Säljare: Berätta era roligaste minnen från möten med n00b-kunder här!

Permalänk
Musikälskare

LOL Andreas

Va fan är de för folk ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Var ute på praktik som tv-installatör och då fick man träffa många roliga kunder.
Den värsta var nog en halvdöv(närmare hel) senil hrm... dam i 80 års åldern som skulle ha en ny tv då hennes gamla var totalt oduglig och ljudet fungerade inte längre. Det var säkert inget annat fel än att hon stängt av ljudet eller sprängt högtalaren.
Vi körde dit en ny platt tv med inbyggd digitalbox och installerade åt henne.

Sen skulle vi försöka lära henne hur den fungerade och det var totalt omöjligt. Fast vi skrev ner vilka siffror kanalerna låg på och vilka knappar som skulle användas och förklarade i en halvtimme så i stort sett vägrade hon att ens försöka förstå hur den fungerade. Hela tiden så avbröt hon oss och sa surt, nej ni kan ta tillbaka den för jag kan inte med den och jag vill inte ha den.

Till sist så lyckades vi lära henne hur man satte av och på den och bytte kanal. Ändra ljudet gav vi upp med och satte den i bott då hon ändå var närapå stendöv.
Sen när de skulle skicka en räkning från butiken så skulle hon inte betala något utan istället hyra den då hon iallafall skulle in på ett ålderdomshem snart trodde hon. Undrar varför i helvete hon då skulle så envist ha en ny tv för.
Tror inte dom fått betalt av henne än eller om dom fick tillbaka tv:n.
Hon ringde och klagade och gnällde i stort sett varje dag och till sist var det så man nästan önskade att hon kunde ta och dö nån gång så man slapp allt ringande.

Sen att hon ville att vi skulle köpa hennes gamla digitalbox (en enkel vanlig utan kortläsare) för 1000kr var en annan sak. Den kostade nog inte ens 1000kr ny och den var iallafall 5 år gammal då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpplet
Var ute på praktik som tv-installatör och då fick man träffa många roliga kunder.
Den värsta var nog en halvdöv(närmare hel) senil hrm... dam i 80 års åldern som skulle ha en ny tv då hennes gamla var totalt oduglig och ljudet fungerade inte längre. Det var säkert inget annat fel än att hon stängt av ljudet eller sprängt högtalaren.
Vi körde dit en ny platt tv med inbyggd digitalbox och installerade åt henne.

Sen skulle vi försöka lära henne hur den fungerade och det var totalt omöjligt. Fast vi skrev ner vilka siffror kanalerna låg på och vilka knappar som skulle användas och förklarade i en halvtimme så i stort sett vägrade hon att ens försöka förstå hur den fungerade. Hela tiden så avbröt hon oss och sa surt, nej ni kan ta tillbaka den för jag kan inte med den och jag vill inte ha den.

Till sist så lyckades vi lära henne hur man satte av och på den och bytte kanal. Ändra ljudet gav vi upp med och satte den i bott då hon ändå var närapå stendöv.
Sen när de skulle skicka en räkning från butiken så skulle hon inte betala något utan istället hyra den då hon iallafall skulle in på ett ålderdomshem snart trodde hon. Undrar varför i helvete hon då skulle så envist ha en ny tv för.
Tror inte dom fått betalt av henne än eller om dom fick tillbaka tv:n.
Hon ringde och klagade och gnällde i stort sett varje dag och till sist var det så man nästan önskade att hon kunde ta och dö nån gång så man slapp allt ringande.

Sen att hon ville att vi skulle köpa hennes gamla digitalbox (en enkel vanlig utan kortläsare) för 1000kr var en annan sak. Den kostade nog inte ens 1000kr ny och den var iallafall 5 år gammal då.

'

Stackars tanten. Konstigt att de inte kan göra fjärrkontroller med stora siffror precis som på mobiltelefoner. Digitalboxarna är många gånger onödigt krångliga.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det var den absolut enklaste tv:n vi hade och när det bara blev en fjärrkontroll att hålla reda på trodde vi att till och med hon skulle klara av det men nejdå. Det var nog bara hennes inställning och vrånghet till något nytt som ställde till det. Och att hon inte alls lyssnade på vad vi sa =/

Det var bara att trycka på en siffra så startade den på den kanalen men det var tydligen för svårt för henne.
Tror hon började bli lite borta i huvudet då hon va så gammal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpplet
Det var den absolut enklaste tv:n vi hade och när det bara blev en fjärrkontroll att hålla reda på trodde vi att till och med hon skulle klara av det men nejdå. Det var nog bara hennes inställning och vrånghet till något nytt som ställde till det. Och att hon inte alls lyssnade på vad vi sa =/

Det var bara att trycka på en siffra så startade den på den kanalen men det var tydligen för svårt för henne.
Tror hon började bli lite borta i huvudet då hon va så gammal.

