Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

Dom känner ju inte mig, förhoppningsvis. Det enda jag gör, det är ju att visa mig intresserad för någoting. Man ställer en massa intressanta frågor om produkten. Visar mig så intresserad jag bara kan. Så dom har ju ingen orsak till att jag skulle lura dom på något sätt. Och det gör jag ju inte heller. Jag visar ju bara ett intresse för någoting som jag innerst inne, långt innom mig vet om att jag inte vill ha.

Och så när jag har fått den informationen som jag är ute efter, så får jag ta och komma på någon dålig ursäkt för att tacka för mig och sen gå.

Aha (I) trodde du "busade" med dom.;) Men som du säger du lurar ju ingen som sagt!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Aha (I) trodde du "busade" med dom.;) Men som du säger du lurar ju ingen som sagt!^^

Nä jag lurar ju ingen. Eller gör något ont.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

Nä jag lurar ju ingen. Eller gör något ont.

Nej det trodde jag inte!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Någon som varit med om att under tiden ni tagit antidepp, att era känslor varit upp och ner och ibland helt apatiska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalie:

Någon som varit med om att under tiden ni tagit antidepp, att era känslor varit upp och ner och ibland helt apatiska?

Jag har. Käkade Cipramil i några månader på nittiotalet & det var rätt omtumlande.
Jag startade sånär fyra nya företag, två investment, en import & en produktion .. ja, vilken soppa.
Kände ingenting & var helt orädd, tyckte jag. (Helt av banan, i min normala bok.)

Som tur är lyckades jag sluta med dom utan gravare utsättningspoblem (D.v.s. .. jag tog inte livet av mig.)
Vet inte om jag är extra känslig för den här typen av preparat, men dom är nog inget för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalie:

Någon som varit med om att under tiden ni tagit antidepp, att era känslor varit upp och ner och ibland helt apatiska?

Hej Metalie. Jo då, klart att det här med känslor att det har gått upp och ner fast man har käkat "antidepp". Det får man nog räkna med. För inget läkemedel är 100 procent garanterat imot att det ska hålla borta psykiskt illamående. Så man får nog räkna med att det kan gå lite i svackor till och från endå. Men huvudsaken är ju endå, och det är ju därför man käkar tabeletterna, det är ju att det ska vara till någon hjälp. För märker man att dom tabeletter man käker inte gör det dom ska, då lär man ta upp det med sin läkare så få han eller hon se över det hela om att få ut andra tabletter helt enkelt.

Jag vet inte hur många olika sorters "antidepp" tabletter man har käket som mer eller mindre har varit som att käka sockerpiller. Så det som med allt annat när det kommer till läkemedel, att man ibland måste prova sig fram till vad som är bäst för en själv.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Jo, helst skulle jag vilja slippa ta dessa och har planer att sluta med dem inom 6 mån iaf kommer det bli. När kbt och lite annat är fixat och psyket lugnat ner sig.

Jag syftade även på relationskänslor, kärlek till någon annan person och sådär, om det ändrats något pga tabletterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalie:

Jo, helst skulle jag vilja slippa ta dessa och har planer att sluta med dem inom 6 mån iaf kommer det bli. När kbt och lite annat är fixat och psyket lugnat ner sig.

Jag syftade även på relationskänslor, kärlek till någon annan person och sådär, om det ändrats något pga tabletterna?

Beror lite på vad det är för typ utav tabletter man käkar. Vet att vissa antidepp tabletter kan göra en avtrubbad och allmän seg i sitt tänkande. Så helt omöjligt är det ju inte att man kan uppleva det här med att man kan bli tex känslokall, att man tappar intresse för saker och ting osv då man käkar antidepresiva tabletter. Tror tom att det kan vara ganska vanligt.

Värt att påminnas om, jag har bara egna erfarenheter att gå efter. Och är där med ingen expert inom området.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Jag har. Käkade Cipramil i några månader på nittiotalet & det var rätt omtumlande.
Jag startade sånär fyra nya företag, två investment, en import & en produktion .. ja, vilken soppa.
Kände ingenting & var helt orädd, tyckte jag. (Helt av banan, i min normala bok.)

Som tur är lyckades jag sluta med dom utan gravare utsättningspoblem (D.v.s. .. jag tog inte livet av mig.)
Vet inte om jag är extra känslig för den här typen av preparat, men dom är nog inget för mig iaf.

Jajösses ja. Cipramil gick jag också på ett tag. Blev 100% personlighetsförändrad. Översocial och framförallt helt orädd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Jajösses ja. Cipramil gick jag också på ett tag. Blev 100% personlighetsförändrad. Översocial och framförallt helt orädd.

Känner igen mig. Jag hade en period då jag var manisk. Jag lyssnade på Rammstein, sparkade nästan sönder busskurer, for halva Sverige för att gå på direktsändning i tv, skälde ut Telia då de inte kunde direkt byta ut mitt uppringda modem (jag var en viktig person som folk skulle sakna på nätet), letade efter sponsorer för min hemsida, alkoholkonsumtionen var högre än normalt, var inte rädd för krogslagsmål och gick genom mörka storstadsgator då bara polisen var ute. Mångt och mycket tvärtemot vad jag är just nu. Bipolär kan jag kalla mig. Jag tror att min maniska sida finns där ibland för att rädda mig ur depressioner, för man behöver vara lite galen ibland

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Beror lite på vad det är för typ utav tabletter man käkar. Vet att vissa antidepp tabletter kan göra en avtrubbad och allmän seg i sitt tänkande. Så helt omöjligt är det ju inte att man kan uppleva det här med att man kan bli tex känslokall, att man tappar intresse för saker och ting osv då man käkar antidepresiva tabletter. Tror tom att det kan vara ganska vanligt.

Värt att påminnas om, jag har bara egna erfarenheter att gå efter. Och är där med ingen expert inom området.

Jo det är nog det.
Mina känslor blev helt avtrubbade och gick upp och ner som en berg-och-dalbana i våras och nu börjar dessa känslor snurra i huvudet igen, det är fruktansvärt jobbigt och man mår väldigt dåligt psykiskt av att känna sig så vilsen i sig själv.
Inte vet vad som känns bäst och är rätt, gör man rätt är det rätt beslut osv.

Permalänk
Medlem

Jag har haft massa konstiga diagnoser, inga spikraka men mest åt hållet panikångest, depression, nedstämdhet osv.osv. En psykiater/psykolog/socionom har dessutom påpekat att jag inte kan bli arg eller känna starka känslor, att jag är avtrubbad. Men något bra ord för det kom hon inte på.

Jag kan få de sjukaste panikångest-attackerna. Det kanske värsta anfallet jag fått var en gång när jag duschat och stängde av vattnet så att luften kylde ner mig. Satt i timmar och bara grät i hörnet i badrummet.

Det hela började väl för tre-fyra år sen, sen dess har dom försökt stoppa i mig allt möjligt. Har använt högkostnadsskyddet på apoteket flera gånger om, och så vidare. Råkade ta en sup en gång, blev helt vallekalle och däckade på stört. Inte bra att göra när man går på antidepressiva.

Jag har aldrig blivit botad, har däremot en tant jag pratar med ibland. Det blir bättre för stunden men känslorna kommer alltid tillbaka. Bäst mår jag med klonazepam.