Blockera webbsidor / program från admin på familjedatorn?

Permalänk
Medlem

Blockera webbsidor / program från admin på familjedatorn?

Tja ! Funderar på om någon vet nåt bra program som man som administratör kan blockera åtkomst till vissa program, internetsidor mm ?
Tack på förhand

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Jag kan inte tipsa om nått bra program, men jag har sett flera routers som har sån funktionallitet inbyggd. Kan ju vara värt att iallafall ta en titt i routerns inställningar först.

Jag har en DLink, och under Advanced finns alternativet "Access Control" där man kan ställa in sånt. Jag har däremot inte testat det, då jag inte har några barn eller andra som jag skulle vilja censurera internet åt.

Permalänk
Medlem

Startar man om routern nollställs inställningarna... OpenDNS är bättre för det ändamålet.

Permalänk
Medlem

Re: Blockera webbsidor / program från admin på familjedatorn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q4Rspwn
Tja ! Funderar på om någon vet nåt bra program som man som administratör kan blockera åtkomst till vissa program, internetsidor mm ?
Tack på förhand

Om du ska blockera websidor så finns det ju i internet explorer.
Tryck på Verktyg -> Internet Alternativ -> Innehåll -> Klassificering av innehåll. Där kan du välja vad för slags saker ska visas på internet.

Det är vad jag kommer på just nu. Kan fler men kommer inte ihåg hur man gör för tillfället...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Startar man om routern nollställs inställningarna...

Låter som en defekt hos just din router. Jag har startat om min ett antal gånger, frivilligt och ofrivilligt (nu senast t.ex när en propp gick), och den har aldrig tappat några inställningar. Dessutom kan man spara ner aktuella inställningar på en fil på datorn, så att man kan återställa allt.