Permalänk
Medlem

Hp Pavilion dv6000 Wlan Problem

Jag har nu haft problem med min laptop i någon vecka, håller på att bli galen.
Den tappar nätverkskortet. Varken WLAN eller på vanligt sätt (med sladd till modemet) fungerar utan det är helt dött

Förut kunde jag installera om drivrutinen 100ggr så fungerade det till slut...men varje gång jag startade om datorn eller stängde av den så fungerade det inte.

Nu verkar det inte fungera alls längre

Jag installerade om hela datorn och det fungerade 1 dag...tills jag startade om datorn.

Någon som har haft liknande problem och vad kan man göra åt det?
Börjar bli sjukt less på detta, speciellt eftersom jag behöver internet då jag pluggar på distans!

Permalänk

dv6000 serien har problem med wlan. Min flickväns dator slutade wlanet att fungera på. Hon lämnade in den och dom fixade det. Några månader senare la det av igen.

Permalänk
Medlem

Jasså, meningslöst att lämna in den, om de slutar att fungera sen igen. Det finns inget man kan göra själv?

Permalänk

jag vet inte riktigt vad man kan göra. Om man vill ha trådlöst finns det ju trådlösa usb-adaptrar man kan köpa.

Permalänk
Medlem

det kan funka även om nätverkskortet i datorn är helt dött?

Permalänk

det har jag faktiskt ingen aning om.

Permalänk
Medlem

Har också en pavilion dv6a med wlan problem :(. Den tappar nätverket efter ett tags användande och återansluter igen.. Ngn som vet hur man kan fixa detta? Får allvarligt psyk på hp om dom inte fixart. Verkar ju vara en del som har problem så..

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme7 GEN 3, EVGA GeForce GTX 580 1536MB SLI Intel Core i7 2600K @ 4.6 GHz, Corsair 16gb CL8 1600Mhz VENGEANCE, Corsair SSD Force GT 120GB, Fractal Design Newton R2, 1000W

Permalänk
Medlem

Wlan problem med Hp Pavilion.

Har en Pavilion 9000, har haft den på verkstad 2 ggr. De bytte moderkort bägge gångerna och nu har den väl funkat ett halvår.

Är helt övertygad om att problemet ligger i moderkortet. Åberopa garanti ( fabrikationsfel från början. det har jag gjort och de har tagit det trots att datorn var över 2 år sista gången.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av famlind2
Wlan problem med Hp Pavilion.

Har en Pavilion 9000, har haft den på verkstad 2 ggr. De bytte moderkort bägge gångerna och nu har den väl funkat ett halvår.

Är helt övertygad om att problemet ligger i moderkortet. Åberopa garanti ( fabrikationsfel från början. det har jag gjort och de har tagit det trots att datorn var över 2 år sista gången.

Ahapp, fan vad tråkigt..

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme7 GEN 3, EVGA GeForce GTX 580 1536MB SLI Intel Core i7 2600K @ 4.6 GHz, Corsair 16gb CL8 1600Mhz VENGEANCE, Corsair SSD Force GT 120GB, Fractal Design Newton R2, 1000W