Idag tog jag ett beslut som kommer ändra mitt liv för alltid

Permalänk
Sötast

Re: Idag tog jag ett beslut som kommer ändra mitt liv för alltid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Nu får det vara nog. Jag har bestämt mig för ett nyktert liv.
Jag har sedan tonåren druckit till och från. Första fyllan kommer jag mycket väl ihåg, en kompis storasyster köpte en flaska Sangria och jag blev snorfull, allting snurrade och jag trodde allvarligt att jag skulle dö. De som var med tänkte ringa ambulans.
Vaknade upp dagen efter i en kompis garage/ förråd. Tänkte att det var inte så farligt. Den sommaren (när jag var 15-16) söps det alltid varje helg, vi gjorde fulblandingar av det som snoddes av föräldrarna, vin, glögg, sprit, whisky, likör. Allt blandades i samma flaska och smakade rent utsagt skit, men fulla blev vi.

Tiden gick och snart blev det 18års-åldern med allt vad krogbesök heter, varje helg eller ledighet fylla. Jag ringde och sjukanmälde mig med 10-15 personer i lägenheten för att fortsätta festa.

Nu, snart 20år senare är mönstret nästan detsamma, men skillnaden är att kompisarna är sedan länge borta. Det är alltid jag som blivit snorfull, gjort bort mig och varit odrägligast, man tror man är snyggast i världen när egentligen det nog är en sorglig syn för alla andra. Nu när jag druckit har det varit ensam framför datorn, med poker som sällskap. Sen när jag blivit tillräckligt full eller ölen slut, krogen med resultat kanon igen och absolut ingen aning som vad som hänt dagen innan.
Det har hänt många gånger jag ringt en bekant för att lugna mig och höra för vad som hände.

Jag kan väl i all bedrövelse beskriva lite om vad jag gjort:
- Vaknat upp dagen efter med ett par trosor i skjortfickan. Vems det är, har ingen aning.
- Fyllekört en gång för 20år sedan. Kompisarna som var hemma hos mig drog iväg, jag fattade inte varför och tog bilen för att prata med dem.
- Hamnat i fyllecell 2 gånger för 6-7år sedan. Efter det tog jag inte en öl på ett halvår, men sen kom sommaren..
- För många år sedan på en nyårsfest, började smöra och kladda på värdinnan. Det slutade i ett sovrum och vi i princip skulle börja ha sex när hennes sambo kom in. Blev utkastade och gick därifrån, utan ytterkläder. Minnet kom igång när jag var 2-3km därifrån och hade absolut ingen aning om var jag var (vi var bortresta). 20c kallt och höll på att förfrysa mig, fick hjälp av ett par i en villa som skjutsade mig tillbaka.
- Bråkat och varit odräglig på midsommarfirande för några år sedan så det gänget vill inte ha med mig att göra överhuvudtaget sedan dess. Umgicks mycket med dem innan.

Kort sagt kan man säga att i princip varje gång jag druckit händer det någonting konstigt eller olyckligt.

Nu har jag börjat slira på jobbet, ett flertal sjukanmälningar och cheferna begriper nog mer än vad jag hittills själv kunnat erkänna. Senast förra veckan sjukskriven, mådde så fruktansvärt dåligt med ångest och depression.
Nu äter jag antideprissiva för att kunna sova...

Idag har jag efter mycket, extremt mycket tankar tagit beslut att såhär kan jag omöjligt hålla på. En kompis sedan ungdomen har varit nykter ett antal år, jag sökte upp hans nummer och pratade med han om hur jag beter mig.
Han har gjort precis samma sak, ljugit för sig självt, stängt in sig, mått psykiskt dåligt, slirat från jobbet etc.

I morgonkväll ska vi tillsammans gå till AA, han kommer vara min stödperson och han blev mycket glad att jag ringde och börjat inse fakta. Tänk att det ska ta så extremt länge innan man börjar inse hur man håller på, jag har i princip de senaste 20 åren levt ett liv i lögn.
Jag alkis? Inte en chans, det är dom där loseerna som sitter på parkbänkar som har problem, inte jag! När det i själva verket är 2-4 promille som sitter på parkbänkarna av alla som dricker för mycket, de flesta sitter hemma.

