig nöjd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa, Finland
Registrerad
Feb 2005

Starkt av dig! Lycka till!

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?