Film- och skivbolag överklagar TPB-domen

Permalänk
Medlem

Är det inte effektivare av IFPI och MPAA och kräva att killarna bakom TPB avrättas istället?

Typ gaskammare eller injektion eller något sånt, jag menar vi har redan gjort så många undantag för dessa organisationer när det kommer till våran lagstiftning..

Varför inte gå all the way?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Domaren i hovrätten är jävig.

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/ihrfeldt-ny-pirate-bay-dom...

"Ihrfeldt har själv varit med i Svenska Föreningen för Upphovsrätt men är inte längre medlem."

"- Det är flera år sedan jag betalade någon medlemsavgift, säger Ihrfeldt till TT."

Att sluta betala medlemsavgift inebär inte med automatik att medlemsskapet upphör.Se bara vad som hänt de som slutade betala
till a-kassan.De ska vara skrifftligt.

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjBeowolf
Ifall han håller sig borta i totalt 10 år och kommer tillbaka så kan man verkligen inte göra nånting allt läggs ner efter 10 år.

Är det verkligen bara 10 år? Har för mig att det var närmare 30 eller 50 O.o

Permalänk
Medlem

Kul, inte ens en partisk domare kan leverera ett straff som är strängt nog åt branschen...
Det är vad jag kallar spårat XD

Permalänk
Medlem

Lägligt såhär med tanke på eu-val

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
PP har min röst!

Btw grabbar, hur poströstar man?

För att försöka sig på att klargöra saker ang valet (vilket är OffT men jag skiter i det nu när valet är så pass viktigt och har mikroskopiskt mycket med artikeln att göra).
Det går endast att poströsta om man är svensk medborgare utomlands.

FÖRTIDSRÖSTNING däremot är betydligt enklare, och det som tidigare närmast kan kallas poströstning. Du hittar din närmaste förtidsröstninglokal på röstkortet. Har du inte fått röstkort ännu, eller tappat det, så går det beställa nytt.
Det går även att hitta förtidsröstningslokaler via Internet. De brukar oftast vara på mackar, skolor, postkontor, kommunhus, bibliotek och övriga offentliga lokaler.
FÖRTIDSRÖSTNINGEN har redan börjat sedan 20 maj och pågår till och med valdagen 7 juni. Det går att förtidsrösta även på valdagen.

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/rostning/fortidsros...

PP har min röst, inte enbart pga detta.

OnT:
HAHAHAHAHA!
Vi visste alla att de skulle överklaga om TPB friades eller om påföljderna enligt dem blev för mesiga. Det var det ingen som otrodde. Men detta??
LOLOLOLOLOL!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Poströsta är väl ändå samma sak som förtidsröstning? Förut röstade man i förväg på postkontor, därav heter det att poströsta. Så jag har tolkat det iaf.

Visa signatur
Permalänk

man blir bara förbannad när man hör att en som ska utreda jäv som ska utreda jäv som ska utreda jäv som ska utreda jäv ÄR JÄVIG själv...

när ska dem lära sig att hämta en uteliggare på gatan som kan döma ordentligt? rättsväsendet i sverige styrs ju nu av gamla gubbar som går runt med käpp och bär på stora påsar pengar inne i sina pengabingar tydligen...

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Till er som klagar på att man inte har råd att köpa en film för 200-300 kr:

Hört talas om att man kan hyra filmen? Är ni 4 personer blir inte filmen dyrare än en burk cola per person.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Till er som klagar på att man inte har råd att köpa en film för 200-300 kr:

Hört talas om att man kan hyra filmen? Är ni 4 personer blir inte filmen dyrare än en burk cola per person.

Tror det handlar mer om att modellen som TPB har är betydligt enklare än det du pratar om...

Dessutom så får du tänka på att det som laddas på nätet på TPB inkluderar saker som inte finns i Sverige eller Europa för den delen...

Bara för att ett gäng mellanhänder inte kommer överens så betyder det inte att jag inte ska få se mina Hong-Kong rullar osv osv....

PS: Dessutom så är utbudet betydligt större på TPB än på "filmkedjan" så varför ska man dit och leta efter skit som man ändå inte hittar där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Till er som klagar på att man inte har råd att köpa en film för 200-300 kr:

Hört talas om att man kan hyra filmen? Är ni 4 personer blir inte filmen dyrare än en burk cola per person.

jag tror de flesta här har slutat bry sig om hollywood får sina pengar eller inte för länge sen.
när de lägger ner att lobba sönder vårat land så kanske jag köper nån skitfilm som jag ändå inte vill se av ren goodwill

jag har varken tv eller gillar hollywood- och svenska skitfilmer.

bara de ger fan i sina gestapo fasoner så är jag glad. denna våldtäkt på den svenska samhället som de håller på med måste antingen sluta eller så är vi ärliga med vad vi håller på att få:

en totalitär stat i de internationella företagens regi där människan inte är värd mer än hennes förmåga att konsumera

Permalänk
Medlem

Tänk om TPB hade drivits av t.ex Hollywood, och det kostat dig 40kr att ladda ner en film och den är tillgänglig för dig i en vecka (som en standard video uthyrare). Allting är jättelätt, du har ett konto där knutet till t.ex dit VISA kort och det dras 40k varje gång du tar ner en film. Hur många av er hade använt den tjänsten?