Det kommer bli mycket skönt att äntligen börja ett nytt liv utan ångest och sjukdomar. Ser fram emot att träffa vänner igen, kunna leva ett normalt liv och återskapa kontakter med alla dem som jag skrämt bort av mitt beteende.

Jag undrar om min bror skulle bli ledsen om han såg att jag skrev detta.
Men dina ord kunde varit honoms.
Han är visserligen "bara" 27 år gammal. Men han super såvitt jag vet fortfarande varje helg, sedan han var 15 år gammal. Hotar alla runt om honom, och det är inte ofta någon egentligen vill vara nära honom när han är full, minst hans flickvän.

Jag har sagt till honom så många gånger att jag ogillar det han gör, han förstår men kan nog aldrig hålla med.

Jag kan bara hoppas att han snart kommer fram till samma svar som du har gjort.
Jag önskar dig all lycka till med AA.
Då du har förstått och sett dig själv ifrån tredje person så tror jag att du kommer att lyckas med detta. Du vill och kan få förändring i ditt liv.

Smärtan du kommer att genomgå är endast svaghet som lämnar dig.
Se till att hitta en ny hobby om du inte redan har något annat du kan göra när helgen nalkas.

Jag ska sluta babbla, då det egentligen övergår min kunskap. Men jag önskar dig ett ärligt lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Eller ännu värre, sluta med socker. Går inte beskriva abstinensen, fy fan.

Lycka till TS!

Jag slutade helt med socker för några veckor sen, och jag har ärligt talat inte känt någon abstinens alls. Det jag "ätit" i socker (cola, juice, godis, vitt bröd osv) har jag kompenserat med ordentlig mat. Det du beskriver som abstinens är nog snarare en dipp i blodsockervärdet När jag nu äter några chokladbitar eller dricker ett glas cola blir jag illamående av sockerhalten.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Jag slutade helt med socker för några veckor sen, och jag har ärligt talat inte känt någon abstinens alls. Det jag "ätit" i socker (cola, juice, godis, vitt bröd osv) har jag kompenserat med ordentlig mat. Det du beskriver som abstinens är nog snarare en dipp i blodsockervärdet När jag nu äter några chokladbitar eller dricker ett glas cola blir jag illamående av sockerhalten.

Vi reagerar alla olika. Jag slutade iofs med ALL socker ett tag. Då var det inte ens sylt på havregrynsgröten som gällde.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Lycka till!
Som Allexz sa här ovan, hitta dig en hobby! Det kommer att hjälpa dig enormt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack alla för alla snälla ord och lyckönskningar, det värmer.

Det är (har varit) inte så att jag har druckit varje dag utan snarare när jag dricker är det näst intill omöjligt att sluta förräns all öl är borta. Jag kan dra några extremfall som jag tänkt igenom idag.

En midsommar för 4-5 år sedan: 87 starköl varav 24st extra starka 7,5%, 1/2 Jäger, 1/2 whisky. Det trodde jag skulle räcka gott och väl ett par veckor. Torsdag - Söndag vid lunch slut.

I somras ute på sjön: 56 starköl Bellman 6.0 skulle räcka en vecka. 2 1/2 dagar, sen var de slut.

För några år sedan, också på sjön: 48 starköl, 1 liter whisky. 3 dagar räckte det.

Samtliga gånger har jag mått otroligt dåligt flera dagar efteråt, inte så konstigt egentligen.
Det är nästan skrämmande att det ens är möjligt att dricka såna mängder, oavsett om det är alkohol eller vatten. Men nu är det slut med det!

Om några timmar dags för mitt första möte, nervöst men ändå skönt att sätta punkt på destruktivt leverne.
Skriver ikväll om hur det gått på mötet.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Hedersmedlem

Starkt av dig måste jag säga. Vet att det kommer gå bra, du har helt rätt inställning! Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
När man är beroende av något så är det väldigt svårt att sluta. Testa själv att vara ifrån datorn, från och med nu.

Skriv i denna tråden sen när du startar datorn igen, slår vad om att du inte ens kommer att ha stängt av den...

Shit vad taskigt mitt inlägg ser ut nu Ursäkta.

Men iaf, det är en skada från barndomen, jag har sjukt svårt för när personer IRL eller på nätet nämner att dom skall sluta med något, har endel bekanta som skall sluta med snus för dom har insett hur töntigt det är så nu är det det enda dom pratar om är hur svårt det är och alla runt omkring bara daltar med dom.

Det var likadant när jag var lite yngre, kanske 9 år sen så fick päronen reda på att syrran rökade och dom blev inte direkt glada, efter 1 år så nämnde syrran att hon skulle sluta, päronen blev glada och började dalta, höjde henne till skyarna, efter någon månad när hon var "ren" så i belöning fick hon en moped av farfar och farmor och en tv av päronen, för att hon hade slutat, hon var ju så duktig tyckte alla.

Där stod jag, tomhänt i ett hörn, jag däremot som inte ens hade rört skitet fick inte ens en tanke så jag antar att syrran är en bättre människa som har börjat röka och sen slutat än mig som inte ens ännu har testat, jag tycker bara att det är fel.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

x-per/ Jag förstår hur du tänker. Varför belöna någon som börjat med en last och strunta i personen som aldrig börjat med någon. Det känns fel när det gäller barn/ ungdomar, de kan få intrycket att gör man något dåligt och sedan slutar blir man "bättre värd" än det andra barnet.

Nu var det väl egentligen så att jag skapade tråden för att skriva av mig, få ut mina tankar. Jag måste lufta mig. Det blev Swec forum för här har jag varit mest aktiv genom åren.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

vad har du för jobb? hur gammal är du? tränar du något på fritiden? annars skulle kanske att börja gymma istället för att öla på helgerna kunna vara roligt för dej, så du kan sätta upp mål du ska uppnå(o sen kanske bli av med ölkaggen?^^)

men det var bara ett förslag det om gymmet, men svara gärna på de 3 första frågorna:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vad har du för jobb? hur gammal är du? tränar du något på fritiden? annars skulle kanske att börja gymma istället för att öla på helgerna kunna vara roligt för dej, så du kan sätta upp mål du ska uppnå(o sen kanske bli av med ölkaggen?^^)

men det var bara ett förslag det om gymmet, men svara gärna på de 3 första frågorna:)

Styrketräning är också beroendeframkallande, så att folk vet det.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Styrketräning är också beroendeframkallande, så att folk vet det.

men hälsosammare än alkohol? såvida man inte börjar med skumma preparat ofc:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
men hälsosammare än alkohol? såvida man inte börjar med skumma preparat ofc:)

Nja, alkoholen är värre även om man börjar preppa. Anabolas hälsoriser är ganska överdrivna. Se Bigger, Stronger, Faster och du förstår vad jag menar.

Men ett beroende är aldrig bra vad det än är. Var det jag ville få fram.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem

har upplevt samma sak som x-per. Syrran min hade en period där hon struntade helt i skolan, hängde med fel hög och började röka. men sen vände det och hon sköter nu skolan men röker fortfarande. Nu började det regna pengar och gåvor över henne. Det blev även prat om moppe, men det är bestämt att hon ska få pengar till körkortslektioner istället.

Jag som dock alltid skött mig behandlas som vanligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
har upplevt samma sak som x-per. Syrran min hade en period där hon struntade helt i skolan, hängde med fel hög och började röka. men sen vände det och hon sköter nu skolan men röker fortfarande. Nu började det regna pengar och gåvor över henne. Det blev även prat om moppe, men det är bestämt att hon ska få pengar till körkortslektioner istället.

Jag som dock alltid skött mig behandlas som vanligt

Gör uppror! Nämen säg till din mor att du inte tycker att det är rättvist.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Nja, alkoholen är värre även om man börjar preppa. Anabolas hälsoriser är ganska överdrivna. Se Bigger, Stronger, Faster och du förstår vad jag menar.

