Datorn fungerar inte längre (hjälp önskas!)

Permalänk
Medlem

Datorn fungerar inte längre (hjälp önskas!)

Forumindex > Hårdvara
Datorn=halvdöd HJÄLP
Hej, det var så att för någon vecka sedan skulle jag och min flickvän se på en film. Ja, vi slog på filmen och allting var som vanligt tills ljudet försvann, såklart blev jag lite fundersam och började kolla bakom datorn om sladdarna satt i portarna som de skulle, de gjorde de. Helt plötsligt försvinner ljudet igen och jag blir helt förbannad och ger en lätt smäll på dator chassit. Sedan slår jag av datorn och vi far till henne istället.

Sedan efter några dagar när jag kommer hem igen försöker jag slå på datorn men jag får ingen bild på skärmen. Jag börjar ju självklart fundera vad fan i helvete som är problemet med skit burken. Jag öppnar "siddörren" på chassit och ser att alla fläktar snurrar i burken som det skall göra, jag prövar koppla in två olika möss men ingen av dom lyser, provade även stoppa in en mus i ps2 porten men det funkade inte heller, prövar även med två olika grafikkort men ingen av dom ger mig bild till datorn. Mina CD-läsare funkar även. Så nu undrar jag vad fan kan vara problemet? nätaggregatet KAN det ju vara med hur fan kan det vara det om fläktar och CD-läsare fungerar? så enligt mig borde det ju vara moderkortet?

Borde även tillägga att jag har kontrollerat så alla kablar sitter som de ska i moderkortet.

Nu är det upp till er mina läsare, vad tror ni det är för fel på datorn?

Permalänk
Medlem

Varför skulle ljudet komma tillbaka om du slår på chassit?

Nätagg KAN ge tillräckligt för att lysdiod på moderkort ska lysa och fläktar snurra - men ändå vara trasigt.

Men att du inte får bild kan vara lite vad som helst. Överhettning, kortslutning, osv.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N