DFI visar upp nytt Lanparty för AMD

Permalänk
Melding Plague

DFI visar upp nytt Lanparty för AMD

Lanparty-serien får en ny medlem med moderkortet DK 790X-M2RS – designat för överklockare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar najs... Men varför ingen AM3?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Nu hänger det bara på priset.. i övrigt ser allt kalas ut!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Detta är ju en väldigt trevlig budgetmodell från DFI.

Undrar dock också över DDR3 stödet, det är ju så billigt nu

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Verkar najs... Men varför ingen AM3?

Det finns ett ungefär lika dant kort från DFI med AM3

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Finns hos komplett.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Dom är verkligen tillbaka i leken nu!

Permalänk
Citat:

Established in 1981, DFI is a leading PC motherboard and embedded board manufacturer, which’s based in Taiwan and headquartered in Hsi-Chih City. DFI designs and manufactures embedded boards and systems in application of retail solution, financial service system, gaming, kiosk, medical, security and communication. Besides these, DFI owns premium brand image of over-clocking MB among power users around the world. With more than 26 years of motherboard manufacturing experience, DFI produces innovative products in house and practices strict in-house. The DFI Group employs nearly 700 staffs throughout of the world and owns 200K monthly mass production capability.

Källa: http://www.dfi.com.tw/portal/HOME/acpaboutacp

Om DFI nu har funnits sedan 1981, hur kommer det sig då att de inte är lika stora som Gigabyte, ASUS och MSI? Om de har "premium brand image of over-clocking MB among power users around the world" så borde vi väl se fler moderkort från dem? De tillhör nog de minst kända moderkortstillverkarna just nu. Har det varit annorlunda tidigare? Jag har aldrig haft deras moderkort. De har alldeles för smalt och grunt sortiment för min smak. De lanserar ju typ bara ett moderkort per sockel och generation. =/

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Om DFI nu har funnits sedan 1981, hur kommer det sig då att de inte är lika stora som Gigabyte, ASUS och MSI? Om de har "premium brand image of over-clocking MB among power users around the world" så borde vi väl se fler moderkort från dem? De tillhör nog de minst kända moderkortstillverkarna just nu. Har det varit annorlunda tidigare? Jag har aldrig haft deras moderkort. De har alldeles för smalt och grunt sortiment för min smak. De lanserar ju typ bara ett moderkort per sockel och generation. =/

Personligen finner jag ingen anledning att tvivla på att de funnits sedan 81, företag kan vara mångsysslare vet du, det är inte förbjudet.
Och nej, de kanske inte är lika stora, när det pratas kvantiteter, som ASUS, Gigabyte och MSI, men de är troligtvis det mest älskade märket i entusiastkretsar. Anledningen till att de tillverkar ett moderkort per styrkrets ungefär (plus ett eller två m-ATX/sockel nu på senare år) beror på att det helt enkelt inte behövs fler för deras segment. Deras kunder är överklockare och entusiaster och de vill inte ha billiga kinesiska kondensorer som ex. MSI sätter på sina brädor, de vill ha kvalitét rakt igenom och det får man från DFI. Sen varför du inte känner till dem, det kan inte jag svara på.. Du kanske inte är entusiast?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Personligen finner jag ingen anledning att tvivla på att de funnits sedan 81, företag kan vara mångsysslare vet du, det är inte förbjudet.
Och nej, de kanske inte är lika stora, när det pratas kvantiteter, som ASUS, Gigabyte och MSI, men de är troligtvis det mest älskade märket i entusiastkretsar. Anledningen till att de tillverkar ett moderkort per styrkrets ungefär (plus ett eller två m-ATX/sockel nu på senare år) beror på att det helt enkelt inte behövs fler för deras segment. Deras kunder är överklockare och entusiaster och de vill inte ha billiga kinesiska kondensorer som ex. MSI sätter på sina brädor, de vill ha kvalitét rakt igenom och det får man från DFI. Sen varför du inte känner till dem, det kan inte jag svara på.. Du kanske inte är entusiast?

Jag känner ju inte till DFI från dess begynnelse. Men jag känner ju till det märket på moderkort åtminstone sedan 1995, och jag vet att de är populära bland entusiaster, men jag har aldrig greppat riktigt varför de är så populära. Kvalitetskomponenter är sällan ett undantag på dagens Gigabyte och ASUS moderkort. MSI kan jag inte uttala mig om då jag aldrig har haft deras "brädor". Så det du säger om att DFI fokuserar på "kvalitet rakt igenom" antyder ju indirekt om att Gigabyte och ASUS och MSI endast fokuserar på "kvantitet" och inte så mycket på kvalitet, till skillnad från DFI alltså. Det tycker jag inte håller riktigt, åtminstone inte idag.

Jag är entusiast, men jag är inte lika entusiastisk över DFI moderkort bara. Som jag sa, de har oftast ett alldeles för smalt sortiment för min smak. Hade de haft lite bredare sortiment så att jag hade bättre möjlighet att välja vilka funktioner och anslutningar kortet skulle ha så skulle jag kunna tänka mig att köpa deras märke.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111