Permalänk
Medlem

windows

Tjennare:)

AMD2 duelcore 6000+
ASUS EN9800GTX+
GIGABYTE GA-MA78GM-S2H (rev.1.1)
Vet inte vad jag har för ram..

De känns som inte all min prestanda inte utnyttjats som den ska, När jag sitter och spelar så får jag små random "fps drop" som är jävligt irriterande...

Jag tror att de kan vara mitt grafikkort eller processor:

Processor: Att den blir antingen blir antingen överhettad eller krockar med varandra.
Iaf kan jag öka Processorfläktens hastighet?

Grafikkort: jag vet att den får tillräckligt med kräm iaf, men spelar de roll de är 2/2 6-pinnars uttag inkopplade eller ska de bara vara 1

Sista saken bara Är de stor skillnad att ha 34 eller 64 bitars Windows?

Citat:
Permalänk
Antielefant

Vilka spel får du FPS drops i, och vad spelar du med för inställningar? 9800 GTX+ är ju inte världens kraftigaste kort direkt.

Sen ska du absolut inte ens försöka köra kortet utan båda kontakterna i. Antingen startar det inte alls, ger kraftiga grafikfel, eller brinner och tar med sig nätagget.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Kanske ska formatera och installera nyaste drivrutinerna?

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, det blir ingen större skillnad om du kör 32 eller 64bitars OS. Den stora skillnaden ligger i att du kan utnyttja mer än 4Gigs minne i 64bitars OS.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Aha, tack som fan!!

Permalänk
Medlem

http://www.tweakforce.com ladde ner 190 serien. eller 185.81.

* 1 ta bort den gamla drivrutinen,
* rekommenderar någon form av driversweeper och ccleaner. (felsäkert läge)
* Tweakforce XTreme-G

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.