Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Jag tänkte från början att en ljus öl skulle passa bäst, och jag kvarstår vid den teorin. Dock har jag en Guinness öl i kylen just nu och jag måste erkänna att jag blev riktigt frestad att testa, jag duschade dock för typ 2 timmar sedan så det får vänta tills imorgon.

Jag ser fram emot att få ta del av resultaten från dina mätningar

Min tanke på ett lite mörkare öl började gro med fallet att förena den mustiga och fylliga ölsmaken med det varma sköna vattnet, jag kände direkt att endast ett mörkt öl har den mustighet som söks i detta scenariot till fullo, så att säga!

Känns dock väldigt tråkigt att få erfara detta med en simpel fatöl special, men som sagt, en värdig utmätning och värdering utlovas under veckans gång

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

När vi ändå är inne på ämnet... är det någon som har slagits av tanken att ta en öl när man kommer hem från krogen, har lite sönderslagen mage av all sprit och bara känner för att sitta på toan en halvtimme för att rensa systemet och filosofera. En kall Krusovice Musketyr är min favorit vid såna tillfällen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

En staropramen i duschen innan man ska iväg är klockrent. Speciellt om man är lite sen

Permalänk
Medlem

Iskall öl direkt ur flaska i bastun samtidigt som man hällt öl över stenarna är gött, luktar svinfint och så smakar de bra. Dusch med öl har jag inte testat dock.

EDIT: Den amerikanska eller belgiska Budweiser eller vafan det är, kan inte det nya namnet och vem som vann etc, ska drickas och vad som ska hällas bland stenarna funkar nästan allt bara det luktar mycket och gott. Helst billigt med.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Prais the lord cause i have seen the light!

Testade nyss detta en riktig het dusch och en iskall bira fyfan det var riktigt nice det trodde jag aldrig!

Det är inte sista gången man gör detta.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag föredrar longnecks när jag dricker öl i duschen, vilket händer så gott som varje helg.
Det är oftast när förfesten är hemma hos oss (och jag inte orkar med att lyssna på 5 tjejer som pratar i munnen på varandra), eller jag har gott om tid och jag föredrar en immig corona eller annan riktigt ljus lager, dels för att det svalkar bra i värmen, dels för att longnecks sitter bra i handen när man är lite sådär dusch-hal.

Inte helt omöjligt att jag tar en öl i duschen på bakfyllan heller. Det kan ju vara svårt att få ner återställarna ibland, men de glider lättare när man står under vattnet.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Öl i dushen är en hit imo. Jag har dushkabin som jag brukar slänga över en handduk över (som tak) och skruva upp värmen på vattnet. Då får man en fattigmans-ångbastu där ölen gör sig riktigt jävla bra. Nåt jag saknar är dock en burkhållare, nån som har tips på var det kan hittas?

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Har inte testat öl, då de inte är min favvo. men en iskal cider eller en god drink har hänt att man avnjutit i duschen när man haft brottom och de är fruktansvärt skönt på nått sätt.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk

Kom nu själv precis ur duschen där jag drack en iskall rackare, återigen bara en något tråkig fulöl, fatöl special 500 ml, men det funkade! Måste tacka trådskaparen då denna upplevelse tog duschning till en helt ny nivå! Det varma vattnet och den kalla drycken skapade en harmonisk balans i den annars hektiska duschupplevelsen som man upplever till vardags.

Det var inga som helst problem att undvika att få vatten i burken då jag taktiskt kunde ställa burken på en tvålhylla, utom räckhåll för det forsande vattnet, som sedan enkelt kunde nås vid behov.
Rekommenderar denna upplevelse varmt till alla som tvekar, det ger verkligen en guldkant på vardagen!

Återkommer senare i veckan då jag testar några nya ölsorter för att se vilken som lämpar sig bäst som duschöl!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Måste säga jag får ett gott skratt när jag läser vissa comments,det är som ni gör detta rätt ofta,haha Oh well i dont blame you för efter jag har testat detta så kommer jag göra det ofta också!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Bästa tråden någonsin. (ja, jag ska testa vid tillfälle)

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Prova bastun =D

Visst, man är ju minderårig så det räcker med Red Bull för min del men smaken förändras på något udda sätt.

Nu läste jag ändå bara de första tre inläggen så jag kanske missa något.
Ber om ursäkt för det isåfall.

Permalänk
Medlem

Duschöl, känns som ett nytt uttryck just myntades.

Klockrent, måste man ju testa någon gång. Aldrig tänkt tanken ens.

Underhållande tråd också. :>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
! Måste tacka trådskaparen då denna upplevelse tog duschning till en helt ny nivå!

Kul att man kan göra någons vardag lite ljusare
Det är även kul att se att det är så positiv respons i tråden då majoriteten av mina vänner ställer sig ganska så negativt till fenomenet duschöl.
Härligt att se att jag inte är den enda duschölaren

Permalänk
Medlem

Scenario:

Stäng dörr och fönster till badrummet. Häll i tillräckligt varmt vatten så att man kan se de varma ångorna stiga från badkaret och imma igen fönster och speglar. När badkaret är fyllt, hämta en förpreparerad kylväska innehållandes is, kylklampar samt valfritt antal
http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1352&Butik=...

