Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem

Haha, hur i helvete får man quickscope till fusk? Bara för att man själv är för dålig för att göra det behöver man inte klassificera det som fusk.

Men däremot måste jag hålla med om att det är en hel del fuskare som förstör spelet, funderar på om ban delayen som VAC säger sig ha bara är ett sätt att förklara bort att det faktiskt inte upptäcker många fusk.

Sen känns det som att många som inte är så bra fuskanklagar i överflöd, vilket även det är ganska tråkigt. Blir själv fuskanklagad ca 70% av alla games och är ganska trött på att behöva förklara att jag inte alls fuskar. Man borde ju kolla killcam ordentligt och försäkra sig om att det handlar om fusk innan man slänger ur sig vulgära skällsord osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RezQ:

Sen känns det som att många som inte är så bra fuskanklagar i överflöd, vilket även det är ganska tråkigt. Blir själv fuskanklagad ca 70% av alla games och är ganska trött på att behöva förklara att jag inte alls fuskar. Man borde ju kolla killcam ordentligt och försäkra sig om att det handlar om fusk innan man slänger ur sig vulgära skällsord osv.

Varför bryr du dig om vad folk skriver i chatten? Var glad att du är tillräckligt bra för att en tolv-åring ska fuskanklaga dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Dr.Mabuse:
QuickScope: Vare det sig en teknik eller ej, så är det programrelaterat och därmed fusk.

Du får nog fila på den där meningen lite. Jag begriper då inte vad du vill ha sagt, annat än att jag tydligen fuskar eftersom jag untnyttjar en funktion som redan finns i spelet och som alla har tillgång till!?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kolla in det här är funny stuff!!

YouTube - How to Annoy People in Modern Warfare 2 (MW2 Machinima)

Nästan så att man känner att man måste prova att göra som han någon gång.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Aha första gången jag stötte på de och har inte stött på de sen dess, men det är ingen fara för mitt accounts säkerhet? tänkte på vac-ban eller hackers..

Tror inte det. har råkat ut för det och dom sa när jag tog kontakt att de inte var någon fara. Hamnat flera gånger på dessa servar trots dom lovade att de skulle komma en ny uppdatering (som skulle hindra detta att hända).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Provat lite MW2, Dör oerhört snabbt

Tjena guys, i går kom polaren över och loggade in på sitt steam aaccount här.
Så jag fick testat lite CoD, men måste säga dör man inte jävligt snabbt??

man ser en fiende så är man död på 0.5 sec (G18 Akimbo, FMJ) sa polaren att fiendens setup var.

Var iofs längesedan man satt och nörda CS, Antar väl att tiderna har förändrats ?

Kanske därför folk är så sura ingame? kunde ju varit lite mer balanserad fighter ?, aja får testa det lita mer och ge det en chans kanske?

Permalänk
Medlem

100k kill då, dags att lägga ner kanske...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Skrivet av Darker:

Tjena guys, i går kom polaren över och loggade in på sitt steam aaccount här.
Så jag fick testat lite CoD, men måste säga dör man inte jävligt snabbt??

man ser en fiende så är man död på 0.5 sec (G18 Akimbo, FMJ) sa polaren att fiendens setup var.

Var iofs längesedan man satt och nörda CS, Antar väl att tiderna har förändrats ?

Kanske därför folk är så sura ingame? kunde ju varit lite mer balanserad fighter ?, aja får testa det lita mer och ge det en chans kanske?

MMM, G18 är fegisarnas främsta vapen Vist man dör snabbt men man kan komma undan helskinnad om man har tur och skicklighet.

Skrivet av maniak:

100k kill då, dags att lägga ner kanske...

http://dl.dropbox.com/u/11054082/mw2%20100k.png

HeHe Japp då får man vänta in nästa spel i serien och äga de med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

MMM, G18 är fegisarnas främsta vapen

Äh, snarare en av de dåliga förlorarnas bästa ursäkter. Är det inte G18 är det commando, tube, AA12, thermal osv...

Jag säger som Clintan Heartbreak Ridge: Improvise, Adapt and Overcome

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Jag skulle kunna sitta hela dagen och nämna saker man blir kallad noob/cheater för. Roligast är när man äger folk med USP och blir kallad noob.
Tycker att allt för många underskattar Handguns som secondary när man är sniper, man har ju fördelen med att man snabbt som satan får upp vapnet till skillnad från när man ska ta fram Spasen

Jag quickscopar och när jag på nära håll drar på en miss så slänger jag snabbt upp min handgun och dödar personen, hade jag haft Spas (t ex) i dessa tillfällen hade jag inte hunnit få upp den

Fast visst har man själv blivit förbannad och kallat folk noob när man ständigt blir dödad av en noobtube från långt håll

Har en fråga, vfr har alla ryssar siffror som 76,67 osv i sina namn?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Darker:

Tjena guys, i går kom polaren över och loggade in på sitt steam aaccount här.
Så jag fick testat lite CoD, men måste säga dör man inte jävligt snabbt??

man ser en fiende så är man död på 0.5 sec (G18 Akimbo, FMJ) sa polaren att fiendens setup var.

Var iofs längesedan man satt och nörda CS, Antar väl att tiderna har förändrats ?

Kanske därför folk är så sura ingame? kunde ju varit lite mer balanserad fighter ?, aja får testa det lita mer och ge det en chans kanske?

Jo det är så att man oftast dör om man blir skjuten.

Man får spela mer;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Köp spelet så kanske det fungerar...

Nu var detta ett tag sedan men jag skulle vilja klargöra att jag självklart äger spelet och laddade ned det via steam.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Haha, ja, det var en riktig återupplivning detta! Spelas spelet fortfarande tro? Känner suget ibland att spela det, men känns ju inte värt att köpa om ingen lirar det...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Haha, ja, det var en riktig återupplivning detta! Spelas spelet fortfarande tro? Känner suget ibland att spela det, men känns ju inte värt att köpa om ingen lirar det...

