Permalänk
Medlem
Permalänk

"Din rabattkod går ut om 8 dagar".

Varför? :s

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
misco.se

Hej!

Varför rabattkoden är tidsbegränsad? Jo, vi vill förstås att ni skall gå in i detta eminenta forum regelbundet. Det är faktiskt så här att vi vill premiera Sweclockers forum-medlemmar primärt men efter en tid så är koden spridd långt utanför forumet. Därför tycker vi att tidsbegränsningen behövs.

Den nya koden är: sweclockers171417

Om ni glömt hur ni aktiverar den så går ni alltså in på www.misco.se/personalrabatt och följer instruktionerna.

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att ni har ruskigt hyggliga priser, speciellt med studentrabatten ovanpå koden!

Har ni några idéer om när ni förväntar er att ta in nya X25-M G2-or? Tänkte då på den billigare 160 GB varianten och 80 GB-arna.

Som någon annan också frågade tidigare, har ni några planer på att ta in Crucial M225?

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk

Då är det genast mycket mer logiskt Tack Misco ^^

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

tar detta som jag skrivit på prisjakt.

Klockrent Misco. Packning och i väg skickat inom 5 timmar!! mycket bra pris på ett i5 system som jag köpt ( tackar även för rabatterna via sweclockers, misco ) ni har då fått en ny trogen kund här.

dock lite -

Lite grötig sida och gärna lite mer info ang. sortimentet ni har.

rekommenderas

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Jag tycker ni borde lägga till en funktion så man manuellt kan avbeställa en order på sin inloggning innan den blivit behandlad. Jag beställde nu själv i helgen men kom på att jag ville ändra lite i ordern, bara att hoppas på att ni läser mitt mail innan ni skickar varorna.

Annars måste jag säga att ni har väldigt attraktiva priser. Går denna beställningen bra till så kommer jag garanterat beställa från er igen!

Visa signatur

Stationärt: i5 750, MSI P55-GD65, HX750, 4gb ddr3 XMS 3 1600mhz, x800 gto
Mobilt: Dell XPS 1330

Permalänk
Medlem

Nice!

Halloj!
Tänkte bara hojta till om att ni just snott en kund från komplett! Nice med företagsrabatt, såg det tyvärr efter att jag använt studentrabatten men som ändå gjorde att jag fick bäst pris på paketet.
Keep it up! /Micke

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jag undrar vad rabattkoden egentligen gör. Har inte sett någon skillnad i pris i jämförelse med när jag endast har studentrabatten aktiverad. Någon som har använt sig av koden kanske kan förklara vad den gör...

Tacksam för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Det blir några kronor eller tior billigare. Men har du redan studentrabatt är det tveksamt om du även får swec-rabatten.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Rabatten

Kan upplysa om att man använder företagsrabatt eller studentrabatt, dom går inte att kombinera. Det jag hörde när jag pratade med kundtjänst. Vet däremot inte hur dom ligger till jämfört med varandra.

Det kommer iaf upp ett meddelannde "Du handlar nu med personalrabatt" när man loggar in och allt funkar.

Permalänk

Ny kod?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Handlade Nyligen en Corsair Hydro 50 från er. Hade den i min hand dagen efter vid 13 tiden. Mycke nöjd med leverans tiden!

Men tyvärr kände jag inte till att man kunde bli VIP hos er, men till nästa gång så ;).

5/5 eller 10/10 om det känns bättre.

Permalänk
Medlem

Något ord på när ni får in fler ex av HD5850? Jag la en beställning i förrgår och undrar självklart hur lång tid leveransen tar.

Permalänk
misco.se

Hej!

Här kommer Sweclockers personalrabattkod som gäller på Misco.se över hela Julhandeln.

Den nya koden är: m9code444

Om ni glömt hur ni aktiverar den så går ni alltså in på www.misco.se/personalrabatt och följer instruktionerna.

Höres!
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Hej, hade gärna velat veta om det är d0 stepping på de intel core i7 920 ni har i lager på Misco.

Permalänk

Ett hett tips kan vara att ändra rabatten till Fri frakt vid order över 500kr istället för nuvarande. Det lär nog visa sig mycket effektivt då det nog trillar in mycket fler ordrar.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misco.se
Hej!

Här kommer Sweclockers personalrabattkod som gäller på Misco.se över hela Julhandeln.

Den nya koden är: m9code444

Om ni glömt hur ni aktiverar den så går ni alltså in på www.misco.se/personalrabatt och följer instruktionerna.

Höres!
/Jonas Dahlborg, MISCO

Så vad ligger den rabatten på? Och kan man ha den tillsammans med sitt CSN-kort?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Så vad ligger den rabatten på?

Har kollat runt lite på AMD-riggar och rabatten ligger på ca 5-20 kr per komponent. Finns säkert fynd där rabatten är större, men på de komponenter jag skummat igenom så är prisreduceringen endast ett par kronor. Inte nog för att jag ska byta från Inet iaf

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
Ett hett tips kan vara att ändra rabatten till Fri frakt vid order över 500kr istället för nuvarande. Det lär nog visa sig mycket effektivt då det nog trillar in mycket fler ordrar.

