Samsung introducerar designade hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Samsung introducerar designade hårddiskar

Koreanska Samsung tillverkar allt från tvättmaskiner till TV-apparater. Nu satsar konglomeratet på en serie externa hårddiskar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt snyggt ut!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Den röda texten kunde de ha skippat på kabinetten.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Inaktiv

Snyggt? Var då?

En svart låda...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Snyggt? Var då?

En svart låda...

Sen när kan en svart låda inte vara snygg?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Ser ut som en lunchlåda. Plastig ser den ut och vara också.
Jadu, design kan tydligen vara vad som helst.....

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

ushh för den röda texten säger man ju bara.. sen så nja.. hade nog sett bättre om de kom med mer NAS liknande lådor.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Snygga, och en klart bättre produkt än det jag tänkte mig då jag trodde det handlade om interna hårddiskar...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Snygga, och en klart bättre produkt än det jag tänkte mig då jag trodde det handlade om interna hårddiskar...

Ja men i lite udda storlekar så de passade designdatorer.

Tycker annars att just Samsung har visat på att vilja göra lite mer exklusiva produkter rent estetiskt men tyvärr har inte innehållet varit lika bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Sexigt, min gamla WD My Book börjar få svårt att hänga med

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Snyggt, gillar designen o färgen men som sagt, den röda texten va inte lika snygg.
Om beckupfunktionen är bra o funkar så som ja skulle vilja så är ett köp inte helt omöjligt från min sida.. om nu inte priset är för högt.

Permalänk
Inaktiv

Kvalitén brister i detaljerna, och On/Off-knappen var groteskt ful.

Nej, köper jag en "designad" extern hårddisk ska det vara top notch, annars kan det va' så.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Sen när kan en svart låda inte vara snygg?

Hehe, sant. Fast den här var tråkig som fan.

Permalänk
Avstängd

Underlig design.
Konstig on/off-knapp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Snyggt? Var då?

En svart låda...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Ser ut som en lunchlåda. Plastig ser den ut och vara också.
Jadu, design kan tydligen vara vad som helst.....

Ni har rätt, en 25 cm fläkt och 3 lysrör hade nog gjort tricket!

Men jag håller verkligen med om den röda texten, sen särskilt att det står Story OK om det stått samsung (nåja, lite bättre i alla fall) eller nåt men nu börjar man ju undra vad tusan Story är för nåt.

Synd att den bara har usb, annars hade det kanske blivigt en sådan - om jag någonsin i mitt liv skulle få för mig att köpa en extern disk
Klart den snyggaste jag sett i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Men... Det ska vara högblankt om det ska vara plast -.-

Jag köper det borstade skalet (på ovansidan), men resten ska vara blankt. Och texten ska bort, fult som fan.

Ny designer på Samsung? Jag gillar honom/henne inte.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Designade hårddiskar? Kan någon visa mig en hårddisk som inte är designad..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Designade hårddiskar? Kan någon visa mig en hårddisk som inte är designad..?

precis...stör mig som fan på när de kallar saker för designade precis som att vanliga saker bara är ihopplockade utan nån design å bara råkar fungera.

Samma med arkitektritat hus. Precis som att inte fula betonghus är ritade av arkitekter. Eller använde man sig av bilmekaniker för att designa Rosengård kanske?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Arkitektritad villa? Pyttsan, det har väll alla!

Jag har en alkisritad villa, nu snackar vi exklusivt.
Lite jobbigt att ha trappan till övervåningen i badrummet men men...

Permalänk
Medlem

Synd att alla tror att design bara är hur "snyggt" något är.....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Designade hårddiskar? Kan någon visa mig en hårddisk som inte är designad..?

Hehe, dom menar nog designerhårddiskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
precis...stör mig som fan på när de kallar saker för designade precis som att vanliga saker bara är ihopplockade utan nån design å bara råkar fungera.

Samma med arkitektritat hus. Precis som att inte fula betonghus är ritade av arkitekter. Eller använde man sig av bilmekaniker för att designa Rosengård kanske?

Så skönt att någon annan stör sig på detta. Då är jag inte ensam! *puh*
Undrar när "designad" blev synonym för "snygg" (vilket verkar vara hur folk ser på ordet).

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle88
Hehe, dom menar nog designerhårddiskar.

Well, I say again: Visa mig en hårddisk som inte är en "designer"-hårddisk.

Allt, absolut och precis allt, designas av en designer.

Permalänk
Medlem

Vad är poängen att medvetet misstolka saker?
Är det någon här som inte fattar vad som menas i det här fallet?

Som att öppna en tidning och se reklam för en GRYM MP3-SPELARE och undra om den på något sätt är taskig mot ettorna och nollorna eller om den kanske har så kasst ljud så att man inte står ut med den och att det är därför den kallas grym.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är min skärm. Men tycker det ser ut som en förenderad bild, baserat på skuggor och reflektioner.
Men det som gjorde att jag kände mig negativ var att det svarts var likt den plast som 3com(och många andra antar jag) använde till sinna modem, de som skulle se lite häftaga ut och då inte var grå.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Well, I say again: Visa mig en hårddisk som inte är en "designer"-hårddisk.

Allt, absolut och precis allt, designas av en designer.

Jag vet mycket väl vad du menar och uppskattar och håller semantisk och lingvistisk rigorösitet lika högt som någon annan här. En designerhårddisk eller för den delen designhårddisk torde inte vara synonymt med uttrycket 'designad hårddisk', utan tyda på att fokus ligger på design.

Å andra sidan så är termen som sådan troligen inte specifikt definierad så betydelsen kan nog variera. Men om designerhårddisk kan antas för att mena att det är en hårddisk utvecklad av en designer, så torde designhårddisk vara ett bättre val. Då det inte tyder bara på en hårddisk med design (duh), utan lägger betoningen på just designen.

Vad gäller ditt avslutande påstående så kan man kanske säga att allt designat är så av en designer. Men att allt skulle vara designat köper jag inte utan vidare.

Hur som helst så håller jag med om den ursprungliga poängen, det är ju inte så att de inte producerat hårddiskar tidigare, eller att deras tidigare lanserade hårddiskar var funna som en naturresurs på månen...

Hårddisken då, den röda texten få den att se billig ut, exponerade skruvar - nej tack. Röd indikator på strömbytaren... där har vi det röda igen. Transformersaktigt val av färg.