Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhöjden, järfälla
Registrerad
Maj 2009

Amd vs Intel, help?

Vet ej om detta finns redan och ja vet inget om att jämföra prossesorkraft osv

Om nån kunnig har lust och tid att säga mig, oss icke kunniga, vad likheten är mellan amd och intel.

Tex -
" Intel Q6600 = amd 2x6000" ( inte för de lär stämma, men ja ni förstår min point?! ) tack om nån orkar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skånes mitt
Registrerad
Jun 2002

Citera mig för svar.
Arch Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jun 2009

Menar du mellan några speciella processorer eller en hel lista över "alla"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Kika denna sida:

http://www.anandtech.com/bench/

Det var en bra sida

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhöjden, järfälla
Registrerad
Maj 2009

Tack så mycket!

Tror ja fattar, siffrorna talar för sig själva

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Det är värt att komma ihåg att Sysmark är rätt ointressant i allt utom typ RAR-packning och videoencoding.

I spel, 3D och liknande ser det helt annorlunda ut.
http://www.techreport.com/articles.x/17023/4
http://www.tomshardware.com/reviews/phenom-x4-955,2278-9.html
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3551&p=14

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skånes mitt
Registrerad
Jun 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Det är värt att komma ihåg att Sysmark är rätt ointressant i allt utom typ RAR-packning och videoencoding.

I spel, 3D och liknande ser det helt annorlunda ut.

Det stämmer. Jag tycker de flesta standalone-benchmarks är mer eller mindre intetsägande, eftersom de sällan har koppling till prestandan i de program man faktiskt använder.

Dock så har Anandtech även tagit med spelprestanda (om än inte allt för många spel) med i listan.

Citera mig för svar.
Arch Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhöjden, järfälla
Registrerad
Maj 2009

vad är mest värt å köpa?

amd 955 och klocka till 3.5 ( Eller kan man klocka mer?! utan att maxa )
Intel Q9550 klocka till 3.5 ( Eller kan man klocka mer?! utan att maxa )

spelar lite av allt, cod, css, battlefield, flightsimulator, osvosv men aah.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Baror väl på vilken budget du har, det lär ju vara lite billigare med AMD:n, dock inte med mycket. Dock kommer du att kunna dra på lite mer med Intel:en kanske runt 4 - 4.2GHz.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
önnebo
Registrerad
Dec 2006

955 o q9550 ser ut att liga väldigt nära varandra i prestanda, ialafal i spel
jag skulle tagit amd, blir troligtvis något biligare då

Billigt skit /\Z68 m-atx/\i5 2500K/\9600/\8g 1600mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2007

köp inte en core 2, då du inte kommer kunna uppgradera till bättre processor i framtiden eftersom att core 2 ersätts av core i5, och därmed byts även sockel 775 ut

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
köp inte en core 2, då du inte kommer kunna uppgradera till bättre processor i framtiden eftersom att core 2 ersätts av core i5, och därmed byts även sockel 775 ut

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhöjden, järfälla
Registrerad
Maj 2009

Okej, så de blir amd tillslut antagligen, men e de värt å sattsa på ddr3 1333-1600 ist för dd2 1066

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein

Trodde vi ända tills igår ja. Sockel 775 lever vidare och prollarna därtill kommer heta i3.
Det sagt så håller jag med, ta AMD:n. Om du ändå ska klocka, och 3-kanalsminne inte är viktigt för dig, ta en 340 BE istället, klockar ung. lika högt och är billigare.

Asus G73JH-TZ178Y med SSD // Asus G73JH-TY171V // Acer Aspire 7738G // PS3 // Fusion-HTPC

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario