Permalänk
Medlem

DDR3 och 2 och moderkort?

Kollade och såg att man kunde köpa 6 gb DDR3 för 1000 kr på komplett och tänkte att det inte alls var så farligt och att det kanske är rätt trevligt?

Hur mycket snabbare är DDR3 jämfört med DDR2 i regel och är det värt att uppgradera?

Köpte också ett DS4-moderkort och undrar lite om det stödjer DDR3? Kom ju 2008 så är ju rätt nytt liksom men när jag går in på prisjakt så står det minnestyp: DDR2, det går alltså inte ha dessa minnen i detta moderkort?

Visa signatur
Permalänk

Re: DDR3 och 2 och moderkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shabik
Kollade och såg att man kunde köpa 6 gb DDR3 för 1000 kr på komplett och tänkte att det inte alls var så farligt och att det kanske är rätt trevligt?

Hur mycket snabbare är DDR3 jämfört med DDR2 i regel och är det värt att uppgradera?

Köpte också ett DS4-moderkort och undrar lite om det stödjer DDR3? Kom ju 2008 så är ju rätt nytt liksom men när jag går in på prisjakt så står det minnestyp: DDR2, det går alltså inte ha dessa minnen i detta moderkort?

Det är olika minnesslots mellan DDR2 och DDR3, så om du inte har flera olika typer av minnesslots, så kan du inte köra med DDR3. Hursomhelst är inte prestandaskillnaden mellan DDR2 och DDR3 på Core2Duo/Quad särskilt stor. Definitivt inte värt en tusenlapp, enligt mig.

Kort sagt, nej du kan inte köra DDR3 på ditt moderkort då det inte har stöd för DDR3.

Visa signatur

~Pelle~