Diskussion om SweClockers överklockningslag [Hwbot]

Permalänk
Medlem

corsair 650

Dock var det inte nätagget som lämnat in. Hur stor är chansen att cpu kila vidare?

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Entusiast

I normalfall är det nog inte särskilt troligt, men du har ju klockat och pressat den ordentligt så..

Permalänk
Medlem

Fick en Global Cup och 94.8 Poäng med min celeron 345 i SuperPi :). Jävligt goa poäng

Men jag förstår inte direkt vad det är.
Skulle någon kunna förklara för mig?

Mvh

Permalänk

Kanske för att du valt 0,36s och inte 36,938s som det ska vara. Ändra gärna det innan min mail fylls av klagomål från de som mist en placering i Super Pi rankingen...

Edit: Ser ut som att alla SuperPi tider har buggat. Alla sekunder är nollade. Antagligen skickade du in det senaste resultatet bara.

Kanske är bra om folk väntar med att ladda upp resultat.

Edit2:

Eftersom jag inte har något bättre för mig kan jag föreviga denna miss i hwbots mysql server.

Njut av rankingen medan den varar.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Kanske för att du valt 0,36s och inte 36,938s som det ska vara. Ändra gärna det innan min mail fylls av klagomål från de som mist en placering i Super Pi rankingen...

Edit: Ser ut som att alla SuperPi tider har buggat. Alla sekunder är nollade. Antagligen skickade du in det senaste resultatet bara.

Kanske är bra om folk väntar med att ladda upp resultat.

Edit2:

Eftersom jag inte har något bättre för mig kan jag föreviga denna miss i hwbots mysql server.

http://i212.photobucket.com/albums/cc168/Evil_AnAnAs/Untitled...

Njut av rankingen medan den varar.

Hahahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Kanske för att du valt 0,36s och inte 36,938s som det ska vara. Ändra gärna det innan min mail fylls av klagomål från de som mist en placering i Super Pi rankingen...

Edit: Ser ut som att alla SuperPi tider har buggat. Alla sekunder är nollade. Antagligen skickade du in det senaste resultatet bara.

Kanske är bra om folk väntar med att ladda upp resultat.

Edit2:

Eftersom jag inte har något bättre för mig kan jag föreviga denna miss i hwbots mysql server.

http://i212.photobucket.com/albums/cc168/Evil_AnAnAs/Untitled...

Njut av rankingen medan den varar.

Tack för att du förklarade :). Synd att det inte var permanenta poäng

Den bilden kommer jag spara.

Permalänk

Jag hoppas att många av er redan får den utmärkta överklockningstidningen "The Overclocker" i mailen. Om inte så är senaste numret här: http://cde.cerosmedia.com/the_overclocker_issue_6/1R4a8ad1ce5...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jag hoppas att många av er redan får den utmärkta överklockningstidningen "The Overclocker" i mailen. Om inte så är senaste numret här: http://cde.cerosmedia.com/the_overclocker_issue_6/1R4a8ad1ce5...

Är sidan nere?

Kan inte komma in på den.

EDIT: Funkar nu

Permalänk

Vad jag skulle vilja se är en överklockningsguide (FAQ) för grafik. Vågar inte pilla eftersom jag inte vet hur jag gör. Ja, inte bara tweaka freq, utan nu snackar vi voltmodda korten med.
Ska imorgon/senare boota om burken och klocka in mej på 20:e eller bättre i CPU-Z på min Athlon 64 3600 X2 Brisbane. Kör fö med stock..
24/7: http://hwbot.org/result.do?resultId=888518
Har haft den upp i dryga 3GHz, men då var den INTE stabil. Bara jag lyckas få klockverktygen för Win att funka så jag slipper booten så ska 3,2-3,3 inte vara omöjligt

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på länkar till lite läsning om pencilmod till 4850? Kanske till och med en liten guide?
Når ~10800 med mitt 4850 i vantage utan voltmodd, så med lite tur kanske jag skulle nå 11000 bara den får lite mera spänning.
Det skulle resultera i top3 i hwbots ranking för 4850.