Glöm inte kapsylöppnare och att lukta på ölen direkt när den öppnas, för att sedan ta en halv mun öl som sakta slinker nerför strupen!

Valfri tillbehör:
DVD-box med alla Dödligt Vapen filmerna

Permalänk
Medlem

hahah jag blev sjukt törstig nu

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Självklart har man gjort det. Även om man inte har bråttom nånstans så är det grymt nice att bara känna den kalla vätskan slinka ner.

Har ingen speciell öl för duschdrickning. Bara den är på glas & riktigt kall så är jag nöjd

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

En iskall Primator passar vartsom.. men i duschen är det en extra bra känsla!

Jag ställer min på medicinskåpet som man lätt nåt innifrån duschen

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Händer ju rätt som det är att en öl eller grogg slinker med och står utanför själva dusch kabinen på tvättmaskinen eller handfatet, vilket resulterar i att jag slipper vatten i den.

Sen är det gott att svalka sig med ett par kalla öl/groggar när man tar lång äckligt varm dusch på någon timme eller så bara för att slappna av. Har man inget badkar får man göra så.

Förut när man hade badkar kunde man ligga där länge med en whisky och lite öl.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Inte i duschen, men i bubbelpool och spabad är det klockrent!

Permalänk

Ska precis in o testa det här fenomenet nu, återkommer med väldigt kortfattad rapport!

Edit:

Det har nu testats och det var stor success

Den kalla ölen som svalkade kroppen i kontrast mot det onormalt heta vattnet som jag satte på var en upplevelse i sig, detta ska definitivt göras igen.

Duschöl is the shit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
Scenario:

Stäng dörr och fönster till badrummet. Häll i tillräckligt varmt vatten så att man kan se de varma ångorna stiga från badkaret och imma igen fönster och speglar. När badkaret är fyllt, hämta en förpreparerad kylväska innehållandes is, kylklampar samt valfritt antal
http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1352&Butik=...

Glöm inte kapsylöppnare och att lukta på ölen direkt när den öppnas, för att sedan ta en halv mun öl som sakta slinker nerför strupen!

Valfri tillbehör:
DVD-box med alla Dödligt Vapen filmerna

hrm, kanske borde lägga till en liten disclaimer på mitt förra inlägg.

En gång blev det för varmt o jag tuppade av vilket resulterade i att jag drog med mig torkstället + en del av väggen ner i fallet. Det e inte najs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
Scenario:

Stäng dörr och fönster till badrummet. Häll i tillräckligt varmt vatten så att man kan se de varma ångorna stiga från badkaret och imma igen fönster och speglar. När badkaret är fyllt, hämta en förpreparerad kylväska innehållandes is, kylklampar samt valfritt antal
http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1352&Butik=...

Glöm inte kapsylöppnare och att lukta på ölen direkt när den öppnas, för att sedan ta en halv mun öl som sakta slinker nerför strupen!

Valfri tillbehör:
DVD-box med alla Dödligt Vapen filmerna

Fan du borde börja skriva erotiska böcker för äldre damer.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk

Dricker också öl i duschen helt underbart imo! varmt vatten och kall öl rinner genom systemet !!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Haha skönt att se att det inte bara är jag som gör så Brukar bli en dusch-öl när jag är sen till förfest/festen. Då brukar jag ställa den utanför duschdraperiet på handfatet t ex, och sträcka mig ut när jag vill ta ett par klunkar (håller mig utanför duschstrålen bara så kommer inget vatten in i burken).

Detta samtidigt som jag har dragit upp volymen på stereon utanför för att verkligen komma i party-stämning

Permalänk
Medlem

Öl i duschen...muma!

Är helt med på, man kommer hem från jobbet/vad man nu gjort.
Polare är redan fullt igång på nån förfest, då vill alltid jag vara förfriskad när jag infinner mig där

Både jag och min far är stora fan av öl i duschen.

Bor hemma förtillfället, så vi satte upp en hylla ovanför själva duschen som håller två öl. Så man ställer upp den där efter varje klunka så skippar man vattnet!

En varm dusch + en iskall öl...jag vill ha sommar nu!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

När ni väl är inne på ämnet så har jag ju faktist vattentåliga högtlare som är tankt att sätta i duschen nångång. alt i bastun fast där ska vi göra om lite.. bla läggga klinkers så givetvis måste man fixa någon hylla till att ha en flaska eller två..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
När ni väl är inne på ämnet så har jag ju faktist vattentåliga högtlare som är tankt att sätta i duschen nångång. alt i bastun fast där ska vi göra om lite.. bla läggga klinkers så givetvis måste man fixa någon hylla till att ha en flaska eller två..

Jag brukar linda in laptopen i en handduk, än har den inte lagt av iaf

Permalänk
Medlem

är det verkligen så många som inte provat öl i duschen ? hhahaehehehe wtf is happening to the world

Permalänk
Medlem

Detta är ju givet om man har liten förfest hemma. Brukar alltid vänta för länge med att göra mig i ordning. När gästerna väl kommit till rätta tar man och korkar upp något trevligt, kliver in i duschen och fortsätter bygga stämning med fukt både i och utanför strupen.
Själv tycker jag baileys är en höjdare i duschen, men annars är en Newcastle aldrig fel.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)