Permalänk

Jag tycker verkligen inte det var överskattat, kanske hade jag inte så höga förväntningar. Jag tyckte det var hur fint som helst att ligga i badkaret med varmt skumvatten ända upp till halsen, sen låter man en ISKALL klunk Lapin sakta skölja ner genom halsen och till magen.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Detta var nog en av de bättre sakerna jag lärt mig från sweclockers ;).

Provade en het dusch med en iskall newcastle, it was legendary!

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Testade igår. Kan sammanfatta det så här, LEGEN, wait for it, DARY

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Detta ska provas! Dock så duschar jag i genomsnitt i 2 minuter. Jag menar, vad ska man göra? Tvåla kroppen och schamponera skallen, sen är det ju klart, förstår inte varför man ska duscha i 20 minuter, då står man ju bara där. Hmm, kanske är man stressad. Anyhow, ska testa detta i helgen, ska se vad flickvännen får för min när man går in i duschen med en öl ^^

Duschar på två minuter?
Vafan!?
Jag antar att du skiter på under 1 minut med?

Man får ju ta och njuta av stunderna man får för sig själv.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte har nån större febläss för öl. så brukar jag ta en cider i duschen.
men provande en brandy cola igår i nya duschen och det var riktigt nice.
eftersoom man blandade den ganska stark provade jag ha mindre värme i duschen och bli lite upvärmd av groggen. funkade riktigt tillfredsställande.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Kanske är trevligt, soft att ta innan man ska på fest. Jag har ett par http://wse41254.ta15.talkactive.net/visa-beercider.asp?id=21 i källaren. Då kan man ta en:) och smutta i duschen innan man drar.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Jag hann aldrig ta en öl i duschen i fredags..
På vägen till arlanda så blev jag påkörd av en annan bil och därmed uppehållen i några extra timmar och fick åka direkt till festen utan att duscha :/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Duschar på två minuter?
Vafan!?
Jag antar att du skiter på under 1 minut med?

Man får ju ta och njuta av stunderna man får för sig själv.

Haha ja faktiskt, 1½ minut tar det nog att skita. Har ju annat för mig, gör ju bara ont i skinkorna att sitta på den jävla ringen anyways

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Ah dessa stunder för sig själv med en kall öl är nog ibland för många för sitt eget bästa men vafan kvinnor åker på Spa och annat vi män tar en kall pilsner i duschen.

Helst skall det väl vara Norrlands guld då den har bäst slogan "När du vill vara dig själv för en stund" även om det inte är den godaste ölen.

Mina dusch och öl historier började för bra många år sedan alltid varit så att när man kom hem från jobbet när man jobbat eftermiddag så ville man släcka törsten och samtidigt spola bort arbetet från kroppen. Då tog man med sig en öl av lämpligt slag som stått och väntat hemma i kylen i flera timmar, kanske dagar även om dagar är sällan.

Igår fick det dock bli en whisky istället då jag inte hade någon öl hemma, den tar slut så förbannat fort när man väl har den har jag märkt.

Tog mig ett redigt glas och slängde i lite is för att behålla kylan sen hällde jag i hälften av en liten flaska ungefär, blir väl då kring 17.5cl om man hade varit riktigt exakt.

Grant´s var det som serverades också för den som är intresserad, egentligen är jag inte så förtjust i isbitar i whiskyn men ibland är det praktiskt att ha då jag hatar att dricka grejer som är varmt.

Blev mäkta gott och efter att ha duschat färdigt och druckit färdigt somnade jag sen som en stock. Får nog bli andra halvan av flaskan senare efter jobbet idag.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Ack, dessvärre så blir det inga duschöl för mig på ett tag.
Penicillin

Men när det är slut ska det duschölas som attans!

OBS! Bärsen tar inte udden av klamydiakuren.

Duschöla på!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Ah detta är ju helt fantastiskt! Tack grabbar! Varför har jag missunnat mig själv denna njutning under så många år? Drog just en iskall Erdinger Weiss i duschen och känslan av kall öl och varmt vatten var ju närmast erotisk

Nu skulle man bara haft en riktig dush också istf en sån där irr-dusch modell elektrisk...

Visa signatur

En likadan som Arne Weise har.
http://www.skydiveumea.se

Permalänk

Kollat igenom hela tråden nu och känner mig väldigt exalterad! Imorgon ska det avnjutas kall öl i duschen.. var så säker!
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Blir strax en Iskall Koff var på kryssning inte för sålänge sen

(så fort jag har druckit upp groggen bara)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag ska in och dra en iskall Staropramen i duschen nu! Vi ses i dimman mina vänner!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frud
Kollat igenom hela tråden nu och känner mig väldigt exalterad! Imorgon ska det avnjutas kall öl i duschen.. var så säker!
Tack för tipset!

Hoppas att du hann till systemet för att dom stängde kl 15... För mig tar det bara 5 min att gå dit

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Hoppas att du hann till systemet för att dom stängde kl 15... För mig tar det bara 5 min att gå dit

Jodå jag hann dit Blev några Primator som snart ska avnjutas!

Permalänk
Medlem

Min flickvän kom in med en kall San Miguel i duschen till mig igår. Jag hade berättat om den här tråden för några veckor sedan och trodde verkligen inte att hon hade lagt den på minnet och ännu mindre att hon skulle komma in med en åt mig. Verkligen tummen upp på den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Min flickvän kom in med en kall San Miguel i duschen till mig igår. Jag hade berättat om den här tråden för några veckor sedan och trodde verkligen inte att hon hade lagt den på minnet och ännu mindre att hon skulle komma in med en åt mig. Verkligen tummen upp på den!

