MSI presenterar Military Class

Permalänk
Melding Plague

MSI presenterar Military Class

Nya grafikkort från MSI uppfyller vissa standarder från USA:s försvarsdepartement. Nu beskriver MSI fördelarna med sin militärhårdvara.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter coolt.
Får detta genomslag, vet ej.

Men det är alltid bra om de använder bättre komponenter, kanske vi slipper tjuttandet från grafikkortet vid höga fps nu?

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Låter helt klart intressant, hårdvara som håller måtten.

Nu är det väl bara priset som blir lidande ?

Men det skall bli klart intressant att se hur bra dessa produkter kommer att slå

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

20 år för ett klockat gaming grafikkort. Tja, håller det en fjärdedel av den tiden så är det super.

200 år för ett kontorsgrafikkort? Tja, gör de alla komponenter med sån teknik så lär företagen aldrig behöva uppgradera.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Finns väl inga kort som håller mer än 5 år prestandamässigt iaf?

Permalänk
Medlem

Svårt att se vilken målgrupp detta vänder sig till.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

lär svenssons bry sig om military class grafikkort ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Svårt att se vilken målgrupp detta vänder sig till.

Militären?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Svårt att se vilken målgrupp detta vänder sig till.

Lägre strömförbrukning, lägre värmeutveckling så det riktar sig mot precis hela PC marknaden inom en kort framtid.

Med ditt resonemang är tekniken precis lika onödig som Gigabyte Ultra Durable?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Alla vi som gjort lumpen vet ju hur enormt lite detta säger... Stackars USA som har så mycket pang-pang prylar från gamla Bofors

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk

Alltid bra om värmen går ner men man kan ju undra om prislappen går upp istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Lägre strömförbrukning, lägre värmeutveckling så det riktar sig mot precis hela PC marknaden inom en kort framtid.

Med ditt resonemang är tekniken precis lika onödig som Gigabyte Ultra Durable?

Jag håller med föregående talare. Tekniken är relativt onödig och känns mest bara som en marknadsföringsgrej för att folk ska köpa ett grafikkort som håller i 20 år och klarar att klocka 40Mhz mer och samtidigt få 1-2 grader lägre temperatur.

20 år för ett kort? Brukar inte vi "gamers" som de nu sträcker sig till byta hårdvara som kläder? Ett grafikkort håller vi ju i max 2 år, sen är det dags att uppgradera.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

Det här är ju en bra utveckling. Hoppas bara att garantitiden på korten är lika bra också, och prestandan.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det här är ju en bra utveckling. Hoppas bara att garantitiden på korten är lika bra också, och prestandan.

Nu tycker jag du har höga förhoppningar, minns att det är MSI vi pratar om..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
Alla vi som gjort lumpen vet ju hur enormt lite detta säger... Stackars USA som har så mycket pang-pang prylar från gamla Bofors

Agreed

Skulle vilja påstå att Militärens tekniska prylar håller högst tveksam kvalité

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Är riktigt förbannad på det där j*vla tjutandet från graffet vid klock och load. Om detta kan få tyst på det köper jag det mer än gärna.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie-or-paj
Är riktigt förbannad på det där j*vla tjutandet från graffet vid klock och load. Om detta kan få tyst på det köper jag det mer än gärna.

Seconded.

Permalänk
Hedersmedlem

Som skrivits tidigare, har man haft någon som helst kontakt med det militära har man nog svårt att se något positivt i detta.
Ungefär som när tidningar ska beskriva ett rån och menar att det "genomfördes med militär precision"... Borde väl vara ett säkert teckan på att de som genomförde det kommer att åka dit.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Nu tycker jag du har höga förhoppningar, minns att det är MSI vi pratar om..

Håller med:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Hm.. det är trevligt med bättre komponenter överlag, men samtidigt känns det som ett stort slöseri på resurser. Att överdriva användning av sällsynta metaller känns lite oansvarigt.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk

Tysta spolar får de gärna använda på fler ställen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paranoiid
Jag håller med föregående talare. Tekniken är relativt onödig och känns mest bara som en marknadsföringsgrej för att folk ska köpa ett grafikkort som håller i 20 år och klarar att klocka 40Mhz mer och samtidigt få 1-2 grader lägre temperatur.

20 år för ett kort? Brukar inte vi "gamers" som de nu sträcker sig till byta hårdvara som kläder? Ett grafikkort håller vi ju i max 2 år, sen är det dags att uppgradera.

För överklockare är en så stor del av marknaden...

Men visst se något negativt i allt som kan leda till strömsnålare produkter

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Ehm, påminner inte det här ganska mycket om Asus Marine Cool? Det är ju förvisso bara ett konceptmoderkort, men "Militär kvalitet" känns väl igen? Tycker MSI har härmat Asus ganska mycket, mer än de flesta. Asus har ju länge haft sina Q-connectors med moderkorten, ett bra koncept. Och vad har MSI nu? M-Connectors!

Men det sker väl överallt på den här marknaden, ingenting att gnälla över. Lite kul är det däremot.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Avstängd

Militären är i mina ögon en stilren, funktionell styrka. Jag tycker inte reklamen borde vara så färglad, passar inte riktigt in i mitt tycke.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Hehe, nej det kommer knappast att hålla vad dom lovar.

det var evigheter sen jag gick el-automation men kommer håg att det var höga krav på att det skulle höga temp och hårda stötar.

Men var jag erfarit av MSI så gör deras moderkort spontana självmord, påminner om norge historian(läs: humor... ni som saknar det) där mannen besiktigar sin bil och kommer till blinkers "Fungerar, fungerar icke, fungerar, fungerar icke"

Av elva MSI moderkort så har jag bara en som levt mer än 3år, men skit kvalitet ändå.. borde göra en MSI historia.. fast folk skulle ju ha hört det redan bara man nämner "har ni hört historian om MSI" "JAAAA, håll skäft".

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Nu tycker jag du har höga förhoppningar, minns att det är MSI vi pratar om..

Och vad är det för fel på MSI?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie-or-paj
Är riktigt förbannad på det där j*vla tjutandet från graffet vid klock och load. Om detta kan få tyst på det köper jag det mer än gärna.

Så sant som det var sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hehe, nej det kommer knappast att hålla vad dom lovar.

det var evigheter sen jag gick el-automation men kommer håg att det var höga krav på att det skulle höga temp och hårda stötar.

Men var jag erfarit av MSI så gör deras moderkort spontana självmord, påminner om norge historian(läs: humor... ni som saknar det) där manen besiktigar sin bil och kommer till blinkers "Fungerar, fungerar icke, fungerar, fungerar icke"

Av elva MSI moderkort så har jag bara en som levt mer än 3år, men skit kvalitet ändå.. borde göra en MSI historia.. fast folk skulle ju ha hört det redan bara man nämner "har ni hört historian om MSI" "JAAAA, håll skäft".

Hade ett msi kort i 8 år innan det la av .Det ska tilläggas att den stod igång dag som natt,så dålig kvalle var det inte .

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Och vad är det för fel på MSI?

Högst tveksam kvalitet och budget:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Dom får kalla det vad dom vill, så länge dom trycker dit bättre och svalare komponenter så man kan överklocka mer!