Jo, ibland händer det. Fortfarande roligt faktiskt!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Jo, ibland händer det. Fortfarande roligt faktiskt!

Hm, kanske är värt 69kr då!

Ser ju inte helt dött ut iallafall: http://steamcharts.com/app/10190

EDIT: Ungefär lika många PC-spelare på Modern Warfare 2 som det är på Advanced Warfare, ungefär.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Hm, kanske är värt 69kr då!

Ser ju inte helt dött ut iallafall: http://steamcharts.com/app/10190

EDIT: Ungefär lika många PC-spelare på Modern Warfare 2 som det är på Advanced Warfare, ungefär.

Japp, ganska galet ändå. Men MW2 var ett väldigt bra multiplayer spel och kom under en tid då många började skaffa datorer och därav troligtvis satta sig i hjärtat på många. Jag återvänder lite då och då!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Ett stort problem idag är alla modders och fuskare.
Ett populärt program bland spelarna idag är Liberation.
Alla som är VAC bannade kan använda det programmet för att forca spelare att joina din lobby.
Liberation gör så att du kan använda mods mm..

Väldigt populärt att göra om TDM till Domination 9v9 för att det blir enklare att feeda då.
Många som har youtube gör detta för att få bra klipp mm..

En populär mod tillsammans med Liberation är Antinoob och det är som det låter, tar bort noob vapen och tillbehör mm.. Ingen tubing tillåtet + en del andra ändringar.

Många Liberation användare utnyttjar även dom tråkiga verktygen som till exempel: Kickar bra spelare, Aimbot, Teleport, osynlighet, ödödlighet, Derank (Gör reset på ditt konto = Du får låsa upp allt från början) och mycket mycket annat.

Händer även ganska ofta i FFA att användaren moddar sin K/D till 29/0 för att kunna göra en snygg Trickshot att spela in för sin youtube kanal.

Personligen börjar jag bli riktigt less på MW2 på dator eftersom det är väldigt mycket utav det jag skrivit om ovan. Många spelare idag har tappat respekten för andra spelare helt enkelt.

Så har du tankar på att köpa MW2 till dator så snälla tänk om och lägg pengarna på något annat.

Vill du iallafall köpa det eller spelar det fortfarande så rekommenderar jag att använda ett program som heter:
MW2 Configuration Utility, Jag använder det till att göra backup på mitt konto. Blir jag derankad så har jag backup på mitt konto = perfekt.

Tack för mig

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Ett stort problem idag är alla modders och fuskare.
Ett populärt program bland spelarna idag är Liberation.
Alla som är VAC bannade kan använda det programmet för att forca spelare att joina din lobby.
Liberation gör så att du kan använda mods mm..

Väldigt populärt att göra om TDM till Domination 9v9 för att det blir enklare att feeda då.
Många som har youtube gör detta för att få bra klipp mm..

En populär mod tillsammans med Liberation är Antinoob och det är som det låter, tar bort noob vapen och tillbehör mm.. Ingen tubing tillåtet + en del andra ändringar.

Många Liberation användare utnyttjar även dom tråkiga verktygen som till exempel: Kickar bra spelare, Aimbot, Teleport, osynlighet, ödödlighet, Derank (Gör reset på ditt konto = Du får låsa upp allt från början) och mycket mycket annat.

Händer även ganska ofta i FFA att användaren moddar sin K/D till 29/0 för att kunna göra en snygg Trickshot att spela in för sin youtube kanal.

Personligen börjar jag bli riktigt less på MW2 på dator eftersom det är väldigt mycket utav det jag skrivit om ovan. Många spelare idag har tappat respekten för andra spelare helt enkelt.

Så har du tankar på att köpa MW2 till dator så snälla tänk om och lägg pengarna på något annat.

Vill du iallafall köpa det eller spelar det fortfarande så rekommenderar jag att använda ett program som heter:
MW2 Configuration Utility, Jag använder det till att göra backup på mitt konto. Blir jag derankad så har jag backup på mitt konto = perfekt.

Tack för mig

Hamnat i just såna lobbyn. Allt upplåst och tja inget att göra helt enkelt

Men moddar kan också vara kul, som när jag lyckades hamna i en lobby, där det gjick ut på alla utom en ska gömma sig (man kan se ut som allt ifrån lastbil till soptunna). Gäller som sagt bli hittad sist.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hamnat i just såna lobbyn. Allt upplåst och tja inget att göra helt enkelt

Men moddar kan också vara kul, som när jag lyckades hamna i en lobby, där det gjick ut på alla utom en ska gömma sig (man kan se ut som allt ifrån lastbil till soptunna). Gäller som sagt bli hittad sist.

Rekommenderar isåfall starkt Prop Hunt-modden för Garry's Mod!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Rekommenderar isåfall starkt Prop Hunt-modden för Garry's Mod!

Såg jag rätt så är det liknande Prop Hunt i MW 2. Som sagt gäller ha turen och hitta en lobby som har dessa moddar

Går att googla detta och ansluta till moddade, utan att behöva modda spelet själv.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Såg jag rätt så är det liknande Prop Hunt i MW 2. Som sagt gäller ha turen och hitta en lobby som har dessa moddar

Går att googla detta och ansluta till moddade, utan att behöva modda spelet själv.

Låter inte heltokigt! Men som sagt: om du gillar konceptet så rekommenderar jag Garry's Mod. Efter att du har startat spelet så kan du välja att du vill spela Prop Hunt. Simple as that! Har ju blivit några helgalna nätter med detta spel, haha...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!