Alla vill ha allting gratis, så enkelt är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Tänk om TPB hade drivits av t.ex Hollywood, och det kostat dig 40kr att ladda ner en film och den är tillgänglig för dig i en vecka (som en standard video uthyrare). Allting är jättelätt, du har ett konto där knutet till t.ex dit VISA kort och det dras 40k varje gång du tar ner en film. Hur många av er hade använt den tjänsten?

Alla vill ha allting gratis, så enkelt är det.

Varför inte ett månadsabonnemang på 299 eller 399 kr i månaden så har du tillgång till all världens musik och film?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naaium
Varför inte ett månadsabonnemang på 299 eller 399 kr i månaden så har du tillgång till all världens musik och film?

För att det är MER pengar att tjäna på att jaga en hel generation.

Även om de tror att försäljning ökar med 1% så kommer då åka till helvetet och tillbaka för den.

Det handlar inte om rätt eller fel, eller att vara tillmötesgående. Det handlar om pengar, och hur man kan (i dessa dystra tider då fler och fler filmer görs med högre budget per gång) få ut varje krona ur sin produkt.

Så ja, lönar det sig att välja domare och betala av några poliser. Ja det verkar så.

Synd bara att de skall verka så moraliska hela bunten.

Permalänk
Medlem

Usch hatar dessa giriga media bolag. Piratpartiet den 7 juni !

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Till er som klagar på att man inte har råd att köpa en film för 200-300 kr:

Hört talas om att man kan hyra filmen? Är ni 4 personer blir inte filmen dyrare än en burk cola per person.

Du kanske är ny här men, välkommen till sverige! Säkert minst 80% av alla ungdomar här kan ladda ner och använda torrents. I vissa fall är det snabbare än att gå och hyra en film. Man kan även, bränna, streama m.m. film och sätta sig i soffan.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m96
Man betalar bara när man tycker att jobbet är värt att betala för. Tyvärr erbjuder inte skivbolagen det vi är beredda att betala för. Därmed finns inget att betala för heller..

Och du menar att ladda ner är lösningen? Varför kan man inte rösta med plånboken samtidigt som man ger blanka fan i produkten?

Att ladda ner istället för att strunta i totalt visar "mediamaffian" att man endast är en snyltare. Att ladda ned i ren "protest" är alltså kontraproduktivt i min mening :).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Firkraag: Forsok inte - gar aldrig hem hos dem. Majoriteten av anvandare har vill ha en jakla massa rattigheter men nar det kommer till skyldigheter sa ar det nagon annans ansvar!

Ontopic:

Anledningen till att mediabolagen gor detta ar att de vill driva upp det till Hogsta Domstolen. De vann i forra, enda sattet for dem att kunna ga till nasta instans ar att hoja skadestandskraven!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
EU-valet. Man kan poströsta.

Jaha ok. jag har inte ens fått hem min valsedel än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eroish
Man laddar väl ner för att systemet inte fungerar som man vill
Alla har inte råd att köpa en film för 2-300lr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m96
Man betalar bara när man tycker att jobbet är värt att betala för. Tyvärr erbjuder inte skivbolagen det vi är beredda att betala för. Därmed finns inget att betala för heller..

Då köper man inte grejerna, helt enkelt! Det är ingen rätt för er att få inneha saker, bara för att ni vill. Vill ni sänka priserna, sluta ladda ner och sluta köp.

Permalänk
Medlem

off topic
Detta kan kanske bli svårare för folk att kunna rösta på piratpartiet

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/229989-piratpartiet-polis...

on topic
Det är ju tyvär mycket logiskt varför det vill ha ett högre straff och detta är ju för att kunna ha en högre ribba när de börjar anmäla torrent sidor samt fildelare.

Eftersom dommen visar att upphovsrättsbrott bedöms som ytterst allvarligt.

Permalänk
Avstängd

låter kul...

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Du kanske är ny här men, välkommen till sverige! Säkert minst 80% av alla ungdomar här kan ladda ner och använda torrents. I vissa fall är det snabbare än att gå och hyra en film. Man kan även, bränna, streama m.m. film och sätta sig i soffan.

och se filmer som ej kommit till sverige än dock ej svenska filmer

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Sweclockers består ju låt säga 80% som enbart laddar ner känns det som, inte konstigt att många har emot det så jävligt.

Tycker själv det är fel att företagen får sådan makt, många fildelare änvänder min identitet är kränkts och sådan skit. Men i själva verket så använder dem "min identitet är kränkt" för att få ladda ner film och spel.

Hel grejen är så jävla sjukt, att man inte vill betala för någon annans jobb antingen är del fel hos individen själv.

För det första handlar inte nyheten om det du skrev, för det andra är det heller inte det som diskuteras.

Känns som att du gick jävligt offtopic?

Dessutom klagar 80% av SweC på att det svenska rättssystemet är så jävla ruttet och korrupt, det handlar inte längre om att få ladda ner film ifrån nätet. Det handlar om att ta makten ifrån idioter som inte förtjänar den.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00