Intels DX58SO får SLI-stöd

Permalänk
Melding Plague

Intels DX58SO får SLI-stöd

En av de stora nyheterna med Intels styrkrets X58 och Core i7 är stöd för både SLI och Crossfire. Detta gäller dock inte alla moderkort, men nu får ytterligare ett stöd för SLI, nämligen Intels eget DX58SO.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Najs. Det var på tiden.

Permalänk
Inaktiv

Bara det att Intels brädor knappast är bättre än något annat? Tester från förr med äldre modeller visar det motsatta.

Jag vet inte vem som köper dessa över tredjeparts.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Bara det att Intels brädor knappast är bättre än något annat? Tester från förr med äldre modeller visar det motsatta.

Jag vet inte vem som köper dessa över tredjeparts.

Vad är det för fel på Intels plankor?
Jag har en Intel planka, iofs till Socket 370 men iaf, och den funkar perfekt

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Vad är det för fel på Intels plankor?
Jag har en Intel planka, iofs till Socket 370 men iaf, och den funkar perfekt

Billiga kondensatorer av sämre kvalitet, korkad placering av SATA-kontakter och bara fyra minnesplatser istället för sex.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Är väl bara lite dåliga kondisar och dumt utformade moderkrot de alltid hållt på med. annars är det inget fel på deras moderkort

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Dåliga moderkort tycker jag inte att de gör. Det var väl D975XBX som rönte rätt bra framgångar bland överklockare.

Deras server och workstation kort är rätt nice också