Två tummar upp på den, 1 för öl i duchen och 1 för flickan

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

ursch va törstig jag blev av att läsa detta! =P damn you boys.

ska ge mig på en iskall Newcastle brown ale ikväll, om ja kommer ihåg *kommentar kommer*

Update: hmm okey... nu drack jag min favorit öl. Newcastle. Tycker inte den gjorde sig som dusch öl, överhuvudtaget... Kan bero på att jag inte ätit något nämnvärt idag, så på fastande mage blir öl egentligen inte något vidare... magen knorra till direkt och jag tyckte bara det blev obehagligt är iaf min slut sumering. tyvärr. ska göra ett nytt test framöver, annan öl och käkat innan, iaf inte lida av hungernöd =P

Schysst ide, men funka inte klockrent för mig vid beta provningen!

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
ursch va törstig jag blev av att läsa detta! =P damn you boys.

ska ge mig på en iskall Newcastle brown ale ikväll, om ja kommer ihåg *kommentar kommer*

Update: hmm okey... nu drack jag min favorit öl. Newcastle. Tycker inte den gjorde sig som dusch öl, överhuvudtaget... Kan bero på att jag inte ätit något nämnvärt idag, så på fastande mage blir öl egentligen inte något vidare... magen knorra till direkt och jag tyckte bara det blev obehagligt är iaf min slut sumering. tyvärr. ska göra ett nytt test framöver, annan öl och käkat innan, iaf inte lida av hungernöd =P

Schysst ide, men funka inte klockrent för mig vid beta provningen!

Jag föreslår en kall flaska beck's. Jag tror inte det fungerar så bra med guinness/kilkenny etc i duschen.

Det här blir nästa:
http://rookery2.viary.com/storagev12/851500/851542_13f7_625x1...

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
ursch va törstig jag blev av att läsa detta! =P damn you boys.

ska ge mig på en iskall Newcastle brown ale ikväll, om ja kommer ihåg *kommentar kommer*

Update: hmm okey... nu drack jag min favorit öl. Newcastle. Tycker inte den gjorde sig som dusch öl, överhuvudtaget... Kan bero på att jag inte ätit något nämnvärt idag, så på fastande mage blir öl egentligen inte något vidare... magen knorra till direkt och jag tyckte bara det blev obehagligt är iaf min slut sumering. tyvärr. ska göra ett nytt test framöver, annan öl och käkat innan, iaf inte lida av hungernöd =P

Schysst ide, men funka inte klockrent för mig vid beta provningen!

Newcastle är grymt fin!

Lite offtopic : ska på fest imorn och har några starköl, men vill ha lite 3,5 billiga med. Efter som jag inte kan köpa på systemet, så tänkte jag fiXA några på coop. Vad har ni för tips på goda 3,5? Den enda jag smakat är heiniken och den smaka typ vatten xD Den var rätt god ,men jag vill ha lite mer smak. Tips?

Edit: den ska finnas på lidel eller coop

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Re: Dricka öl i duschen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jag har diskuterat med en del vänner angående fenomenet dricka öl i duschen.
Vissa tycker inte det är någon vidare hit, andra och jag själv tycker att det är något av det godaste som finns.

Så, lite frågeställningar, hur ställer ni er till att dricka öl i duschen? Vilken är eran favoritöl att dricka i duschen? Hur undviker ni att få vatten i den? Varför dricker ni öl i duschen?

Personligen så är nog min favorit dusch-öl Stella Artois, helst ska vattnet vara riktigt varmt så man känner hur den kalla ölen rinner genom kroppen.
Jag har en liten ställning på väggen i huvudhöjd där jag ställer ölen och på så vis undviker jag att få vatten i den.
Anledningen till att jag ofta tar mig en dusch-öl är dels för att det är oerhört gott men även för att jag jobbar en hel del kvällar och för att komma i form lite innan jag ska gå ut så behövs varje sekund.

Sådärja, diskutera.

Framförallt är det jävligt smidigt att förfesta/göra sig iordning för festen på samma gånG ;D

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

En öl i duschen har spridit sig bland mina vänner under året som gått, och jag vill tacka trådskaparen för det.

Dessa dagar då det är ordentligt varmt ute, har ni modifierat er 'öl-i-duschen'-teknik? Själv gjorde jag mig en jordgubbsmilkshake (vaniljglass, mjölk och jordgubbsylt) och groggade ihop med lite slovakisk sprit (slivovica (plommonsprit), 52%). Det var väldigt uppfriskande måste jag säga.

Hur har ni andra utvecklat metoden det senaste året? Denna tråd är värd att bumpas!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Öl i duschen är ju riktigt fint! Även ett glas vitt vin är inte fel det heller. I min förra lägenhet hade jag dessutom stereo i badrummet, utmärkt kombination!

Själv har jag väl mest kört på Risingsbo 3,5or (billigaste för den som inte är tjugo). Kall som fan ska den vara. Den smakar ju ändå inte mycket

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Duschöl?

/Livsnjutarn

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det där ar en frestande bild

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Tog precis ett bad med lite musik och en kall mariestad......obeskrivligt nice!

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

La precis en lapin på kylning... Blir att ta ett bad + en goding sen

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Händer sig oftast då man tar en dusch under pågående flerdagarsfylla, då sitter verkligen ölen som ett smäck

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Grymt, får provas, inte just nu dock

Visa signatur

Macbook pro 13" :)