Men ett beroende är aldrig bra vad det än är. Var det jag ville få fram.

nej det är klart, ett gym beroende kan ju förstöra ens liv med, men det e nog inte lika vanligt som med alkohol:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Nu är jag hemma efter mitt första möte.
Jag kan beskriva i princip hur det hålls. Man samlas i en lägenhet avsedd för AA någon timme innan, dricker kaffe och pratar allmänt. Sedan när mötet börjar är det en medlem som håller i det, läser lite i AA:s bok om de 12 stegen. Sedan berättar han om sitt liv, hur han mår nu, tankar om alkohol, svårigheter nu osv.
När han/hon berättat klart berättar nästa person, och så går det runt alla deltagare.
Det som kändes lite skumt var att alla började sitt tal med: "Hej, jag heter XXX och jag är alkoholist" varvid alla replikerade: "Hej, XXX". Detta trots att alla känner varandra sedan länge, men det är gargongen på mötena. Jag tror det beror på att man ska komma ihåg sina tidiga problem.

Nu eftersom jag var ny var det jag som var huvudpersonen, och samtliga hälsade mig välkommen till fullo och önskade mig lycka till i mitt nya liv. Stöd finns definitivt i gruppen, eftersom alla har varit illa däran mer eller mindre.

Det kändes bra att få prata av sig lite, trots att jag var nervös och visste inte riktigt vad som väntade. I morgon nästa möte, det är lika bra att köra hårt den första tiden så jag verkligen kommer igång.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Tycker bara att det är tragiskt att du saknar vett, så att du inte kan hantera alkoholen.

Att säga "Good on you, keep it strong" är korkat, det är avsaknaden av gott omdöme och mental styrka som är problemet.

Bara att överlevnadsinstinkten slagit till betyder inte något.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Tycker bara att det är tragiskt att du saknar vett, så att du inte kan hantera alkoholen.

Att säga "Good on you, keep it strong" är korkat, det är avsaknaden av gott omdöme och mental styrka som är problemet.

Bara att överlevnadsinstinkten slagit till betyder inte något.

Äh, tyst med dig! Det är starkt av han att försöka bli av med problemen. Vissa har lättare att bli beroende än andra. Alla är vi olika. Det är bra att sådana här AA-möten finns för dom som behöver det och vill ha hjälp.

Men att sitta och vara cool på nätet är väll den nya grejen antar jag.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Tycker bara att det är tragiskt att du saknar vett, så att du inte kan hantera alkoholen.

Att säga "Good on you, keep it strong" är korkat, det är avsaknaden av gott omdöme och mental styrka som är problemet.

Bara att överlevnadsinstinkten slagit till betyder inte något.

Vem är det nu som saknar vett?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Tycker bara att det är tragiskt att du saknar vett, så att du inte kan hantera alkoholen.

Att säga "Good on you, keep it strong" är korkat, det är avsaknaden av gott omdöme och mental styrka som är problemet.

Bara att överlevnadsinstinkten slagit till betyder inte något.

Oroa dig inte, en dag växer du upp och förstår lite mer om livet i allmänhet, det är större än mammas och pappas lägenhet och world of warcraft

Permalänk

Det låter utmärkt att du bestämt dig för att sluta. Fortsätt med det!

Men var lite försiktig med AA. Det är trots allt en rörelse som är kraftigt förknippad med kristendomen, ofta utnyttjar de människor för att försöka "frälsa" dem, direkt eller indirekt. Gå absolut inte med på något kristet nonsens, annars byter du bara ut alkoholism mot något annat nästan lika dåligt.
Det är dock lite olika beroende på vart du är med. Vissa AA-grupper liknar närmast en sekt, andra är betydligt "friare".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Där stod jag, tomhänt i ett hörn, jag däremot som inte ens hade rört skitet fick inte ens en tanke så jag antar att syrran är en bättre människa som har börjat röka och sen slutat än mig som inte ens ännu har testat, jag tycker bara att det är fel.

Det där håller jag med om, det är ett stort problem. Jag blir årligen förbannad på min mamma som försöker göra sig mallig över att det är "årsdagen" på när hon slutade röka, nångång för sisådär 8 år sedan... Man ska inte vara glad och få en belöning för att man gjort något dumt, och sedan slutat med det.

