Permalänk
Medlem

Michael Schumacher skulle också vara gäst på säsongens första program och jag antar att Top Gear tänkte att det var en perfekt chans att skämta och säga att Michael Schumacher är The Stig, men själv tror jag att han har aldrig varit The Stig.

De skämtar ju i slutet av programmet och säger: That The Stig is not Michael Schumacher? Ya, that's a bomshell, lets end on that! Eller något sånt, säger de.

Dold text
Permalänk

Håller helt med Jeremy, kallar man sig entusiast så måste man ha ägt minst 1 Alfa Romeo.

Visa signatur

"?"

Permalänk

Gött. oj jag tror den går på tv nu

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Helt underbar TV-serie, trots jag inte är särskilt intresserad av bilar.

USA-roadtrippen, Vietnam-resan, Sovjet-bilarna kan jag se flera gånger om.

Permalänk

tycker inte ffx ska upp på tavlan, den får ju inte köras på gata :S

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Har sett avsnittet nu. Lika bra som vanligt

Att Schumacher skulle vara The Stig har jag mycket svårt att tro. Eller, det är ganska självklart att det inte är han. Jag tror att det är lite olika personer som är The Stig. De tar den som har lust/är ledig av alla duktiga rallyförare de känner. På den nivån blir det antagligen ganska samma tider oberoende av vem som kör bilarna. Sen är det givetvis bara någon kamerakille eller nått som drar på sig kostymen när de gör andra dumheter, som till exempel racet genom London där The Stig åkte kollektivt.

Hur som helst, bra var det men jag tycker det är lite synd att de har "förstört" The Stig karaktären. Hela grejen med The Stig försvinner ju nu även fast det inte är Schumacher som är The Stig. Ska bli intressant att se hur de gör med power lapsen i nästa avsnitt

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

när kommer nästa?

edit, ser att den kom igår

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
tycker inte ffx ska upp på tavlan, den får ju inte köras på gata :S

Den togs också bort från tavlan i senaste avsnittet.
Dock med anledning att den körde med Slick tyres eller nått, vilket kändes konstigt.
Även med godkända däck så är den väll inte tillåten att köras på vanliga vägar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Den togs också bort från tavlan i senaste avsnittet.
Dock med anledning att den körde med Slick tyres eller nått, vilket kändes konstigt.
Även med godkända däck så är den väll inte tillåten att köras på vanliga vägar?

Frågan är vad tiden hade varit med vanliga däck. Lambon var inte att leka med förövrigt.

Permalänk
Medlem

Top Gear är ett fantastiskt program som visar att temat är ganska oviktigt så länge det är underhållande. Har inget större intresse för bilar, men det är ofta ren & skär underhållning! Kan snarare tänka mig att dom riktiga bilentusiasterna inte gillar Top Gear för att det är för flamsigt.

Permalänk
Medlem

Har sett avsnitt två nu och jäklar vad bra det var.

Jag skrattade så jag grät när de jävlades med James stereo

Den nya Murcielagon var riktigt go den med. Såg riktigt brutal ut!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Angående FXX.en så är det som dom säger enda anledningen till att dom gjorde den lilla "pr cupen" att få folk å tro att schumi är the stig.

Ferrari FXX byggdes i 30 exemplar varav bara 1 är svart det är nummer 30 och den ägs av Michael Schumacher

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Top Gear är ett fantastiskt program som visar att temat är ganska oviktigt så länge det är underhållande. Har inget större intresse för bilar, men det är ofta ren & skär underhållning! Kan snarare tänka mig att dom riktiga bilentusiasterna inte gillar Top Gear för att det är för flamsigt.

Alla bilentusiaster jag känner, inkl. mig själv, älskar programmet.
Har inte träffat någon som inte tycker om TopGear.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Angående FXX.en så är det som dom säger enda anledningen till att dom gjorde den lilla "pr cupen" att få folk å tro att schumi är the stig.

Ferrari FXX byggdes i 30 exemplar varav bara 1 är svart det är nummer 30 och den ägs av Michael Schumacher

Kördes på slicks dessutom så den åkte av tavlan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Alla bilentusiaster jag känner, inkl. mig själv, älskar programmet.
Har inte träffat någon som inte tycker om TopGear.