Många äldre är så.
De vill inte lära sig helt ennkelt.
Har försökt förklara saker för 70+:are som bara skakar på huvudet när man försöker förklara hur man sätter igång en sak.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Tur att man har morföräldrar som vill lära sig, när mina fick en dator för ett par år sedan blev det bara lite word dokument sen skaffades adsl för något år sedan och nu sitter dom med varsin laptop dagarna i ända

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Tur att man har morföräldrar som vill lära sig, när mina fick en dator för ett par år sedan blev det bara lite word dokument sen skaffades adsl för något år sedan och nu sitter dom med varsin laptop dagarna i ända

Aww..
Själv har man farföräldrar som skaffade en dator för att "hänga med" på vad jag och brorsan snackade om. Tyvärr fick farsan hantera de svårare sakerna åt dem så nu är de rädda för virus och att få bankkontona länsade :/ Man ska tydligen inte låta säkerhetsälskande mindre datorkunniga låta infektera andras tabula rasa. Sen kan det göra sitt till att farfar är blind och farmor döv och stel
Tur du har.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Min mormor surfar runt på nätet hon också. Hon har även facebook. Men men. En del tanter är nog lite slöa i huvudet och lite vrånga samt senildementa och borde knappt bo hemma.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Detta är iofs. ett möte med en n00b-säljare istället men jag kände att jag behövde dela med mig

Kommer en tjej o knackar på min dörr, presenterar sig från comhem och ber om att få stiga in, jag är nyvaken och hinner inte ens svara innan hon kommer in o tar av sig skorna. Hon var relativt snygg så visst, ett par minuter kan jag bjuda på.

Hon: Vad har du för ISP idag?
Jag: Telias 24
Hon: OJ då betalar du mycket för ditt internet
Jag: Njae, det skiljer ju bara en hundring mot erat.
Hon: Jo men det blir ju mkt pengar, vill du inte att jag sänker dina kostnader till samma bandbredd?
Jag: Njae, jag är inte jätteintresserad av bandbredden egentligen, det viktigaste för mig är att jag har bra Ping när jag spelar vilket jag gör mest, så jag vill inte byta ISP o riskera att få sämre ping för enn hundring i månaden.
Hon: ......Ping??
Jag: ......Responstid....
Hon: .....responstid??? Så brister hon ut i skratt för hon fattar inte vad jag pratar om, så hon ringer sin handledare och frågar honom vad ping är, vilket inte ens han kunde svara på. Efter ett tag så säger han "men ring markus, han är deras tekniske chef eller vad dom kalla han för. Hur som helst ringde hon Markus och fråga ifall han visste om de garanterade några pingtider (vilket jag iofs redan vet att de inte kan göra, men det här var så jävla kul så jag lät det fortsätta).
Experten svara: Vi garanterar ju 24MB anslutning vilket inte telia gör, så han får ju högre bandbredd och därför bättre pingtider med vårat nät.
Jag: Förklarar för honom att mitt gamla telia 2MB hade cirka 60ms ping i samma spel som jag sedan med BBB 10/10 hade över 200ms i, å att det därför inte var direkt relaterat till bandbredden.
Då satt även den där markus som ett frågetecken innan han sa att han inte kunde hjälpa henne. Varpå hon gick.

hahah

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

I sommras när jag jobbade på ett ställe som heter stadspartner (underhåller elnätet osv. här i staden) så kom det en gammal gubbe och ville köpa stolpskor.
Han hade nämligen haft kontakt med elverket, som det hette då, genom sin elfirma eller nåt på 70-80-talet.

Jag blev typ helt ställd eftersom inget har sålts där i från på säkert 20 år.
- Näääeeedu, vi säljer inget sånt här. Vi säljer inget alls faktiskt
- Jaha, men var e bossen då?
- Inte här...
- Men då kommer jag tillbaka nån annan gång..
- Mmmmmmm visst....
Tänker tyst för mig själv "Kör i vind" xD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

hahaha skoj med lol kunder.

Visa signatur

Apple Mac Mini