Microsoft dödar Windows 7 Beta

Permalänk
Melding Plague

Microsoft dödar Windows 7 Beta

Den som inte uppgraderat till Windows 7 Release Candidate får från och med idag leva med att datorn stängs av varannan timme.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj. då äre nog dax för mig att fixa RC

Permalänk
Medlem

"och går att använda till och med den 1 juni 2010. "

Lite fel, från och med Mars 2010 så kommer den att stänga av sig varannan timme.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Vilka svin, jag har ju fan inte tid att uppgradera nu!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Normalt så brukar man ju ha en direktlänk dit man kan ladda ner programvaran. Lathet?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Vilka svin, jag har ju fan inte tid att uppgradera nu!

Detta har man vetat om väldigt länge och har funnits god tid att uppgradera.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Svin? Skyll dig själv, Microsoft gör väl vadfan dom vill med sin egna programvara? Det är en utvecklingsversion, inte vill dom att folk ska sitta med den i all evighet.

Permalänk
Medlem

Går att använda fram till mars 2010? Är det nån mening at köpa windows 7 innan dess isf? Vad jag förstår så är det bara o tanka hem o använda gratis i 9 månader. Är inte så insatt i licenser o sånt skit. Har vista ult retail just nu.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Yepp, man behöver itne köpa den innan

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk

Är väl ändå inte densamma med RCn som med själva slutreleasen, då den "riktiga" lär ha stöd för fler program osv.
Hade RCn ett tag sedan och Punkbuster bla funkade inte, vilket lär åtgärdas när (om det inte redan är åtgärdat) den äkta varan släpps så att säga.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Har de redan aktiverat kill-switchen? Kör 7057 men har inte upplevt några problem än så länge.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foqnax
Har de redan aktiverat kill-switchen? Kör 7057 men har inte upplevt några problem än så länge.

kanske bara är så på äldre än 7000

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem

Om man kör på betan nu, kan man då installera RC utan att bränna ut en skiva?

Permalänk
Medlem

Och på ngt sätt hittar virus denna funktion i klara Windows 7 och så får vi problem även där.

Permalänk
Medlem

Går att uppgradera, alltså inte behöva installera om hela Windows 7, från en Beta version till RC:n.

http://windows7news.com/2009/04/09/windows-7-beta-to-rc-upgra...

Detta lär väl hjälpa "Superapan" lite iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Går att använda fram till mars 2010? Är det nån mening at köpa windows 7 innan dess isf? Vad jag förstår så är det bara o tanka hem o använda gratis i 9 månader. Är inte så insatt i licenser o sånt skit. Har vista ult retail just nu.

Om Microsoft tänkt att supporta RCn med säkerhetspatchar fram till den går ut så kan man vänta. Fördelen med att köpa tidigare kan vara att man kan få det billigt med tidiga erbjudanden om rabatter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Om Microsoft tänkt att supporta RCn med säkerhetspatchar fram till den går ut så kan man vänta. Fördelen med att köpa tidigare kan vara att man kan få det billigt med tidiga erbjudanden om rabatter.

Om det nu blir några rabatter. Pre-sales verkar ju bara ske för amerikaner på amazon.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
Om det nu blir några rabatter. Pre-sales verkar ju bara ske för amerikaner på amazon.

Det skulle väl i alla fall komma till Tyskland, Frankrike, Storbritannien och liknande om ett par veckor (15 juli vill jag minnas).

Permalänk
Medlem

Det verkar lite snålt med det, Microsoft är väl inte så intresserade efter EU-domstolens domar och fina böter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det verkar lite snålt med det, Microsoft är väl inte så intresserade efter EU-domstolens domar och fina böter.

Jag har ärligt talat inte särskilt svårt att förstå dem för det.. Jävla idioter i domstolen alltså..

Permalänk
Medlem

Det sorgligaste i allt det här är inte att MS ska jävlas med folk bara för att de kör betan utan att det ska vara så fruktansvärt svårt för dem att ge de som ansvarar för deras hemsida sparken.

Att ha en hemsida man inte behöver en jävla serverfarm för att navigera sig fram på säger sig självt. Den är så fylld med skit och korslänkar och totalt onödig för att inte säga fullständigt irrelevant information och reklam att jag bara vill spy på den. Och vad slutade det med att jag är tvingen att göra? Jo, öppna i det hela i IE eftersom de inte ens lyckats designa en sida som fungerar utan att man ska släppa in ett ormbo av cookies och activeX-kontroller. Det känns ju som att det företag i världen som håller sin "användarvänlighet" framför sig som en sköld mot stora stygga förbättringar borde kunna göra bättre ifrån sig än att hitta en design från 90-talet och kombinera det med ett lexikon av skräp.

Men det är ju bara jag. OnT tycker jag det är onödigt för dem att hålla på som de gör. Bara att lägga in att på releasedagen av retail dör betan, the end och inget irriterande av konsumenter i onödan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Och på ngt sätt hittar virus denna funktion i klara Windows 7 och så får vi problem även där.

Jo för det är ju en funktion som kommer finnas kvar i den färdiga versionen...
Varför inte låta viruset öppna upp bakdörrar istället för att stänga ner datorn?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Vilka svin, jag har ju fan inte tid att uppgradera nu!

Ja jävlar...Att de inte har tagit hänsyn till just dig gör oss alla andra förbannade...Vi får ta och mail dem o se till att de fixar det åt dig....

Permalänk
Avstängd

hur skall dom kunna instalera en kill swich på det om det nu är så att folk inte updaterar sina versoner, jag om jag nu skulle dra hem den kommer inte att göra nån form av updatering överhuvudtaget. tycker bara den blir sämmre

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Det roliga i detta är att första gången detta kom som nyhet klagade ingen.
Men nu, ja jävlar....

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
hur skall dom kunna instalera en kill swich på det om det nu är så att folk inte updaterar sina versoner, jag om jag nu skulle dra hem den kommer inte att göra nån form av updatering överhuvudtaget. tycker bara den blir sämmre

Syftar du på RC nu eller? För Betan vore ju rätt puckat att dra hem.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jo för det är ju en funktion som kommer finnas kvar i den färdiga versionen...
Varför inte låta viruset öppna upp bakdörrar istället för att stänga ner datorn?

Varför finns det människor som vill kapa ena benet för att känna sig "hela"? Finns alla möjliga virus så en frågeställning är nog inte det man bör ställa då virusskapare inte resonerar med logik när de skapar virus. Har en avlägsen bekant som hade ett virus han la in som hade liknande funktion efter att han hade lagat folks datorer, och gissa varför... Drog in ganska mycket pengar på detta då klienterna kom med ett återbesök efter någon månad med bekymmer de inte vet vad som kan ha orsakat... *mhm*

Permalänk
Medlem

Båda mina burkar har varit igång över 2 h idag, igår så var de igång över 5h i alla fall utan problem, varav 2,5h över 12-slaget.

Build 7000

Håller dock på gör i ordning ett usbminne nu.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Är det inte jobbigt nog med popups som dyker upp lite då o då och vill att man ska starta om datorn.. sjukt mycket mer iriterande iaf

Visa signatur

I am Extrazz.