BFG lanserar överklockat Geforce GTX 275

Permalänk
Melding Plague

BFG lanserar överklockat Geforce GTX 275

Näst på tur med färska Geforce GTX 275 är BFG, som lanserar en fabriksöverklockad modell av grafikkortet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snygg

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Tycker det är lite konstigt att inte fler bytt ut stock kylaren som både Gainward och Palit gjort. Och då är dom ändå inte ens OC modeller. Jag blir ju lite avskräckt när man ser t.ex EVGAs 275 som fått benämningen "super over clocked", men fortfarande har samma kylare.

Fast är väl lite tidigt att uttala sig om det kanske.Sweclockers OC test på referens modellen höll sig visst förhållandevis tyst...
Jag reserverar mig ett tag till

Permalänk

Det kan ju verkligen inte hända mycket just nu i "datorvärlden". Inga nyheter under helgen, och nu väl det kommer en nyhet handlar det om att BFG släpper ett nytt grafikkort. Visserligen överklockat (såsom förmodlgen %50+ av alla grafikkort), och med en snygg bild, men egentligen absolut inget speciellt.

Vore det inte en större nyhet om ett företag som BFG bestämmde sig att inte släppa ett gtx275 ? T.o.m. en större nyhet om BFG bestämmde sig att bara släppa en normalklockad version ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

imba

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk

275/4890 är överflödiga enligt mig. Kör smartare lösningar än att köpa fabriksklockade medelkort. Det blir bara dyrt. 2x4770 kommer piska det mesta i Pris/Prestanda. Jag väntar på de, och de kommer ta världen med storm, det är vad jag tror.

Till exempel har eVGA sina SC och SSC-kort som kostar mycket över det normala priset. Vem har inte orken att tanka hem RivaTuner och göra jobbet själv? Eller varför inte skita i att köpa nya grafikkort och vänta på Next-gen? Mitt 88gt duger utan AA. i 1920x1200. <3