Permalänk
Melding Plague

CM Storm Sniper

Cooler Master visar inga tecken på att sakta ner. På testbänken står datorlådan Sniper som lovar prestanda, kvalitet och nya unika funktioner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Det är ju in princip bara en stomme och en massa nät och galler som släpper ut ljud. Inget för mig.

Permalänk
Medlem

Såg helt okej ut Gillade hålet som gör det lättare för att byta kylare.

Permalänk
Medlem

Grymt högljud eller?

Inte direkt lådan man vill ha i vardagsrummet kopplad till tv'n och även se film från?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en stor bur för myggor med alla myggnät.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

"Sniper" (typ som cyber snipa) räckte för att jag inte ens orkade bry mig.

Permalänk
Medlem

Varför då inte köpa HAF 932 istället, ett bättre och rymligare chassi för samma pris??

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Bra tänkt att man har 140 och 200mm fläktar istället för 120mm överallt. Så borde alla chassin ha. Fast inget snyggt chassi direkt =/

Permalänk

Jag blev imponerad av vissa av funktionerna, vissa var riktigt innovativa faktiskt!

Permalänk

För det priset köper jag nog hellre ett Cosmos 1000... Iaf i mina ögon ett mycket mer attraktivt chassie.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

Lagom fult, men lagom mycket av andra klassens flashiga prylar. Men ändå trångt chassi.

Känns som en sämre Antec 300 med mer plast en ratt högst upp. Till fyrdubbla priset.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men en sak jag irriterar mig på när sweclockers testar ett chassie: Varför sätter ni i en ful beige dvd-brännare när man får en svart eller silver, som smälter in bättre i chassiet, för samma pengar?
Många brännare får man till och med utbytbara fronter till.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Ser bra ut, men en sak jag irriterar mig på när sweclockers testar ett chassie: Varför sätter ni i en ful beige dvd-brännare när man får en svart eller silver, som smälter in bättre i chassiet, för samma pengar?
Många brännare får man till och med utbytbara fronter till.

För att man tydligare ska se vart dvd-brännaren sitter

Permalänk
Avstängd

Dag's att byta ut den där low end utdaterade hårdvaran ni kör med..

Ni kan ju börja testa med lite nyare saker som ger i från sej mera värme som typ alla sitter med i dag i sina burkar...

Permalänk
Medlem

synd att den heter CS snipier (+ att det står med stor fet text där framme), annars skulle jag nog köpt denna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
synd att den heter CS snipier (+ att det står med stor fet text där framme), annars skulle jag nog köpt denna.

Dags för dig att beställa m.a.o., det heter inte CS snipier...

Permalänk
Medlem

Jösses vilket bra chassi! Gillar möjligheten med vridknapp för att styre fläktar, samt kunna stänga av lysdioder.
Ett givet köp för mig när jag skaffar nytt chassi nästa månad!

Tack sweclockers för en perfekt recension!

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte gillar alla plastiga låsningar øverallt?
Jag vill ha riktigt skruvar. Mer metall, mindre plast.

Och visst ær det bra med luftfløde, men galler precis øverallt ær ingen højdare.

Permalänk
Avstängd

Wow, fulaste chassit jag sett på länge.
(Slår dock inte Aerocool vilket är det fulaste någonsin).

Fast med Storm Sniper så kan man ju gissa att det är ett skit chassi för fjortisar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Wow, fulaste chassit jag sett på länge.
(Slår dock inte Aerocool vilket är det fulaste någonsin).

Fast med Storm Sniper så kan man ju gissa att det är ett skit chassi för fjortisar.

Aerocool är en tillverkare, inte en modell. Dock håller jag med om att Aerocools smak är helkass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Dag's att byta ut den där low end utdaterade hårdvaran ni kör med..

Ni kan ju börja testa med lite nyare saker som ger i från sej mera värme som typ alla sitter med i dag i sina burkar...

håller med..

och som vanligt..

ni har samma temp på alla chassin ni provar... konstigt,, kanske ni skulle köra med 4-5 hårddiskar och se hur alla preseterar olika.

VARNING BIL LIKNELSE FÖLJER

Det är ungefär som att köra 40 km i timmen och tycka att alla bilar är lika bra..

men vilket är bäst på halt underlag, i snabb hastighet??? etc. etc.

Det är ju först då man har mycket värme i chassit som man ser vilket som presterar bäst.

Jag vet, för jag har prövat sisådär över 10 olika chassin med MIN 3 hårddiskar i.

Permalänk
Medlem

Smart lösning för att sätta dit moderna/maffiga cpu kylare, men det var inget vidare smart att inte ha ett dammfilter för nätagget.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Smart med lucka för byta av back-plate till processorn, och överhuvudtaget ett ganska okej chassi, även om det inte är det snyggaste som letet sig ut.

Varför testar ni inte Chassina med exempelvis den hårdvara som används till andra tester. Släng in en nehalem med en True, som ändå blir påverkad av bra luftflöde. Släng sedan in en passiv accelereoS1 på ett GTX280. Då får ni lite skillnader, mot dessa en grader hit och dit, vilket i sig är felmarginal.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Smart med lucka för byta av back-plate till processorn, och överhuvudtaget ett ganska okej chassi, även om det inte är det snyggaste som letet sig ut.

Varför testar ni inte Chassina med exempelvis den hårdvara som används till andra tester. Släng in en nehalem med en True, som ändå blir påverkad av bra luftflöde. Släng sedan in en passiv accelereoS1 på ett GTX280. Då får ni lite skillnader, mot dessa en grader hit och dit, vilket i sig är felmarginal.

I dagsläget är väl temperaturer någorlunda ointressant, iaf. till den grad att det behövs mätas med de fetaste komponenterna eller helt enkelt olika system? Vissa lådor byggs med bara det nödvändiga, andra har det i överflöd. Den som stoppar i 20.000:- värt av hårdvara i ett chassi från Jula för 300:- får ju skylla sig själv.

Såvida ingen recensent tar just dina komponenter och stoppar dit och testkör med, kommer du aldrig att få några siffror du kan relatera till, och då behövs även samma rumstemperatur, belastning, osv. Det är alltså inte lönt med någon avancerad avmätning.

Bara kolla på bilderna. Det säger sig självt att lådan i recensionen, med sin galler, öppningar och flertalet fläktar, inte har några som helst problem med att försörja det varmaste systemet med luft - det är allt du egentligen behöver veta. Sedan vilka temperaturer just du får med dina komponenter, är upp till dig.

Permalänk
Medlem

Ser ju jävligt fint ut, flyttar mkt luft och låter lite! Men fortfarande inte lika prisvärt som deras CM690

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Inaktiv

HAF wannabe

Permalänk
Medlem

Fult chassi och löjligt namn, däremot gillade jag öppningen i moderkortsplåten så det blir lite lättare att byta kylare.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Proffsmobbare

Säga vad man vill om utséendet, men fan vad det andas kvalitét.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Säga vad man vill om utséendet, men fan vad det andas kvalitét.

Tunn plåt och en massa plast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
I dagsläget är väl temperaturer någorlunda ointressant, iaf. till den grad att det behövs mätas med de fetaste komponenterna eller helt enkelt olika system? Vissa lådor byggs med bara det nödvändiga, andra har det i överflöd. Den som stoppar i 20.000:- värt av hårdvara i ett chassi från Jula för 300:- får ju skylla sig själv.

Såvida ingen recensent tar just dina komponenter och stoppar dit och testkör med, kommer du aldrig att få några siffror du kan relatera till, och då behövs även samma rumstemperatur, belastning, osv. Det är alltså inte lönt med någon avancerad avmätning.

Bara kolla på bilderna. Det säger sig självt att lådan i recensionen, med sin galler, öppningar och flertalet fläktar, inte har några som helst problem med att försörja det varmaste systemet med luft - det är allt du egentligen behöver veta. Sedan vilka temperaturer just du får med dina komponenter, är upp till dig.

Utan riktiga komponenter ser man ingen skillnad mellan chassina, och då är mätning egentligen onödigt. Ett chassi byggd för optimal kylning får samma temperatur som ett tyst chassi, för komponeterna inte behöver mer luft för att nå minimal arbetstemperatur. Alltså, för att kunna mäta skillnader, som är relevant vilka komponenter man än har, så behövs kompontenter som sätter tryck på kapaciteten i chassit.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.