Windows 7 kan släppas tidigare än väntat

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 kan släppas tidigare än väntat

Nya uppgifter tyder på att Microsofts nästa operativsystem kan lanseras redan under årets tredje kvartal.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Låter trevligt. Börjar bli trött på Vista, och att gå tillbaks till XP går ju inte (DX10 är ett måste:))

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Låter trevligt. Börjar bli trött på Vista, och att gå tillbaks till XP går ju inte (DX10 är ett måste:))

Håller med, längtar efter prestandavinsten
Hoppas dom inte sätter ett alltför högt pris bara

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Jo Vista är inget wow direkt så W7 väntar vi på yes.

Den här frågan har ju dykt upp en del bland våra företagskunder vad gäller just W7 och de flesta företag som ens funderar på att gå från Xp väntar ju på W7 då de flesta företag anser att Vista egentligen är en flopp vilket jag kan hålla med om. Men det är ju ingen direkt nyhet och de flesta visste redan, innerst inne att Vista inte skulle hålla i sig helt enkelt. Snart kommer väl Vista folket att hoppa på mig. What do you guys know, really?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

När man fått känna på sötman i Windows 7 så vill man knappast gå tillbaka till Windows Vista, även om det är lite småproblem med betan (dock bra för att vara en beta bör väl understrykas). Ser verkligen fram emot RC:n, och ännu mer mot den slutgiltiga versionen!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Ser oxå fram emot släppet med spänd förväntan. Nu har jag iof inte testat det än, men har läst att det (som betaversion) är snabbare än vista på det mesta, samt förhoppningsvis inte sväljer så mycket minne...

Blir nog till o testa på virtuel burk nu i dagarna kanske!

Visa signatur

i5 750@3,8Ghz 24/7,Corsair H50, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, Asus P7P55D PRO, ATI 4870X2 CFX med Sapphire 4870 1gb, Cooler Master M850W,, Raptor 300gb, Antec nine hundred....

Permalänk

Hoppas priset kommer fram snart på versionerna.
Kanske blir att man betalar för ett OS som är bra.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Kör Windows 7-betan som primärt OS och har stött på lite buggar och begränsningar. Dock är det som andra säger verkligen bra för att vara en beta.

Väntar ivrigt på RC1:an (var de va?)..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Någon som har tips på hur man skall kunna spela Quake 1 (ezquake idag) i win 7? (Open GL)

Visa signatur

..::When Chuck Norris does push ups, he dosen´t push him self up, he pushes the earth down::.

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_ec
Någon som har tips på hur man skall kunna spela Quake 1 (ezquake idag) i win 7? (Open GL)

Har du provat att installera och starta spelet i kompatibilitetsläge?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Avstängd

Kör win 7 på 3 datorer nu, super

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Man har väl snackat om augusti-september ett bra tag?

Permalänk
Medlem

Swell

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Hoppas dom sätter priset till max en femhundring så folk börjar köpa originallicenser också...

Permalänk

windows 7= klart bästa operativsystemet, om man nu vill köra ett från Microsoft

Permalänk

Yes! Jag kan knappt vänta till windows 7 kommer ut. Inte för att jag tycker windows vista är dåligt, men alltid kul med lite uppgraderingar

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Har kört Win7 i skarp miljö (läs arbetsdatorn) sedan Oktober. Har fungerat förvånandsvärt bra. Vista kom jag inte så bra överens med.

Permalänk
Musikälskare

Win7 blir ett givet köp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt. Tack för bilden med swec. Gillade aldrig personligen hur taskbaren såg ut i win 7 men kan man få det som på bilden är jag nöjd.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Trevligt trevligt. Tack för bilden med swec. Gillade aldrig personligen hur taskbaren såg ut i win 7 men kan man få det som på bilden är jag nöjd.

Bilden är från min laptop. Ska jag vara helt ärlig minns jag inte hur taskbaren såg ut från början? Jag har alltså ändrat på den?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

Hoppas bara nu att tredjepartstillverkare hänger med i svängarna gällande drivrutiner och stöd för hårdvara. Var ju en ganska stor del till att folk bojkottade Vista från första början (om jag minns rätt).

Tummen upp för detta, blir att införskaffa en licens även här. Tur jag inte betalade för Vista dock, utan fick den med båda Dell-datorerna, hehe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Hoppas bara nu att tredjepartstillverkare hänger med i svängarna gällande drivrutiner och stöd för hårdvara. Var ju en ganska stor del till att folk bojkottade Vista från första början (om jag minns rätt).

Vad jag förstått så ser drivrutinsmodellen i Windows 7 ut som den i Windows Vista, så med andra ord så är väl Windows 7 enbart mer trimmat. Väldigt förenklat så kommer kompatibiliteten vara densamma som i Vista. Skillnaden är nog större mellan XP och Vista än mellan Vista och 7.

Man pratar ju i alla fall om en "smärtfri övergång".

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Hej jag orkar inte vänta till september eftersom jag trodde att W7 skulle släppas i april och undrar om det är bra att köpa:
AMD PHENOM II X3 720 2.8GHZ 7.5MB SOCKET AM3 BE
CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 DOMINATOR PC12800 1600MHZ
GIGABYTE GA-MA790FXT-UD5P AM3 ATX
SAPPHIRE RADEON HD4870 1GB GDDR5 PCI-E DVI
ZALMAN NÄTDEL 750W-HP SILENT
COOLER MASTER 690 SVART
OCZ 2.5# SOLID SERIES 30GB SATA/300 SSD
WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 1TB SATA/300 32MB

Jag ville helst köpa ett DX11 grafik kort, men orkar inte nu vänta till september, vill bara veta så jag slipper sedan att köpa en ny nätdel, MB, chassi, nyare minnen kanske.

Har tyvärr inget 64bit OS och undrar även om det går bra att köra med Windows 7 beta om det går.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Visst, bra att det flyter på med utvecklingen av Windows 7. Men det känns ändå som de stressar på releasen lite..? Endast en betaversion, release candidate redan i april. Får intrycket att MS försöker runda av hörn och ta genvägar.

Förstår absolut att folk ser fram mot 7:an men har man som jag suttit med Vista i 2 år känns ju inte Windows 7 som någon direkt revolution.

Men det inte sagt att jag inte kommer köpa nya Windows, om inte annat för att det är kul med något nytt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Hoppas dom sätter priset till max en femhundring så folk börjar köpa originallicenser också...

Tror nog att priset kommer att hamna på samma nivå som både XP och Vista låg på då de lanserades.

Och största försäljningen är väl i form av OEM-licenser tillsammans med datorerna så det är väl inga problem.

Permalänk

Har någon hört någonting om uppgradering från vista?
Hörde för ett tag sedan att de skulle bjuda på det från MS sida
men har inte hört någonting konkret.

XzaR:
Gå på en X4 istället, lägg på en gigg och kolla lite närmre på nätagget.
Du kanske ska ställa frågan i rätt forumdel också så kan du säkert få bättre hjälp.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta OS.
Har inte ens provat Vista pga. all kritik och pga. att Win XP fungerar väldigt bra fortfarande.

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på hur välfungerande betan är så låter det rimligt med lansering i höst. Jag ser med glädje fram emot W7, och ångrar inte en sekund att jag skippade Vista-eländet.

Permalänk

Kanske blir dags att överge Win2000 när 7:an kommer Börjar bli riktigt svårt att hitta drivrutiner till Win2000 nu

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Bilden är från min laptop. Ska jag vara helt ärlig minns jag inte hur taskbaren såg ut från början? Jag har alltså ändrat på den?

tänkte mest på de där jätteikonerna.