Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Jun 2009

windows

Tjennare:)

AMD2 duelcore 6000+
ASUS EN9800GTX+
GIGABYTE GA-MA78GM-S2H (rev.1.1)
Vet inte vad jag har för ram..

De känns som inte all min prestanda inte utnyttjats som den ska, När jag sitter och spelar så får jag små random "fps drop" som är jävligt irriterande...

Jag tror att de kan vara mitt grafikkort eller processor:

Processor: Att den blir antingen blir antingen överhettad eller krockar med varandra.
Iaf kan jag öka Processorfläktens hastighet?

Grafikkort: jag vet att den får tillräckligt med kräm iaf, men spelar de roll de är 2/2 6-pinnars uttag inkopplade eller ska de bara vara 1

Sista saken bara Är de stor skillnad att ha 34 eller 64 bitars Windows?

Citat:
Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Vilka spel får du FPS drops i, och vad spelar du med för inställningar? 9800 GTX+ är ju inte världens kraftigaste kort direkt.

Sen ska du absolut inte ens försöka köra kortet utan båda kontakterna i. Antingen startar det inte alls, ger kraftiga grafikfel, eller brinner och tar med sig nätagget.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2009

Kanske ska formatera och installera nyaste drivrutinerna?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Nej, det blir ingen större skillnad om du kör 32 eller 64bitars OS. Den stora skillnaden ligger i att du kan utnyttja mer än 4Gigs minne i 64bitars OS.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Jun 2009

Aha, tack som fan!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Justice@#Archlinux.se
Registrerad
Jun 2007

http://www.tweakforce.com ladde ner 190 serien. eller 185.81.

* 1 ta bort den gamla drivrutinen,
* rekommenderar någon form av driversweeper och ccleaner. (felsäkert läge)
* Tweakforce XTreme-G

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Sabertooth R2 -||- Corsair Vengance 16GiB DDR3 10-9-10-1T 1866Mhz -||- AMD FX-9590 @ 5.1Ghz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- 2xWD RaptorX 150GiB -||- EVEGA G2 750W -||- CM HAF 932 -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.