Tycker jag låter som en mycket dårligare deal för oss kunder - med dagens system kan vi spara in mer än fraktkostnaden vid att köpa en enda produkt (mao flera hundra kronor vid köp av fler komponenter). Om de endast ger fraktfritt sparar vi max fraktkostnaden oavsett hur många produkter vi köper.

Iallafall, @Jonas/misco.se: Har just upptäckt att vi ser rabatterade priser även fast vi loggar ut från er website. Jag verkar vara tvungen att tömma min cache och starta om webbrowsern för att verkligen inte kännas igen som rabatterad kund. Inte ett stort problem, men tänkte upplysa iallafall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Har kollat runt lite på AMD-riggar och rabatten ligger på ca 5-20 kr per komponent. Finns säkert fynd där rabatten är större, men på de komponenter jag skummat igenom så är prisreduceringen endast ett par kronor. Inte nog för att jag ska byta från Inet iaf

Glöm inte att Misco generellt sett är billigare än Inet - så det du sparar i fraktfritt hos Inet har ingen betydelse gentemot Misco's priser.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Hej Misco,

tänkte köpa mig en Kingston SSDNow V-Series 40GB och såg att ert lagerstatus på den är "Ej i lager" just nu.. Har ni nån känning på när ni får in dem i lager?

mvh

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12

Iallafall, @Jonas/misco.se: Har just upptäckt att vi ser rabatterade priser även fast vi loggar ut från er website. Jag verkar vara tvungen att tömma min cache och starta om webbrowsern för att verkligen inte kännas igen som rabatterad kund. Inte ett stort problem, men tänkte upplysa iallafall.

Hej!

Vi har löst problemet ovan angående prislistan, så när vi lägger ut nästa uppdatering av misco.se så kommer prislistan deaktiveras direkt när man loggar ut. Det har nog, som sagt, inget varit något större problem för någon kund men det är ju alltid roligt att rätta en bugg!

Tack för tipset!

Är det förresten någon som sett att vi lagt ut en Misco-produkt-sök som kan installeras i Explorer och Firefox? Det är alltså för sökfältet längst upp till höger i IE och Firefox där Ni nu kan lägga till oss som sökleverantör medan ni befinner er på misco.se.

Med Vänlig Hälsning,

/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk

Hej Misco.

Det verkar inte som att man kan kombinera sweclockersrabatten med studentrabatt.
Jag antar att majoriteten av sweclockersmedlemmarna är studenter och då blir sweclockersrabbatten verkningslös. Jag är i valet att beställa och väljer mellan misco, dustin och inet. Jag tror definitivt att ni skulle tjäna på att ha sweclockersrabatt på samma sätt som inet, med gratis frakt vid köp över 500kr, och att detta går att kombinera med studentrabatten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arrowroot
Hej Misco.

Det verkar inte som att man kan kombinera sweclockersrabatten med studentrabatt.
Jag antar att majoriteten av sweclockersmedlemmarna är studenter och då blir sweclockersrabbatten verkningslös. Jag är i valet att beställa och väljer mellan misco, dustin och inet. Jag tror definitivt att ni skulle tjäna på att ha sweclockersrabatt på samma sätt som inet, med gratis frakt vid köp över 500kr, och att detta går att kombinera med studentrabatten.

Fast miscos frakt är redan så billig, ca 79kr.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Fast miscos frakt är redan så billig, ca 79kr.

men 79kr rabbatt är mer än 0kr som det är nu på sweclockersrabbatten om man har studentrabbatt

Permalänk
Medlem

Trevligt med swecrabatt! Härliga priser, dock tycker jag inte om designen så mycket

EDIT:http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=661077&SL_S... ligger under "Kylning>Processor" Ser inte ut att vara till processorer

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk

lite jobbigt att rutan med " Välkommen till misco.
du handlar nu med personalrabatt "
kommer upp varje gång jag backar från en produkt.

( kollade pris på en produkt och hade glömt logga in, efter jag loggade in så dök problemet upp varje gång jag backade från en produkt tillbaka till översikten ) luddig förklaring

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Varför denna plötsliga prishöjningen på vissa produkter? Mitt paket som jag tänkt beställa från er kostade igår 6800kr. Nu kostar den 7200kr. Är det dollarn som busar eller är var det nått erbjudande igår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Något ord på när ni får in fler ex av HD5850? Jag la en beställning i förrgår och undrar självklart hur lång tid leveransen tar.

Jag uppdaterar väl lite, Komplett och Webhallen ska få in leveranser på Asus EAH5850 den 2a december, får ni också ta del av denna leveransen?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Kan ni inte införa gratis frakt vid köp av 500 kr eller nått? För "m9code444" ger väll inte gratis frakt?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce