Tysta tyska nätaggregat från Sharkoon

Permalänk
Melding Plague

Tysta tyska nätaggregat från Sharkoon

Tysklands-baserade Sharkoon Technologies tillverkar allt ifrån chassin till USB-hubbar. Nu utökas produktportföljen med tre nya nätaggregat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag ska lätt köpa för dom var snygga

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Undrar vad det är för OEMtillverkare som byggt aggen? Och undrar om fläktarna är hyfsade? (Sharkoon är väl rätt bra på fläktar såvitt jag vet)

Verkar lite väl dyra priser i vilket fall dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

135mm-fläkt är ju bra coolt och modulärt jao

Permalänk
Avstängd

... eller så köper man ett 1000W:s zalman direkt, modulärt och klart och behöver aldrig oroa sig.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem

Gillar inte modulära agg.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag gillar modulära agg.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar ostbågar.

OnT: Alla vill väl ha sin del av kakan/marknaden, men det behövs verkligen inte fler nätaggregat på marknaden nu, så vida det inte dyker upp fler 80+ Silver eller Gold, kanske.

Upp till bevis.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte ostbågar! (men gillar modulära agg)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
... eller så köper man ett 1000W:s zalman direkt, modulärt och klart och behöver aldrig oroa sig.

Nu är ju de här Sharkoon aggen modulära de med.

... och att köpa ett 1000W Zalman agg bara för att 'aldrig behöva oroa sig' känns lite överdrivet overkill... Bränna en extra tusenlapp för något man troligen aldrig behöver? (typ dubblar priset mot ett agg man sannolikt klarar sig med) Dessutom trivs inte detta drygt 2 decimeter långa agg i alla lådor.
Fast visst är det ett trevligt agg det med

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Jag gillar ostbågar.

OnT: Alla vill väl ha sin del av kakan/marknaden, men det behövs verkligen inte fler nätaggregat på marknaden nu, så vida det inte dyker upp fler 80+ Silver eller Gold, kanske.

Upp till bevis.

Fler nätaggregat på marknaden = större konkurrens --> lägre priser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Undrar vad det är för OEMtillverkare som byggt aggen? Och undrar om fläktarna är hyfsade? (Sharkoon är väl rätt bra på fläktar såvitt jag vet)

Verkar lite väl dyra priser i vilket fall dock

De är billigare än Corsairs och de är inte modulära.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
De är billigare än Corsairs och de är inte modulära.

Corsair har ju både modulära och icke-modulära, och exempelpriserna som nämndes i nyheten är IMHO väldigt jämförbara med Corsairpriserna för deras modulära serier, om man kollar prisjakt. (nån femtiolapp åt ena eller andra hållet)

Så ska det vara värt priset, så behöver det vara en bra OEM och påkostade komponenter.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.