Lenovo lanserar Atom-baserad skrivbordsdator

Permalänk
Melding Plague

Lenovo lanserar Atom-baserad skrivbordsdator

Den lilla nedbantade processorn Intel Atom kan användas till mer än netbooks. Nu släpper Lenovo en allt-i-ett-dator med stor skärm och extra minne.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Udda upplösning =/

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Är ju 16:9 format.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem

Hade kanske varit något om den hade haft nv 9400 och atom 330 istället. Ingen chans i helvete att jag betalar 5k för den.

Permalänk
Medlem

hade ju varit as grymt om den kom med touch-skärm.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jäklar vad jag saknar IBM när jag ser detta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Jo det ser jag.
Menade på upplösningen 1600x900, har jag inte sett förr, och låter ostandard, är väl iofs jag som gillar FullHD i native...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Är ju 16:9 format.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Jo, en Atom 330 hade gjort det intressant. Atom 230 är nog allt för seg även för bara surf och så.
Men jag ser detta mest som en otroligt positiv utveckling, nästa generations atom med inbyggd grafik och minneskontroller är då det börjar bli intressant och bra på riktigt.
Tror och hoppas jag iaf...

Permalänk
Avstängd

Internet cafe dator typ.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Touchscreen och den hade varit perfekt som recept-dator i köket.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Internet cafe dator typ.

är det särskrivningsSM nu

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Atom dual-core och Ion så hade den där faktiskt vart värd att köpa

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner