Permalänk
Robot

Trä hus

Hej alla på SWECLOCKERS.
Tänkte dela med mig lite av mina bilder o så ni kan se vad man kan bygga av lite bänkskivor o lim..

Jag har länge funderat på att bygga ett rack till mina datorer o detta blev resultatet.

MVH Christian

Besök albumet: Trä hus av christiancaroli

Permalänk

fint rackskåp :D, klarar det 850cm djupa enheter lr?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

nopp bara 60 cm djup, men allt går ju att bygga! bara att limma i hopa två bänkskivor.

Permalänk
Medlem

coolt väldigt praktiskt om inget annat.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Permalänk

Blev ju riktgt cleant. bra jobbat
fräsht hem för övrigt

9/10p

mvh

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem

Det blev ju riktigt bra! Nu blev jag sugen på att bygga ett likadant
Vad är det för träslag du använt? Ek ?

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

yes. det e ek som jag använder.
men du bör ha ganska sjysta verktyg för att kunna såga i 45 graders vinkel
+ du måste försänka skruvarna mm.

men det e bara att pröva, eller hur?

Permalänk

Snyggaste racket! 10P

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Snyggt som fan! Är det bara jag som uppfattar det som att skåpet är placerat under baren? Känns ganska osäkert om ett sjöslag skulle inträffa... :/

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Riktigt fin lya, 9P för trähuset och 10P till ditt hem

Permalänk
Medlem

Oj oj oj.. Måste få svära, Satan så snyggt!

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

Tja. dom har alltid stått där o dom funkar änn så länge.
det finns typ en gyllende regel i min lägenhet eller när mina polare vill låna mina verktyg. you break, it you by it!

Permalänk

Tycker att det e kul att ni verkar gilla mitt hem, jag driver en egen byggfirma som sysslar med dessa typ av byggen mm
ta en titt på min hemsida o klicka på portfolio så kan ni se vad jag gör
jag jobbar i malmö regionen om ni undrar

www.carolibyggdesign.se

Mvh christian

Permalänk
Medlem

Herregud går det inte ge mer än 10p?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christiancaroli
Tycker att det e kul att ni verkar gilla mitt hem, jag driver en egen byggfirma som sysslar med dessa typ av byggen mm
ta en titt på min hemsida o klicka på portfolio så kan ni se vad jag gör
jag jobbar i malmö regionen om ni undrar

www.carolibyggdesign.se

Mvh christian

ni är brutala -.-

Permalänk
Medlem

En 10:a för den med råge skönaste särstavningen jag sett!

Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt

Permalänk

Nice!! får man fråga var du köpa profilskenorna? pris?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

hahaha. ja du!?.Jag har typ lite läs o skriv svårigheter.
brukar säga att jag fick det i händerna o inte i huvet . det va inte meningen att det va min stavning du skulle komentera, men men kul att du kollade in mina bilder ialla fall.
adios amigo.......

Permalänk
Medlem

Blev riktigt nice!

Permalänk
Medlem

Kan man få lite specifikationer på ditt otroliga bygge?

Permalänk

Jag undrar också var du har köpt rackskenorna, de var bra mycket snyggare än de andra jag har sett hittills!

Permalänk

1p... oups glömde en nolla...

vad gav du för skenorna?

Permalänk

Rackskenorna e inköpta på elfa ink kabelkanalerna, 800 kr för skenorna, 2 st, 2 meter långa, ja dom e facktiskt ricktigt snygga, + dom e gjorda av stål istället för aluminium dvs dom håller bättre.

Till
Mortal1ty

Det finns egentlingen inga mått på detta bygget utan jag anpassade racket till baren, det stod en vinkyl där innan som jag inte använde, så jag kastade ut skiten o byggde racket i stället.
det är vanliga bänkskivor av ek som jag använder, 60 cm breda 240 cm långa. räkna ut hur högt du vill ha ditt rack o läggtill bänkskivans tjocklek ggr 2 så du kan gira den i 45 grader där uppe o nere. som jag nämde innan så bör du ha ganska bra koll på vad du syslar med och hyfsade verktyg (typ festool såg med styrskena mm)om du ska fåtill det snyggt i hörnen. alla kanter är frästa o slipade för att få det besta resultatet.
men om du verkligen vill ha mina mått så skicka ett mail till mig så kan jag skicka över mina specks.

christiancaroli1@hotmail.com

mvh christian

Permalänk
Medlem

Vaddå fint skåp, fint hus? Ingen som sett frugan hans eller? Nej jag skoja, 10p! haha

Visa signatur

Stationär: Intel C2D E8400 3.0GHz | 2x2GB XMS2 Corsair | Sapphire Radeon HD4870 512MB | Western Digital 640GB (AAKS) | Asus P5Q-E | Antec Sonata III 500W |
Bärbar: LG r200 - Intel C2D T7100 1,8GHz - 2GB PC5300 - radeon hd2400 - 160gb hdd
Mobil: HTC Touch Diamond

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt byggt, och grymt imponerad av firmans portfolio! Skulle lätt anlitat dig när jag fick eget ställe, om jag inte hade bott i Stockholm...

En fråga bara; blir det inte lite knixigt att byta tv och liknande med era sladdgömmor?

Permalänk

Jääklar! Här har vi grabben med med deg som vill visa allt han har! Jäkligt snyggt!

HILTI Skruvdragare och massa fina grejer. Ser ut som ni har en elektriker i huset, annars har man inte en Hilti

Mycket snyggt bygge också.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt nice ut, I like!