Piratdomaren inte jävig

Permalänk
Melding Plague

Piratdomaren inte jävig

Domaren Tomas Norström var inte jävig i rättegången mot The Pirate Bay, det anser Stockholms Tingsrätt i ett yttrande till hovrätten, som utreder frågan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

*host*Mutor*host*

Eller?

Permalänk
Medlem

Frågan är om inte detta kommer få än större bakspark. Sicken såpa det blivit av det hela.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Undrar om de som utreder frågan var jäviga...
Tycker själv det verkar vara en konstig slutsats de kom fram till.

Permalänk

Tycker man inte att det luktar jäv om den här domaren måste man ju vara handikappad i huvet.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

En skam för svenskt rättssystem.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Nej, men vadå. Jag tycker det är fullkomligt logiskt, en Islamofob borde få döma i asylmål mot muslimer också. Det är ju kristallklart! ...

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk

Det enda positiva är väl att vi slipper betala en massa skattemedel för att målet ska upp i leksaksrätten ytterligare en gång. Bättre att det går vidare till hovrätten, men med tanke på att det ser ut som att domaren där kommer bli någon som också har varit med i div. intresseorganisationer så vet jag inte om man ska hoppas för mycket.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Jävig eller ej så kommer bägge parter attöverklaga å rättsgången går vidare.

Det är lite underhållande att kronofogden har kommitfram till att det inte finns några tillgångar att hämta och ge till lobbyn, men ändå överklagar lobbyn och kräver MER.

Men inget ont som inte har något gott med sig, nu fortsätter debatten om fildelning och frihet på internet och utbildar allmänheten och politikerna att göra vettiga val.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk

Vilka jävla idioter det finns här i världen.

Permalänk

Skandal... luktar ju konstigt lång väg. Verkar som pengar styr

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Krävs inte mycket bakom pannbenet för att vara högt uppsatt inte. Man undrar ju hur det har kommit fram till denna korkade slutsatsen?

Permalänk
Inaktiv

Vilket jävla skämt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Skandal... luktar ju konstigt lång väg. Verkar som pengar styr

Verkar? "Money talks" är ett klassiskt ordspråk som passar in här. Men att stora företag med mycket pengar och att folk på höga positioner aldrig åker dit eller får stå tillsvars för de gärningar de gjort är något vi haft sedan urminnes tider.

Politiker som är från folket och med folket inte med brancherna och som får fickpengar av intresseorganisationer sånt pack kommer vi tyvärr alltid att få leva med. Dock vill jag inte förlika mig med detta utan jag är arg som alla andra. Jag är dock inte förvånad då denna rättegång varit som en dålig riggad wreslingmatch från dag 1.

Demokrati är ett fint ord för att försöka hålla folk i schakt...

/R

Permalänk
Medlem

Sånt här får ju verkligen folk att lita på systemet...

Permalänk
Medlem
Citat:

saxsat från nyheten
Istället hävdar tingsrätten att det är viktigt att jurister förkovrar sig i områden de verkar inom.

Visst är det skitbra om juristerna och domarna är pålästa och kunniga på de områden/ämnena de ska avgöra mål i, men det är en jävla skillnad på att vara påläst och att TYDLIGT ha tagit ställning för den ena parten.. Stockholms tingsrätt släpar sitt eget anseende i smutsen, synd om dem - och dem som faktiskt får lida för det.. Svenskt rättsväsende framstår för tillfället som ett skämt, blir jobbigt att bygga upp det förtroendet igen I assume..

Permalänk
Medlem

Tingsrätten är ett gäng lallare. Var det inte i tingsrätten som våldtäktsmannen som orsakade en ung flickas självmord fick gå fri? Brist på bevis, eller nåt sånt skitsnack. Man får väl sätta sin tillit till hovrätten och högsta domstol, fast dom är väl inte att lita på heller..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclockers
Istället hävdar tingsrätten att det är viktigt att jurister förkovrar sig i områden de verkar inom.

Med det argumentet ska isf domare som dömer i sexualbrott besöka prostituerade regelbundet så dom vet vilket område dom verkar i!

Köper inte tingsrättens motivering alls som jag tycker inte håller vid en närmare granskning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Med det argumentet ska isf domare som dömer i sexualbrott besöka prostituerade regelbundet så dom vet vilket område dom verkar i!

Köper inte tingsrättens motivering alls som jag tycker inte håller vid en närmare granskning.

word men vad dom inte fattar är ju att även om han inte vore jävig så ser det jävligt ut och det handlar om att förtroendet måste finnas där för dommen vart rätt och inte framtvingad.

vet inte men har för mig att det någonstans står i gundlagen att för att kunna genomföra en lag så måste den motsvara vad svenska folket tycker ifrågan, därför kan dom tex inte förbjuda chocklad helt plötsligt eller mjölk.

men om mer än 1/6 av svenska folket fildelar kan dom? :S
vet dock inte om jag minns rätt eller om det handlade om att straffet för ett brott va tvungen att spegla folkets åsikt eller nått sånt.

för varje dag som går blir jag nästan mer beslutsam om att vi nästan skulle behöva en revolution för att visa att det är FOLKETS ÅSIKTER och inte FÖRETAGENS ÅSIKTER som ska främjas i ett land.

Åt helvete med kärring politker

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Varför utreder Sthlm-tingsrätt om de själva (en av deras) varit jävig? Borde inte en annan part göra det och inte hans "kompisar"?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Rættssystemet ær minst sagt ett skæmt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
för varje dag som går blir jag nästan mer beslutsam om att vi nästan skulle behöva en revolution för att visa att det är FOLKETS ÅSIKTER och inte FÖRETAGENS ÅSIKTER som ska främjas i ett land.

100%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Varför utreder Sthlm-tingsrätt om de själva (en av deras) varit jävig? Borde inte en annan part göra det och inte hans "kompisar"?

Det är fortfarande Hovrätten som utreder jävsfrågan. Tingsrätten verkar dock vilja blanda sig i och förklara att de inte alls gjort fel. Med andra ord så är frågan om jäv inte alls avgjord ännu.

Citat:

Det anser Stockholms Tingsrätt i ett yttrande till hovrätten som utreder om rättegången ska tas om på grund av jäv.

Permalänk
Medlem

Svenskt rättsväsende... Fy fan...

Permalänk
Medlem

riksdagsvalet här näst.. vore underbart att se pp som vågmästarparti

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Ägda. Sluta låtsas som att dom inte gjort något fel.

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem

haha ? de är väll ingen skämtdag idag ?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det är fortfarande Hovrätten som utreder jävsfrågan. Tingsrätten verkar dock vilja blanda sig i och förklara att de inte alls gjort fel. Med andra ord så är frågan om jäv inte alls avgjord ännu.

Ahaa, tack!

Lite felvinklad artikel av Sweclockers dock, läste den bara snabbt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Är det en slump att det här kommer dagen efter EU-valet. Antagligen inte. Tingsrätten vill väl inte egga upp fler pirater och få dem att gå till valurnorna

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skämt... Om man samlar typ 5000 pers, kan man sätta stopp för staten på något sätt? Kanske göra en blockad i riksdagen eller något, i värsta fall kommer polisen och får lägga jävligt mycket resurser för att gripa alla ... Det här är ju skandal man kan inte bara sitta och svälja skiten.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2