Exakt, det är typiskt äldre som gillar att kolla på nyheterna som tycker Top Gear är för flamsigt.
Man kan inte gilla allt men barnslighet + supersportbilar kan det verkligen gå fel? Tycker Jeremy är ett geni i allra hösta grad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Den togs också bort från tavlan i senaste avsnittet.
Dock med anledning att den körde med Slick tyres eller nått, vilket kändes konstigt.
Även med godkända däck så är den väll inte tillåten att köras på vanliga vägar?

nää den får tydligen inte köras med vanliga däck på väg heller.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Senaste avsnittet var väldigt trevligt det med!! För er som tittat på top gear lite längre (som jag ) så fanns det roliga referenser! Bäst var att Richard hade ett tandbleknings-kit på sitt skrivbord

Det enda jag stör mig lite på är att det är för mycket som är skriptat numer. I säsong 4-5-6 osv så var det mer improvisation.. Porsche för 1500 pund t.ex. är ett av de bästa segmenten någonsin i min mening.

Permalänk

Visst, det börjar bli lite väl mycket skriptat nu för tiden, men TG är tamefan ändå det absolut bästa som sänts på TV sedan... Rederiet!

Jag vet faktiskt inte hur man klarar av dom långa upphållen. Hemska perioder i ens liv är det iaf.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Man såg ju The stig lägga huvuder ' hjälmen' i kopieringsmankinen bla

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hela scenen från kontoret i senaste avsnittet innehöll så mycket som man lätt missade. Bla en stor hög med guldtackor vid dörren, Clarkson har en MP5 på sitt skrivbord, Hammond ett tandblekningskit och May en bild på drottningen...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Hela scenen från kontoret i senaste avsnittet innehöll så mycket som man lätt missade. Bla en stor hög med guldtackor vid dörren, Clarkson har en MP5 på sitt skrivbord, Hammond ett tandblekningskit och May en bild på drottningen...

Haha drottningen såg jag men Clarksons MP5a hade jag missat
Sen har han även en bild på någon sångare som är i något pojkband eller vad det nu är, som Richard retade honom för förra säsongen för att Jeremy skulle vara kär i

Permalänk
Medlem

Haha, dom där detaljerna misssade jag helt!

Permalänk
Medlem

Har det alltså kommit ut ett tredje avsnitt denna säsong?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den nya säsongen sänds som vanligt söndagar klockan 21 svensk tid på Engelska BBC2. För dom som missat.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Den nya säsongen sänds som vanligt söndagar klockan 21 svensk tid på Engelska BBC2. För dom som missat.

Självklart inte, hur skulle vi annars kunna se avsnitten? Btw; vilket avsnitt är det folk diskuterar om? MP5:or på kontor och sånt...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Senaste avsnittet var rätt roligt med allt gnäll och gästen var ju så att man började gråta av skratt...

Permalänk
Medlem

Tyckte inte Ep3 var speciellt bra jämfört med de två tidigare, men gästen var bättre än normalt...

Det avsnitt vi diskuterar med kontoret är S13E02, i deras utmaning att köpa och försäkra en bil för 1500pund (tror jag, kommer inte ihåg exakt) som tonåring. så är det en scen där de sitter inne på kontoret och ringer runt till försäkringsbolag. Denna scen är shockfull med sk "Easter eggs", påskägg (roliga överaskningar som är lätt gömda).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Senaste var GRYMT bra ibland och halvsegt ibland
Hela segmentet med småbilar var inte något jättebra tycker inte jag. Dock; Car Sauna var HELT jävla underbart!! Segmentet med Ken Block var grymt snyggt filmat, extremslowmotion är sexigt!
Och sen som ni säger gästen var skitrolig "Retreat to the looser lane where you belong!!" "Hang on dear some dick from the looser lane is trying to overtake..." och man ser Jeremy gråter "yes yes i'm that person!" Man kan riktigt se Jeremy i hans mercedes skrika åt loosers som försöker köra om haha..

Permalänk

Här har ni alla "roliga" saker som fanns i programmet.

http://xs140.xs.to/xs140/09260/tg34978.jpg
The stig kopierar hjälmen...
http://xs140.xs.to/xs140/09260/tg33602.jpg
Jeremy har en bild på Will Young....
http://xs140.xs.to/xs140/09260/tg32792.jpg
Guldet...

Tandblekmedel och en bild på en kossa??=?

Finns en till bild jag inte hittar där May har en bild på drottningen..

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Tror det är i säsong 12 när stig kör ett par bilar så lyssnar han på morse. Jeremy gav mig en idé. Han sa något i stil med "Well, we'll see what that means on the internet". Någon som vet ?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar