Permalänk
Medlem

GA-P35-DS3 Nätverkshaveri?

Hejsan!

Vid uppstart utav datorn häromdan så hade det integrerade nätverkskortet slutat fungera på Gigabyte GA-P35-DS3.
I enhetshanteraren var det ett frågetecken med texten Ethernet om jag inte minns helt fel.

Jag stängde av datorn och bröt strömen ett par minuter och startade den igen, då blev allt grönt, redan innan windows börjat ladda.

Startade om igen och fick vanlig bild igen.

Jag avinstallerade drivrutinerna, och hämtade hem nya som jag installerade. Då får jag felkod 10 (Den här enheten kan inte starta).

Någon som har något tips på vad jag kan göra eller har denna krets på kortet gett upp? Lika bra att köpa nytt externt nätverkskort?

Tack för tips och hoppas att tråden hamnat i rätt sektion.

Mvh/Andreas

Permalänk
Medlem

jag gjorde ett misslyckat försök att överklocka, efter det så fungerade inte mitt integrerade nätverkskort. så jag skaffade ett pci-e x1 nätverkskort på kjell & company.

Permalänk
Medlem

*Testa att ta ut batteriet och stoppa tillbaka det efter någon sekund.
*Dra ur allt kablage, ström mm i 1h och koppla in igen o testa.
*Gå in på bio och se om du råkat stänga av det integrerade nätverkskortet.

Fixar du inte det så kan jag hjälpa dig med ett internt nätverkskort, jag säljer ett nämligen. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Okej, allt är orört i burken min.
Hur står sig pci-express x1 skillnadsmässigt mot det integrerade?

Tappar man inte konfigurering ifall man plockar lös batteriet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adson
Okej, allt är orört i burken min.
Hur står sig pci-express x1 skillnadsmässigt mot det integrerade?

Tappar man inte konfigurering ifall man plockar lös batteriet?

Jo, BIOS återställs till sina originalinställningar om man tar ut batteriet eller resettar CMOS med jumper.

Prestandamässigt är ofta ett separat PCI eller PCI-e nätverkskort bättre än det integrerade.

Visa signatur

~Pelle~