Edit: Lite offtopic men, kan inte annat än älska min nya kylning. i7 920 @ 4ghz HT On (Obs: Idle)

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

xtremesystems.org, kolla deras forum

tyckte inte 4850/4870 svarade specielt bra på mer volt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Jag bidrar nu med 2.4 poäng till laget

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunait
Jag bidrar nu med 2.4 poäng till laget

bra jobbat! alla poäng räknas till och med 0.1

Permalänk

Helt rätt, varje poäng betyder något.

Har inhandlat två nya quadro grafikkort som säkert ska kunna inbringa en del poäng.
Måste dock vänja mig vid att läsa på chalmers först. Om någon vecka kanske resultaten börja komma från mig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

för idag blev det ca. 14 poäng men det går förbättra dessa resultat, kommer att bidra med fler poäng de här närmaste dagarna

Permalänk
Entusiast

Men ananas, quadro? Måste ju ha kostat en förmögenhet.. Anar jag något mer än bara överklockning för dem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Men ananas, quadro? Måste ju ha kostat en förmögenhet.. Anar jag något mer än bara överklockning för dem?

Mer än att överklocka dem? Vad skulle det vara?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Mer än att överklocka dem? Vad skulle det vara?

Du ska använda dom till en dator som ska räkna ut all chalmers matte åt dej:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
Du ska använda dom till en dator som ska räkna ut all chalmers matte åt dej:P

Det hade varit bra.
Problemet är ju att jag måste lära mig den jävla matten...

Men men, nästa vecka kanske det passar mig bättre för lite quadro bench.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

Samlar lite poäng åt swec laget nu när jag fått hem en SS kylning

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Samlar lite poäng åt swec laget nu när jag fått hem en SS kylning

Nice:) det finns en tråd du borde posta bilder i:P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
Nice:) det finns en tråd du borde posta bilder i:P

Bilder kmr om några minuter

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Avstängd

har vart dåligt med resultat av mig nu ett tag, men det kommer mer när jag lär mig det nya Mobot.

Det var liksom inte lika lätt klockat som mitt Asus P5Q-E, men det släpper nog snart, annars om någon kan något om att klocka med dom så säg gärna till, kortet i fråga är ett Gigabyte EP45T-EXTREME...

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej allihop!

Tänkte bara meddela att Elmor numera är skribent för oss (det blir mycket mera överklockningsnyheter framöver) och att OC-laget får ett eget forum + titlar nästa vecka.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

bra bra, blirju snart nyt graffe, så mit 285 kan manju klocka sönder snart

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Hej allihop!

Tänkte bara meddela att Elmor numera är skribent för oss (det blir mycket mera överklockningsnyheter framöver) och att OC-laget får ett eget forum + titlar nästa vecka.

Underbart!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
bra bra, blirju snart nyt graffe, så mit 285 kan manju klocka sönder snart

Satt med samma tanke snart dags för dx 11 graffar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Hej allihop!

Tänkte bara meddela att Elmor numera är skribent för oss (det blir mycket mera överklockningsnyheter framöver) och att OC-laget får ett eget forum + titlar nästa vecka.

Låter fint det.., dax att få lite fart på OC-teamet tycker jag..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Hej allihop!

Tänkte bara meddela att Elmor numera är skribent för oss (det blir mycket mera överklockningsnyheter framöver) och att OC-laget får ett eget forum + titlar nästa vecka.

Perfekt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Helt rätt, varje poäng betyder något.

Har inhandlat två nya quadro grafikkort som säkert ska kunna inbringa en del poäng.
Måste dock vänja mig vid att läsa på chalmers först. Om någon vecka kanske resultaten börja komma från mig.

Ursäkta total offtopic, men vad läser du på Chalmers?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD