Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Förhoppningsvist kommer detta inte resultera i ett flashback-liknande tråd men för sjutton det krävs ett sådant här med!

Är ni trötta på livet?
Har varit med om något som fått er att må dåligt?
Eller bara har tråkigt och vill skriva era tankar?
Då har ni kommit rätt!

Hoppas att det finns ett diskussionvärde i detta så att tråden inte låses dock.

Jag tar och börjar, ni får gärna kommentera om exakt vad som helst.
..."

Är för sjutton helt jävla trött på datornördar som sitter framför datorn och spelar dota/wow/whateverthefucktheywant 14 timmar om dagen, sen går och lägger sig, vaknar, och gör detta om och om igen tills de efter många år inser att livet inte går ut på att sitta framför en dator utan man måste lyfta på arslet då och då också. Är så trött på de för de sitter bakom sina jävla datorer och skriver kommentarer om andra människor på forum, youtube, twitter osv... och de bara MÅSTE kommentera om EXAKT ALLT för att de har rätt om EXAKT ALLT och de har ALL VÄRLDENS KUNSKAP enbart för att de tror på att det räcker med att ctrl+c & ctrl+v från wikipedia.

Är bara så trött!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag är glad!

Var sur men kom inte på nåt att vara sur på så då blev jag glad igen!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag är nervös som faen! Ska köra upp för lastbil imorgon och jag känner mig inte förberedd

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Trött på livet? Knappast, då jag tror att livet efter kommer vara precis som livet innan. Man har bara ett kort liv och så en oändlighet där man är omedveten, då kan man allt stå ut med mycket under det livet man har. För vad man än upplever så är det alltid något.

Vad jag är trött på: Folk som inte förstår det ovanför att de skall njuta av livet och ge fan i att jävlas med andra. Då detta förutom problem för den de jävlas med, kan leda till stora problem för de själva.

Jag vet inte hur samhället skulle behöva förändras för att folk slutade upp med att ha så stora problem med vad andra gör, likaså denna otroliga skadeglädje, där folk gärna hjälper till med att förstöra. Kommunism hade löst några problem med jantelagen, men en massa andra som angiveri m.m. skulle istället komma.

Jag minns förr, då upplevde jag folk som trevliga, alla ville en väl. (förutom jämnåriga) Idag så upplever jag snarare motsatsen på vissa ställen, en får f-n passa sig så en inte får stryk. Orsaken till bråket, ja absolut inte något alls. Nå det är skillnad på platser, göteborgsinnestad tycker jag folket är trevliga och vänliga. Likaså vissa förorter kring staden, inga problem att gå ensam där om kvällen. (om man inte skyltar med dyra kläder, mobiler etc)

Mitt råd till folk är passa på och njut av livet, om din granne gör något som du tycker är dumt (t.ex. slösar bort pengar), så skit i det om det inte negativt påverkar dig själv.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin

Jag tar och börjar, ni får gärna kommentera om exakt vad som helst.
..."

Är för sjutton helt jävla trött på datornördar som sitter framför datorn och spelar dota/wow/whateverthefucktheywant 14 timmar om dagen, sen går och lägger sig, vaknar, och gör detta om och om igen tills de efter många år inser att livet inte går ut på att sitta framför en dator utan man måste lyfta på arslet då och då också. Är så trött på de för de sitter bakom sina jävla datorer och skriver kommentarer om andra människor på forum, youtube, twitter osv... och de bara MÅSTE kommentera om EXAKT ALLT för att de har rätt om EXAKT ALLT och de har ALL VÄRLDENS KUNSKAP enbart för att de tror på att det räcker med att ctrl+c & ctrl+v från wikipedia.

Är bara så trött!

Vad är du för nån yeslifer egentligen?

Här är min åsikt: http://nivvo.blogspot.com/2009/06/what-really-grinds-my-gears...

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag är bara så trött på alla inkompetenta och mentalt handikappade bilförare som gör livet surt för en så fort man ska någonstans. Det går knappt en bilresa utan att man blir arg på något. Det värsta är folk som kör i 70 på 90 väg. Det är 90 för i helvete! Samma sak när man kommer till jobbet var morgon och skall parkera, så fort folk kommer till en parkering med sin bil tappar de alla jävla logik och kontroll. De vet inte var de har bilen, de håller på att backa in i saker, de kör ologiskt och skapar konstiga situationer gång på gång. Och sen blir jag utskälld av en gubbe bara för att jag är yngst och minsann ska veta hut när jag till 110% gjorde rätt. Det blir inte bättre av att parkeringen är full av pensionärer och barnfamiljer som tycker att de har all rätt i världen att gå precis var dem vill och saknar all förståelse att man inte vill köra 200m i gånghastighet bakom dem.

ARGH!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Livet är grymt intressant.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

jag väntar på material från kund som jag får imorgon på kvällen, och jag blir jävligt förbannad över det..

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Jag är nervös som faen! Ska köra upp för lastbil imorgon och jag känner mig inte förberedd

ääh det fixar du Lycka till

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
ääh det fixar du Lycka till

Förstör inte tråden med hopp och glädje!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag är trött på folk som inte kan vara ärliga i förhållanden. Jag är trött på folk som kastar skit på andra som INTE har gjort ett piss snarare den andra som är helt utflippad i skallen men tror sig vara såå mycket bättre än alla andra.

Jag är förbannad på mig själv att jag aldrig gick klart skolan för det är fasen inte lätt att hitta jobb idag. Jag är arg på mig själv för jag inte betalde mitt lån när jag hade jobb. Fattar inte hur faan jag tänker altså. Gah blir så förbannad.

Jag är arg på min "pappa" som inte funnits där under min uppväxt! Jag är trött på att har sånna satans krav när han egentligen inte ska uttrycka sig! Jag är så less på att jag är livrädd för att bli EXAKT likadan som honom vilket gör att jag har det svårt för att ha ett seriöst förhållande. Jag vill gärna ha barn men tanken att bli som honom får mig att ge fan i att ens försöka.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

MyRus! Känner igen den där sitsen med farsan, sitter i den själv!
Skit i honom! Du kommer aldrig bli som honom, vet du varför? För du vet exakt det du INTE ska göra för att bli som honom!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv

Är så less på att jag inte var mer motiverad i Tennis när jag var liten. Är så less på alla saker som jag ville fast inte lyckades med. Är så less på att farsan vart dement när jag var 11 år, och bråka och hade sig. Är så jävla less på att jag är less så därför så tänker jag att allt var meningen för att jag skulle bli jag. Och jag är jävligt glad för att jag är jag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Livet är grymt intressant.

Håller med fullständigt.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus

Jag är förbannad på mig själv att jag aldrig gick klart skolan för det är fasen inte lätt att hitta jobb idag. Jag är arg på mig själv för jag inte betalde mitt lån när jag hade jobb. Fattar inte hur faan jag tänker altså. Gah blir så förbannad.

Jag kan trösta dig med att säga så här:
Spelar ingen roll idag om du gått klart skolan eller inte, eller läst vidare, vilket även jag gjort.
Jag är less på att inte kunna behålla ett jobb, har haft två jobb plus frilans nu ett tag och under samma vecka fick jag reda på att jag kommer få kicken på grund av arbetsbrist från två jobb!
Jag är riktigt less på att inte kunna få tjäna pengar, köpa det jag vill ha och må bra! (ja jag är prylbög).
Är less på att vara arbetslös, finns inge värre och leva med ostadig ekonomi. Söker jobb, efter jobb, efter jobb men får bara små skit grejer som varar en kort stund. Visst, det hjälper mig och leva genom månaderna men vill börja tjäna normalt med pengar!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Trött på mycket, men det är mest småsaker, vantrivs på jobbet, är dock bara kvar tills mitten av augusti.
Men värst är nog att jag suktar efter en flicka som jag nog aldrig kommer få tag i.. Aja, får väl göra som folk säger och sluta tänka på na', men det är då inte lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus

Jag är arg på min "pappa" som inte funnits där under min uppväxt! Jag är trött på att har sånna satans krav när han egentligen inte ska uttrycka sig! Jag är så less på att jag är livrädd för att bli EXAKT likadan som honom vilket gör att jag har det svårt för att ha ett seriöst förhållande. Jag vill gärna ha barn men tanken att bli som honom får mig att ge fan i att ens försöka.

Är du jag eller?

En tröst är att vi sitter med facit, glöm inte det!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Jag är galen, kan inte riktigt säga varför men jag har känt mig allmänt galen en vecka nu. Kan vara att jag lägger 11 timmar på sommarjobbet och resterande tiden går till att göra ingenting även om jag borde läsa till körkortet samt läsa sommar matten till Chalmers...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Bra initiativ till tråden!
SweC hjälpte mig under min period!

tummen upp!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Jag är tröött på övningskörsskyltar, det lockar fram jävulen i tamejfan alla
Har man skylten SKA man köras om, även om man håller rätt hastighet och man kan inte "ge tillbaka" för då är man inte laglydig

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Brukar inte vara sur över nått men nu är jag mäkta irriterad på Discovery channel som bytt berättar röster hejt vilt på deras program.. Stör mig nått så in i helvete på berättarrösten i Deadliest Catch 's säsong 1-3 har en helt underbar röst. sen verkar den ändrats i 4-5an. Går ju fan inte ha någon skogsmulle som snackar allmänt grisgröt. för fan det är ingen dokumentär.

Ska försöka skriva ihop nått sockersött argt mail och klaga att jag minsann vill ha tillbaka den gamla berättaren. Varför byta något som fungerade perfekt i 3 säsonger.

EDIT: knåpade ihop ett litet brev. inte det bästa men men.

Hej!
Nu har säsong 4? börjats visas och jag stör mig något så jag saknar ord över den svenska berättarrösten. Det är ingen dokumentär om någon flygolycka eller nått annat program där man måste dumma ner språket för att förstår! Det är engelska de pratar och då bör även berättarrösten får vara kvar på engelska.

Jag fullkomligt älskade berättarrösten i säsong 1-3. Varför byta när man har en perfekt berättarröst till ett mycket underhållande program man gärna ser om och om igen? Handlar det om pengar att tjäna in någon tusenlapp på att köpa serien 'oberättad' och göra en egen 'berättarhistoria'? eller är det bara något dumt påhitt att nå en annan grupp som inte förstår engelska?

Vi är ca 9 Miljoner Svenskar i Sverige och de flesta av både dagens och gårdagens generation pratar mer eller mindre flytande svenska och förstår det mycket bra.

Jag förstår bara inte varför? jag blir så sur över att man förstör ett så bra program med en urusel berättarröst. saknas väl bara att han kommer med dumma liknelser i form av att en bur väger lika mycket som en fullvuxen elefant eller nått dumt.

Jag blev glad när jag såg att det var en ny säsong på G att sändas, men när jag slog på tv'n och hörde den svenska berättarrösten så slog jag av när första pausen kom för jag orkade inte med.
Jag tror inte ni kommer byta tillbaka iofs men ni har förlorat mig som 'kund' om det inte ändras.

Jag kommer överge den svenska utgåvan och försöka se på någon annan Engelsk utgåva med en engelsk berättarröst.

//en mycket missnöjd Martin.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Är nu inte bara galen utan även lite ledsen, jag känner att jag är rädd för att mitt underbara förhållande med min tjej kan bli sämre och i värsta fall ta slut när jag börjar på Chalmers. Hon ska vänta med att plugga på grund av strul med komvux så hon kommer sitta hemma medan jag lägger stora delar av mina dagar på plugg.

Visst jag är inte där än och jag vet inte hur tempot blir men nog fan blir det inget spontant mys på vardagar...

Känner mig liten jämfört med jätten som i detta fall gestaltas av högskolan.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Enda jag är trött på är alla jävla små äckligt butiker som ploppar upp hela jävla tiden, ungdomar som gamla 60 åringar med egna drömmar om att starta eget öppnar butik och säljer garn eller något annat helt jävla meningslöst, öppna i 2-3 månader sen kursar, alltid korkade funtimmer som gör det också!

Detta får dom starta eget bidrag på men någon annan med en rimlig, vettig osv osv affärsplan NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ, NEJDÅ

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin

Är för sjutton helt jävla trött på datornördar som sitter framför datorn och spelar dota/wow/whateverthefucktheywant 14 timmar om dagen, sen går och lägger sig, vaknar, och gör detta om och om igen tills de efter många år inser att livet inte går ut på att sitta framför en dator utan man måste lyfta på arslet då och då också. Är så trött på de för de sitter bakom sina jävla datorer och skriver kommentarer om andra människor på forum, youtube, twitter osv... och de bara MÅSTE kommentera om EXAKT ALLT för att de har rätt om EXAKT ALLT och de har ALL VÄRLDENS KUNSKAP enbart för att de tror på att det räcker med att ctrl+c & ctrl+v från wikipedia.

Är bara så trött!

hehe måste bara fråga men va har datanördar gjort dig ?
De är ju bara de själva som drabbas av deras konstanta datoranvändning! Är man inne på Sweclockers får man nog räkna med att en och en annan nörd dyker upp

Ontpoic: Blir trött på mig själv för ja orkar inte ta tag i saker och ting! Skulle behöva en fet spark i röven för att ändra mig. Blir ännu mer trött på föräldrar som tjatar på en om att man inte orkar ta tag i saker blir som en ond cirkel då ja känner mig ännu mindre angelägen om att börja göra saker !

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Har börjat dala ner i en trevlig spiral av självhat och tristess. Började stark vid midsommar då jag och en klasskamrat till mig som tydligen var sugen på mig på alldeles för många sätt råkade "umgås" om man vill säga det lite civiliserat. Efter det har hon flippat helt och vägrar lyssna när jag säger att jag inte är intresserad.
Jag känner mig även jävligt ensam ganska mycket. Jag är inte ensam mer nu än tidigare, men det är först nu jag känner att ensamheten är ett problem och inte en välsignelse. Detta leder mig in på nästa problem då jag inte har nog med stake för att bjuda ut flickor då jag har dåligt självförtroende och inte vill bli nekad då jag är lite orolig att det kommer bli sjukt jobbigt.
Ensamheten har även tagit en otippad vändning. Även om jag är bland folk, t.o.m vänner, så känns det ändå som att jag är ensam. Jag längtar till hösten så skolan blåser igång igen. Då har jag iaf nåt som tar tankarna från all misär.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Trött på mänskligheten.

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Har börjat dala ner i en trevlig spiral av självhat och tristess. Började stark vid midsommar då jag och en klasskamrat till mig som tydligen var sugen på mig på alldeles för många sätt råkade "umgås" om man vill säga det lite civiliserat. Efter det har hon flippat helt och vägrar lyssna när jag säger att jag inte är intresserad.
Jag känner mig även jävligt ensam ganska mycket. Jag är inte ensam mer nu än tidigare, men det är först nu jag känner att ensamheten är ett problem och inte en välsignelse. Detta leder mig in på nästa problem då jag inte har nog med stake för att bjuda ut flickor då jag har dåligt självförtroende och inte vill bli nekad då jag är lite orolig att det kommer bli sjukt jobbigt.
Ensamheten har även tagit en otippad vändning. Även om jag är bland folk, t.o.m vänner, så känns det ändå som att jag är ensam. Jag längtar till hösten så skolan blåser igång igen. Då har jag iaf nåt som tar tankarna från all misär.

Då är vi två. Känner mig likadant till 200% just nu.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag är :S

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Har börjat dala ner i en trevlig spiral av självhat och tristess. Detta leder mig in på nästa problem då jag inte har nog med stake för att bjuda ut flickor då jag har dåligt självförtroende och inte vill bli nekad då jag är lite orolig att det kommer bli sjukt jobbigt.

Låter som mitt liv ungefär med tjejer.. Så långt jag kan minnas har jag blivit nekad kärlek, men värst tycker jag dom som ger en liten chans bara för att se om man är desperat, sedan hugga huvet av en liksom..

Permalänk
Medlem

Less på att vissa människor konstant ska klanka/hyckla/tracka/trycka ner/mobba, rakt upp i personens ansikte. Bara för att de inte gillar personen, hans åsikter, hans kunskaper inom något eller för de har egna problem.

I slutändan kommer det tillbaka och biter dem i arslet.
Acceptans, borde vara något man får lära sig i skolan!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Hopplöst.

Trivs, men trivs ändå inte, på Jobbet.
Är mycket med mina vänner, men känner mig ändå sjukt ensam när dagen bär mot sitt slut.
Har tagit tag i mitt problem med att vara rädd för saker, och kämpat med självförtroendet.
Träffat flera nya flickor även pratat i år/månader med vissa och under senaste veckorna har jag stämt träff med alla, resultat? man blev utnyttjad, sårad.

Jag tror nästan att det är tjejer som krossar killar, för tjejerna är det något slags spel, medans sånna som mig försöker hitta något stadigt som ska hålla.

Sen gör inte sommaren något bättre, när man måste sitta inne för att överleva (Jag är albino, och vill inte få cancer ;< )

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?