Permalänk
Medlem

Asus x56v...duger den?

Hej alla.

SKa köpa en bärbar och har fastnat för Asus x56v

Ni som kan detta, vill ni hjälpa mig o säga vad ni gillar den datorn?
Asus X56VA-AS093C

finns på siba

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Medlem

Duger till vad?

Sak du surfa,lyssna på musik, skriva, se på film så duger den galant. Bra med RAM och Dual-Core Processor har den. Ska du köra tunga spel så blir det nog lite låga fps

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Sorry, var för ivrig där..

Jag ska bränna filmer, musik, rippa osv..inga tunga spel..eller inga spel över huvud taget...kanske att man testar typ far cry 2...men jag är ingen gamer.....

fast jag vill ändå ha en sjysst dator som är värd sina pengar.....
så vad tror ni om denna...är den värd sina 7800kr??

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jodå.. FC2 borde iaf starta på den och sen får du köra på låga inställningar..

edit. Sitter ett 3650 i det för er som är lata och inte orkar klicka runt^^

Permalänk
Medlem

köpte den....ruskigt fin dator...
dessutom blev jag glatt överaksad när det fanns fler funktioner än de som jobbade på siba sa.....alltså fingerprintscanning...sjysst webcam som kan snurras osv....

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk

Re: Asus x56v...duger den?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyy
Hej alla.

SKa köpa en bärbar och har fastnat för Asus x56v

Ni som kan detta, vill ni hjälpa mig o säga vad ni gillar den datorn?
Asus X56VA-AS093C

finns på siba

Blev det något köp, är oxå intresserad av att skaffa denna datorn men är lite orolig över batteritiden, ju kraftfullare dator ju sämre batteritid, hade en F5R innan och den hade ok batteritid men det verkar ju vara samma 6 cells batteri i denna.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Har varit inne på Acer 5930 G länge men är lite nyfiken på denna modell också då jag inte har nåt stort behov av en speldator direkt. Däremot så är ju högtalarna på Acern väldigt bra för att vara till bärbar så jag undrar om någon vet hur de är till denna Asus???

Vi tänkte ha bärbara datorn i köket som radio och visst kan man köpa extra högtalare men skönt att slippa konka runt på dem när man ska resa eller så för att få bra ljud.

Sen är ju den stora frågan hur det skiljer med batteritiden på dessa två datorer?

Visa signatur

Jack71