Själv förväntar jag mig absolut ingen belöning för att jag inte nyttjar alkohol eller nikotin, däremot ser jag det som självklart att någon annan inte ska få en belöning för att de har slutat med det.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Men var lite försiktig med AA. Det är trots allt en rörelse som är kraftigt förknippad med kristendomen, ofta utnyttjar de människor för att försöka "frälsa" dem, direkt eller indirekt. Gå absolut inte med på något kristet nonsens, annars byter du bara ut alkoholism mot något annat nästan lika dåligt.
Det är dock lite olika beroende på vart du är med. Vissa AA-grupper liknar närmast en sekt, andra är betydligt "friare".

Kristendomen nästan lika dåligt som alkohol? Haha, vart får du allt ifrån?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Kristendomen nästan lika dåligt som alkohol? Haha, vart får du allt ifrån?

beroende av att gå till kyrkan varje söndag? sen så riskerar man stänga in sig i kristna värderingar och gömma sig bakom bibeln:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
beroende av att gå till kyrkan varje söndag?

Synd då bara att alla kyrkor inte har gudstjänst på söndagar. Så okej, man kan frysa ihjäl om man står och väntar ute en kall söndagnatt. Det är ju ganska dåligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
sen så riskerar man stänga in sig i kristna värderingar och gömma sig bakom bibeln:)

Ger kristendomen någon utav dessa effekter?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alkoholkonsumtion_och_h%C3%A4lsa

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Synd då bara att alla kyrkor inte har gudstjänst på söndagar. Så okej, man kan frysa ihjäl om man står och väntar ute en kall söndagnatt. Det är ju ganska dåligt.

Ger kristendomen någon utav dessa effekter?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alkoholkonsumtion_och_h%C3%A4lsa

http://sv.wikipedia.org/wiki/Guilt_by_association

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Tycker bara att det är tragiskt att du saknar vett, så att du inte kan hantera alkoholen.

Att säga "Good on you, keep it strong" är korkat, det är avsaknaden av gott omdöme och mental styrka som är problemet.

Bara att överlevnadsinstinkten slagit till betyder inte något.

Så du tycker inte att vi andra då ska uppmuntra honom att sluta med det? Det är ju bra för oss alla att han slutar nu innan han blir en verklig last för samhället. Men du tycker inte att man ska hejja på någon som försöker sluta med alkohol?

Du är ju bara patetisk. Skaffa livserfarenhet utanför datorn.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
http://sv.wikipedia.org/wiki/Guilt_by_association

Okej, jag ändrar frågan till:

Ger kristendomen några effekter som är nästan lika dåliga som dessa?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alkoholkonsumtion_och_h%C3%A4lsa

Bra så?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Så du tycker inte att vi andra då ska uppmuntra honom att sluta med det? Det är ju bra för oss alla att han slutar nu innan han blir en verklig last för samhället. Men du tycker inte att man ska hejja på någon som försöker sluta med alkohol?

Nej, jag tycker inte att man ska peppa en total främling som försöker sluta med alkohol, det är de närståendes sak.

Totala främlingar bör sikta på mer att hoppas på att gener som gör människor benägna till beroenden tas ut ur genpoolen.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Nej, jag tycker inte att man ska peppa en total främling som försöker sluta med alkohol, det är de närståendes sak.

Totala främlingar bör sikta på mer att hoppas på att gener som gör människor benägna till beroenden tas ut ur genpoolen.

Haha, du är allt lustig du. Gå och sov och vakna upp när du har nyktrat till lite.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Nej, jag tycker inte att man ska peppa en total främling som försöker sluta med alkohol, det är de närståendes sak.

Totala främlingar bör sikta på mer att hoppas på att gener som gör människor benägna till beroenden tas ut ur genpoolen.

Du verkar vara en helt insnöad typ som lever efter tveksamma värderingar.

----------------------------------

August, bra jobbat fortsätt kämpa mot beroendet!

Visa signatur

|| i7-6700K @ 4.0 GHz ~~ 16gb RAM ~~ GTX 970 ||